بازدید 3084

قیمت نفت تا ۵ سال آینده به ۷۰ دلار می رسد

تحلیلگران اقتصادی سیتی بانک اعلام کردند که قیمت نفت تا ۵ سال آینده در صورت کاهش تولید نفت لیبی و نیجریه به ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.
کد خبر: ۷۲۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ 19 August 2017
تحلیلگران اقتصادی سیتی بانک اعلام کردند که قیمت نفت تا ۵ سال آینده در صورت کاهش تولید نفت لیبی و نیجریه به ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

به گزارش مهر به نقل از سی ان بی سی، سیتی بانک آمریکا در تازه ترین پیش بینی خود از چشم انداز قیمت نفت اعلام کرد در صورت کاهش مجدد تولید نفت نیجریه ولیبی قیمت نفت به بیش از ۷۰ دلار در هر بشکه تا سال ۲۰۲۲ میلادی خواهد رسید و اگر عرضه با اختلال مواجه شود؛ یعنی نفت خام بیشتری روانه بازار شود، شاهد سقوط قیمت نفت به کمتر از ۴۰ دلار در هر بشکه خواهیم بود.  

سیتی بانک، قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا را در ۵ سال آینده بین ۴۰ تا ۵۵ دلار در هر بشکه اعلام کرد؛ این در حالی است که پیش از این رقم ۴۰ تا ۶۵ دلار را در ماه فوریه سال جاری میلادی برآورد کرده بود.

همچنین کارشناسان اقتصادی این بانک معتقد هستند که این قیمت با توجه به کاهش بیشتر عرضه یا روند نزولی آن می تواند با شوک روبرو شود.

بر همین اساس پیش بینی سیتی بانک برای نفت آمریکا بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ میلادی بین ۴۰ تا ۵۵ دلار و این رقم تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۵۰ تا ۶۰ دلار به ازای هر بشکه افزایش خواهد یافت.  

البته این بانک آمریکایی، سیر صعودی قیمت نفت را تا سال ۲۰۲۲ میلادی دارای یک روند افزایشی ملایم می داند. تحلیلگران سیتی بانک معتقد هستند که بازار نفت طی سال های اخیر در سطح بالایی دچار اختلال عرضه شده است.

کارشناسان سیتی بانک می گویند، چالش کاهش تولید نفت از سوی کشورها و فقدان پروژه های جدید نفتی می تواند بازار نفت را با کاهش عرضه روبرو کند.    

به گفته مقامات این بانک، افزایش توان بهره وری نفت شیل آمریکا و چشم انداز مثبت اجرای پروژه های این شرکت در کشورهایی از قبیل مکزیک، برزیل، کانادا و گیانا می تواند بازار را در حالت توازن حفظ کند و قیمت نفت را تا سال ۲۰۲۲ میلادی به تقریبا ۶۰ دلار در هر بشکه برساند.  

سیتی بانک بر خلاف آژانس بین المللی انرژی که اعلام کرده بود کاهش عرضه، قریب الوقوع است، معتقد است که این موضوع ممکن است تا پایان این دهه به طول بیانجامد.

کارشناسان سیتی بانک اعلام کردند که افزایش رشد تولید نفت شل تا سال ۲۰۲۰ میلادی در حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز خواهد بود.  

کاهش عرضه روزانه یک میلیون بشکه ای نفت از سطح فعلی آن در سال ۲۰۱۸ میلادی می تواند منجر به جهش قیمت آن به ۶۰ تا ۷۰ دلار در هر بشکه باشد و اگر عرضه با اختلال ۵۰۰ هزار بشکه ای در روز روبرو شود،  قیمت آن در کانال ۳۰ دلار خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی