بازدید 3394
خبرهای مهم جهان انرژی؛

احتمال ورود غول نفتی ژاپن به بازار انرژی ایران

ورود بزرگ ترین شرکت نفت ژاپنی به بازار نفت ایران، آغاز صدور نفت ایران به روسیه از ماه سپتامبر، تصمیم عراق برای افزایش صادرات نفت و پیش بینی افزایش مصرف گاز در چین مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۷۲۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 20 August 2017
ورود بزرگ ترین شرکت نفت ژاپنی به بازار نفت ایران، آغاز صدور نفت ایران به روسیه از ماه سپتامبر، تصمیم عراق برای افزایش صادرات نفت و پیش بینی افزایش مصرف گاز در چین مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی یک مقام ارشد ایرانی به روزنامه ژاپن تایمز گفت: احتمال می رود شرکت نفتی ینپکس ژاپن در مناقصه توسعه میدان نفت آزادگان واقع در جنوب غربی ایران شرکت کند و برای تکمیل کار توسعه این میدان با دیگر شرکت های نفتی خارجی، کنسرسیوم تشکیل دهد. 

به نوشته ژاپن تایمز، همزمان با اینکه ژاپن در تلاش است بار دیگر در ایران سرمایه گذاری کند، همکاری مجدد اینپکس با ایران برای توسعه میدان نفتی آزادگان،دستاوردی برای دولت ایران است. اینپکس در سال 2010 به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران، ناچار به ترک ایران و رها کردن پروژه توسعه میدان نفتی آزادگان شد. 

شرکت اینپکس که بزرگترین شرکت تولید و اکتشاف نفت ژاپن است، در ماه ژوئن 2016 (خرداد-تیر سال 1395) برای انجام مطالعات در میدان آزادگان با شرکت ملی نفت ایران تفاهم‌نامه امضا کرد. 

علاوه بر این شرکت، شرکت‌های توتال فرانسه، شل انگلیسی-هلندی، پتروناس مالزی و شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی) نیز برای توسعه میدان نفتی آزادگان تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند. 

**آغاز صدور نفت ایران به روسیه از ماه سپتامبر

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: ایران می‌تواند در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) امسال در غالب برنامه «نفت در مقابل کالا»، صدور نفت خود به روسیه را آغاز کند.

نواک گفت: ما در حال نهایی کردن آخرین جزئیات اسناد قانونی این کار هستیم و من فکر می‌کنم در یک ماه آینده بتوانیم به همه سوالات پاسخ دهیم؛ خرید می تواند به صورت فیزیکی یا مبادله کالا صورت گیرد. 

**تصمیم عراق برای افزایش صادرات نفت

به گزارش رویترز، منابع آگاه از وزارت نفت عراق گفتند: عراق با یک شرکت کشتیرانی متعلق به اتحادیه عرب، به منظور نقل و انتقال، ذخیره و تجارت نفت و فرآورده های نفتی سرمایه گذاری مشترک انجام داده و گروه مشارکتی ایجاد کرده است. فعالیت های این شرکت با نام«العراقیه» شامل صادرات نفت و فرآوردهای نفتی، اجاره کشتی، سوخت گیری کشتی (بانکرینگ)، و خدمات دیگر دریایی است.

**پیش بینی افزایش مصرف گاز چین در سال 2017 میلادی

به گزارش رویترز، اداره ملی انرژی چین اعلام کرد که انتظار دارد مصرف گاز طبیعی در این کشور در سال جاری میلادی با 10 درصد افزایش سالانه به 230 میلیارد متر مکعب برسد. مصرف گاز طبیعی چین در نیمه نخست امسال 114 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 15.2 درصد افزایش نشان می دهد. 

**انتظار کاهش قیمت نفت در 5 سال آینده

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا، بانک سیتی این کشور در تازه ترین پیش بینی خود از چشم انداز قیمت نفت اعلام کرد، در صورت کاهش مجدد تولید نفت نیجریه و لیبی، قیمت نفت به بیش از 70 دلار در هر بشکه تا سال 2022 میلادی خواهد رسید و از سوی دیگر اگر عرضه افزایش یابد و نفت خام بیشتری روانه بازار شود، شاهد سقوط قیمت نفت به کمتر از 40 دلار در هر بشکه خواهیم بود. 

بانک سیتی، قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا در سال های 2018 تا 2020 میلادی را 40 تا 55 دلار و تا سال 2022 میلادی را 50 تا 60 دلار اعلام کرد. این در حالی است که در ماه فوریه امسال این رقم 40 تا 65 دلار برآورد شده بود.

**دستکم یک کشته و 5 مجروح در انفجار خط لوله نفت مکزیک

به گزارش رویترز، شرکت دولتی نفت مکزیک، «پیمکس»، خبر داد، انفجار یک خط لوله نفت در ایالت وراکروز در شرق مکزیک که به علت بهره برداری غیرقانونی سارقان سوخت از این خط لوله روی داد، دستکم یک کشته و پنج مجروح دچار سوختگی شدید برجا گذاشتد. سارقان سوخت همواره خطوط لوله نفت متعلق به شرکت نفتی پیمکس را بطور غیرقانونی سوراخ می کنند و میلیون ها لیتر سوخت را در اقدامی مخاطره آمیز و غالباً مرگبار می ربایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی