بازدید 5256
۷

دلایل حذف درج قیمت برخی از کالاها

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مکانیزم درج قیمت کالاها توسط توزیع کننده‌ها در جهت ایجاد شفافیت در جریان گردش کالا و رقابتی‌تر شدن بازار کالایی بوده است.
کد خبر: ۷۲۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰ 19 August 2017
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مکانیزم درج قیمت کالاها توسط توزیع کننده‌ها در جهت ایجاد شفافیت در جریان گردش کالا و رقابتی‌تر شدن بازار کالایی بوده است.

به گزارش تسنیم، یداله صادقی، با تأکید بر ضرورت شفاف سازی هر چه بیشتر قیمت گذاری کالا عنوان کرد: تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای درج قیمت چند گروه کالایی توسط توزیع کننده‌ها و حذف قیمت گذاری ها توسط تولید کنندگان به جهت شفافیت در قیمت کالاها و رقابتی تر شدن بازار بوده است.

وی با اشاره به این موضوع که در مرحله نخست این طرح، قیمت گذاری چند گروه کالایی غیر ضروری به عنوان پایلوت به توزیع کننده محول شده است، افزود: توزیع کننده بر اساس فاکتور خرید شرکت پخش و با اعمال ضریب سود قانونی که هیأت عالی نظارت مشخص می کند، قیمت این کالاها را تعیین و در معرض دید مصرف کننده قرار می دهد. همچنین محصولات سلولزی و گروه‌های کالایی شامل شیرینی، شکلات، چیپس، پفک و سایر تنقلات که غیر ضروری و از حساسیت کمتری برخوردار هستند، در مرحله اول شامل این طرح می شوند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تخفیفات اعمال شده روی بیشتر کالاها توسط کارخانه ها را غیر متعارف دانست و گفت: در شرایط کنونی در بیشتر قیمت های روی جلد که توسط کارخانه ها زده می شود، ضرایب سود به طور اصولی رعایت نمی شود و حقوق مصرف کننده به نوعی ضایع می شود که با تصمیم جدید گرفته شده قیمت کالاها از کارخانه تا مرحله عرضه کانالیزه می شود و توزیع کنندگان بدون دغدغه درج قیمت کالا توسط کارخانه، کالا ها را با قیمتی رقابتی و پایین تر از قبل به مصرف کننده ارایه می دهند.

صادقی با اشاره به اینکه کالاهای در نظر گرفته شده در مرحله پایلوت کالاهای صنعتی محسوب می شوند، گفت: این کالاها در کارخانه تولید و بسته بندی و توسط شرکت پخش توزیع می‌شوند، اما درج قیمت بر خلاف گذشته به جای اینکه توسط کارخانه صورت گیرد، به عهده توزیع کننده گذاشته شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۷
از این به بعد منتظر روز های تاریکی برای مصرف کننده باشید!!!!
دیگه هر کی هرچی خواست قیمت بذاره تا شاید سرمایه دارها سود بیشتری ببرن
واقعا به نفع مصرف کنندس
بازم متشکریم
حالا که قیمت مصرف کننده روش نوشته مغازه دارها بیش از قیمت رویش حسابت می کنن وای به حال اون موقعی که قیمتی روش نباش دیگه هرکاری خواستند می کنند و اگر بهانه رقابتی هست رقابت اصلی رو کارخانه های تولید کننده باید بکنند نه دلال ها و اگر قیمت کاذبی رویش می زنند مردم در زمان خرید باقیمت کالای مشابه مقایسه می کنند و در نتیجه هر جنسی که با کیفیت یکسان باشه و قیمت پایین تر خوب بیشتر فروش میره و رقابتی واقعی میشه فقط به بهانه حمایت از مصرف کننده دست دلال ها رو باز می ذارن و رقابت بین دلال ها از جیب مصرف کننده پیش میاد
ضرر مصرف کننده ها ؟!!!
اگر نظارت درست و قاطع وجود داشته باشه، حتی درج قیمت بر روی کالا نیاز نخواهد بود زیرا دست اندرکاران تولید، توزیع و فروش خواهند دانست که در صورت تخلف با شدیدترین مجازات مواجه خواهند شد اما با ادامه وضعیت فعلی در نظارت، اتخاذ هرگونه تمهیداتی به نتیجه ایده آل نخواهد رسید.
تو این مملکت رقابتی شدن یعنی گرون تر شدن.
خیلی از سوپر مارکت ها با تبلیغات ارائه کالا زیر قیمت بازار در واقع داشتند از میزان سود زیادی که در موقع درج قیمت تعیین شده بود کمتر می گرفتند و با مغازه های اطراف رقابت می کردند.
در جاهایی که مغازه خیلی کم باشد مغازه دار ها به قیمت روی کالا یک چیزی هم اضافه می کردند و می فروختند مانند پلیس راه ها ، ترمینال و...
حذف قیمت از روی کالا به شرطی کاساز است که چندین مغازه دار بخواهند در یک محل رقابت کنند ولی در مواقعی که مغازه در یک محل کم باشد و یا دست به دست هم دهند (مانند فرودگاهها) قیمت خیلی بیشتر میشود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر