بازدید 11371
۱

زخمي كردن دست‌هاي كودك ١٥ ماهه با قمه

کد خبر: ۷۲۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 20 August 2017
ديروز دو پرونده كودك آزاري يكي مربوط به پسربچه‌اي ١٥ ماهه كه دست‌هايش را شكسته و بريده بودند و جاي سوختگي سيگار روي بدنش بود و ديگري مربوط به دختربچه‌اي ١٠ ساله كه به علت ضرب و شتم مادر سمت راست بدنش دچار آسيب‌ديدگي شده بود؛ رسانه‌اي شد.

به گزارش اعتماد، پسربچه ١٥ ماهه سيرجاني را در حالي به بيمارستان ايزدآباد سيرجان منتقل مي‌كنند كه استخوان‌هاي هر دو دستش شكسته بود و مچ دست‌هايش را با قمه بريده بودند. بيمارستان ايزد آباد به علت شدت جراحت‌ها قادر به درمان اين پسربچه نبود و در نهايت او را به بيمارستان امام رضاي سيرجان بردند. اين در حالي است كه در معاينه بدني پرستاران از بدن كودك آثار سوختگي سيگار نيز روي بدنش وجود داشت.

رييس اورژانس اجتماعي كشور اين خبر را اعلام كرد و گفت: كودك ١٥ ماهه پنجشنبه شب با شكستگي استخوان هر دو دست و بريدگي بسيار شديد در مچ دست توسط اورژانس سيرجان به بيمارستان امام رضا(ع) منتقل شد. علاوه بر اين نشانه‌هايي از آثار سوختگي توسط سيگار نيز روي بدن اين كودك يك و نيم ساله وجود داشته است.

 اسدبيگي به خبرگزاري‌ها افزود: گويا پدر اين كودك در زندان است، با مادر اين كودك تماس تلفني داشته‌ام كه در اين تماس تلفني مدعي شد در زماني كه اين اتفاق افتاده او خواب بوده است و اين مشكل توسط پسر عمه اين كودك به وجود آمده است اما بايد ادعاي مادر اين كودك بررسي شود، چراكه آثار سوختگي با سيگار روي بدن اين كودك مشاهده مي‌شود. رييس اورژانس اجتماعي كشور درباره پيگيري اين پرونده گفت: در حال حاضر در حال بررسي دقيق اين موضوع و شناسايي مجرم اصلي هستيم و تحقيقات پليس در اين مورد ادامه دارد.

همچنين عباس صادق‌زاده؛ مديركل بهزيستي استان كرمان درباره جزييات اين كودك آزاري به سايت سيرجان خبر داد: عصر پنجشنبه گذشته يك مادري از روستاهاي نزديك سيرجان پسر ۱۵ ماهه خود را به بيمارستان سيرجان مي‌رساند كه اين كودك از سه، چهار نقطه دچار شكستگي و همچنين پارگي پوست دست و عضلات شده بود. به دليل اينكه بيمارستان سيرجان نتوانسته برخي خدمات را به اين كودك بدهد، اواخر شب پنجشنبه به كرمان اعزام و در بيمارستان شهيد باهنر بستري و خدمات درماني به اين كودك ارايه مي‌شود.

 صادق‌زاده بيان كرد: همكاران ما بلافاصله بعد از حضور اين كودك در بيمارستان سيرجان از موضوع مطلع شده و اورژانس اجتماعي پرونده را تشكيل داده و آدرس اين خانواده را دريافت و تحقيقات را آغاز كرده و پرونده در دست پيگيري است. در كرمان هم اورژانس اجتماعي در بيمارستان حاضر شده و اطلاعات را دنبال مي‌كند و پيگير هستند حكم قضايي براي ساير موارد دريافت شود و الان هم اين كودك در حال انتقال به بيمارستان باهنر براي ادامه درمان است.

عباس صادق‌زاده با بيان اينكه ما براساس تكليف كارهاي مددكاري را آغاز كرده‌ايم، اضافه كرد: پدر اين كودك آسيب‌ديده به دليل قاچاق مواد مخدر در زندان به سر مي‌برد و مادر دچار اعتياد است و زندگي پرتلاطمي دارند و فرزند شش ساله اين خانواده نيز در معرض اعتياد و خطر است كه براي جداكردن اين فرزند از مادر پيگير حكم قضايي هستيم.

 وي با اشاره به صدمات وارد شده به كودك سيرجاني گفت: اين كودك با جسم سخت و احتمالا چاقو يا قمه مورد حمله قرار گرفته است. مادرش نيز گفته عمويش او را مورد آزار قرار داده و روايت ديگر مبني بر حمله عموي كودك به اوست.

 

تحقيقات در حال انجام است تا مظنون پرونده با هماهنگي قوه قضاييه احضار شود و كودك آزارديده به احتمال زياد دچار اعتياد است كه درمان اعتياد او نيز در ادامه كارهاي درماني دنبال خواهد شد. اين كودك آسيب‌هاي روحي شديد و ضايعات جسمي ديگري نيز دارد كه بايد شناسايي شود و مددكاران به‌شدت پيگير كار هستند.


همچنين ديروز در كرمانشاه نيز دختربچه ١٠ ساله‌اي به‌شدت از سوي مادرش مورد ضرب و شتم قرار گرفت تاجايي كه قادر به صحبت كردن نبود. رييس اورژانس اجتماعي كشور درباره اين پرونده نيز گفت: اين كودك به دليل شدت جراحت به بيمارستان منتقل شده است. دو زانوي كودك، گوش سمت راست، پاشنه پاي راست، انگشتان دست راست و لگن سمت راست اين كودك آسيب ديده است. طبق گزارش‌ها اين كودك قادر به صحبت كردن نيست.

پيگيري‌ها براي بررسي اين پرونده ادامه دارد. البته طبق گفته‌هاي دادستان عمومي و انقلاب كرمانشاه دستورات قضايي نسبت به جلب و دستگيري مادر متخلف به اتهام كودك آزاري و ايجاد ضرب و جرح عمدي صادر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
يعني عامل اين كودك آزاري بچه 15 ماهه حداقل يكبار طناب دار رو بايد بدون اعدام دور گردنش لمس كنه كه بفهمه دفعه بعد ممكنه براي گه كاريش با چي روبرو بشه! حتي اگر مادر عوضيش باشه!!!!! دلم مي خواد همين حالا خودم با دستاي خودم خفش كنم! تا بفهمه غلط زيادي كردن اونم براي بچه اي كه زبون حرف زدن نداره يعني چي!!!!!!!!!!!!!!!!! اين جونورها از كجا در اومدن بيرون و ما خبر نداشتيم!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار