بازدید 43940
اختیارات بخش خصوصی یا تأسیس امپراتوری ویژه در کشور؟

تأسیس جزیره «چسب هل» بیخ گوش مسئولان وزارت کار!

درست شبیه برخی فیلم‌های هندی؛ از آن فیلم‌ها که در آن اربابی، رعیت ها را به استثمار می‌کشد و قوانین و مقررات و پلیس هم کنار نشسته و مانعش نمی‌شوند، با این تفاوت که هندی‌ها مدتی است از این ژانر گذشته‌اند؛ اما جزیره‌هایی در کشورمان شکل گرفته‌اند که در آنها این ژانر، زندگی عده ای از هموطنانمان است!
کد خبر: ۷۲۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 19 August 2017
درست شبیه برخی فیلم‌های هندی؛ از آن فیلم‌ها که در آن اربابی، رعیت ها را به استثمار می‌کشد و قوانین و مقررات و پلیس هم کنار نشسته و مانعش نمی‌شوند، با این تفاوت که هندی‌ها مدتی است از این ژانر گذشته‌اند؛ اما جزیره‌هایی در کشورمان شکل گرفته‌اند که در آنها این ژانر، زندگی عده ای از هموطنانمان است!
 
به گزارش «تابناک»؛ در میان سوژه ها و اخبار فراوانی که مورد توجه کاربران پرشمار شبکه های اجتماعی و کاربران فضای مجازی در کشورمان قرار می‌گیرد، در ساعات اخیر موردی به شدت داغ شده که بسیار عجیب و غریب است؛ آنقدر عجیب و دور از باور که اگر بشنویم مورد توجه جهانیان قرار گرفته، جای شگفتی نخواهد بود.

ماجرا به بازدید یکی از دولتمردان از یک کارخانه تولیدی و تصویری که از این بازدید منتشر شد، برمی‌گردد. تصویری از صفوف نماز جماعت در این کارخانه که شاید در وهله نخست نکته قابل تأملی نداشته باشد؛ اما کمی دقت در آن کافی است تا هر بیننده و شنونده‌ای را منقلب کرده و این پرسش را به وجود آورد که تا کجا و به چه میزان می‌توان برای محیط کار قوانین خودخواسته طراحی کرد و به اجرا درآورد؟
 

آن گونه که در تصویر یاد شده دیده می‌شود، خواندن نماز (و نه حتی اقامه آن!) برای همه آقایان در این کارخانه اجباری ا‌ست و بی توجهی به این موضوع واکنش به دنبال خواهد داشت؛ واکنشی از جنس جریمه نقدی، با نرخ حداقل 120 هزار تومان و یا حتی اخراج! قانونی عجیب که جواب مالک این کارخانه به جنجال های برپا شده پیرامون آن بر عجیب بودنش می‌افزاید. اینکه ظاهرا وی مدعی شده کارخانه را برای نماز خواندن بر پا داشته و از این روی این الزام را در قوانین گنجانده است.

ادعایی که اگر به دیگر قوانین اختصاصی این کارخانه دقیق شویم، مردود خواهد شد، چون در مجموعه چسب هل، نه تنها نماز خواندن اجباری است، که برای وضو گرفتن و ادای فریضه نماز، زمان مشخص هم مقرر شده و علاوه بر آن، قوانین دیگری وضع شده که این موضوع در قیاس با آنها منطقی به نظر می‌رسد!

مثل اخراج کارگران در صورت «فرار بی‌موقع» هنگام آتش‌سوزی، یا الزام ایشان به پایین بودن سر هنگام ورزش، یا پخش شدن تصادفی (رندوم) صدای ضبط شده یکی از کارگران در مکالمات تلفنی در هر سه ماه یک‌ بار، یا مساوی دانستن سر بالا آوردن حین کار با «کم‌کاری و تنبلی»، یا الزام به تشکر پس از اعمال جریمه و مواردی از این دست که به باور بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی یادآور قوانین جاری در کره شمالی است!
 
به این موارد تعجب برانگیز و باور نکردنی، انبوهی از بندهای قانونی دیگر که در تصویری متفاوت منتشر شده و در صحت آن تردیدهایی وجود دارد را می‌توان افزود که برخی شان از فرط زشت بودن و تعارض با حقوق اولیه کارگران و حتی کرامت انسانی افراد، بهتر است بازنشر نشوند و در همان چهاردیواری کارخانه یاد شده بمانند!

اما مگر چهاردیواری یک کارخانه، محل حکومت بلامنازع مالک آن کارخانه است که بتوان هر قانونی را برایش وضع و اجرا کرد؟ آیا به صرف اینکه بخش خصوصی در کاری سرمایه گذاری کرده و با دایر کردن کارخانه یا مجموعه های اقتصادی اشتغال زایی کند، می‌توان وی را مخیر به اعمال هر قانونی بر کارگران دانست و به وی اجازه داد، هرجور که دلش می‌خواهد کرامت کارگران را تحت تأثیر قرار دهد؟

قانون در این باره چه می‌گوید و چه حدی از اختیار برای فعالان بخش خصوصی قائل است؟ آیا بر اساس قانون می‌توان فردی که قرارداد دارد را به دلیل سر بلند کردن هنگام ورزش یا کار یا حتی اقامه نکردن نماز از کار بی کار کرد و عذرش را خواست؟ پس تکلیف قرارداد و الزامات آن چه می‌شود و ناظران بیمه ها کجای ماجرا هستند؟

از اینها مهمتر، مگر می‌شود تا این اندازه معاش کارگران را دستمایه اعمال قوانین عجیب و غریب بر ایشان نموده و هر تحکمی بر ایشان روا داشت و پذیرفت این موارد مورد تأیید قانون گذار و ناظران قانونی است؟ اگر این گونه نیست، چرا مسئولان وزارت کار و نهادهای ناظر واکنشی به این قوانین عجیب نداشته‌اند و اگر وضع این قوانین در حیطه اختیارات بخش خصوصی است، تا کجا می‌توان کارگران را به ازای حقوقی که برای کارشان می‌گیرند، در فشار قرار داد و مجبورشان کرد به منویات رئیس کارخانه در جزیره پدید آورده توسط وی گردن بگذارند؟!


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۱۳۵
مملکت که نیست جنگله!
کم کم قدر خانها و شاهزاده های قدیم را میفهمید که چرا برخی افراد را فلک میکردند افرادی که در قدیم فلک و مجازات میشدند همینها هستند که الان فرصت پیدا کرده پدر ملت را در اورده اند
لااقل این یک مورد را پیگیری کنید
متاسفانه آمار بالای بیکاری معضلاتی شبیه برده داری نوین را در ایران موجب شده است و در اکثر شرکتهای خصوصی کم و بیش شاهد چنین رفتارهایی هستیم. چون کارمند در صورت از دست دادن شغلش هیچ پشتوانه ای ندارد و به خاک سیاه مینشیند.
به مفهوم واقعی Hell

یعنی جهنم
خداوکیلی این گزارشات را از کجا پیدا می کنید ؟ ما نفهمیدیم بالاخره نماز خواندن بد است یا نه ؟ ورزش خوب نیست ؟ جسته گریخته یک چیزهایی شنیده و سریع دست به قلم شدید ؟ ظاهر کارگران که نشون میده وضع آنها بد نیست ؟ بذارین زندگی کنند . بیکار ب.دند می رفتین سراغ آنها گزارش تهیه کنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
عکسهای کره شمالی هم همه را خندان نشان میدهد.
چی میگید همینجور برای خودتون؟؟ یه سری به کارخونه ها بزنید نانوشته بیگاری میکشن بازار که دیگه جای خود داره
بنده ۹۰ غیر قابل تصور .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
بنده نه جناب خارج نشین ! بند صحیح است .
این کارخانه بخش خصوصی هستش و یکی از بهترین محصولات رو تولید میکنه من خودم با استفاده از این چسب لولای در پارکینگ خونمونو چسبوندم الانم حدود 3 ساله کار میکنه. وقتی حقوق توسط بخش خصوصی پرداخت میشه هیچ ایرادی نداره طرف بگه مثلا از ساعت 2 تا 3 عوض اینکه کار کنید باید نماز بخونید. پول خودشه دوست داره پول بده که نماز خونده بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
قربون شکل ماهت برم در قبلا پرداخت پول نمیشه هر خواسته ای داشت خواسته باید مشروع و قانونی باشه مثل اینکه به نوفر بهت پول بده بگه برو دزدی بکن آیا درسته؟
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
بله پول بده سرسبیل شاه نقاره بزن
کاملن غیر انسانی است . جالبتر اینکه هیچ دفاعی از حقوق کارگران توسط ارگانهای ذیربط صورت نگرفته است . آیا اگر این مدیر کارگران را وادار به ترک نماز در ساعات کاری کرده بود بازهم برخوردی صورت نمیگرفت ؟
جواب روشن است . سیستم کارخانه را مصادره میکرد. آنچه از بین رفته است روح آزاد اندیشی است که در جامعه رواج یافته و با تمسک به شعائر مذهبی حقوق افراد پایمال میشود.
یک نگاه ساده به مراسم ایام دهه محرم که با ایجاد سد معبر و سرو صدای بسیار زیاد در مکانهای عمومی است و عدم توجه مسئولین مربوطه به شکایات نوع دیگری از تجاوز به حقوق افراد است . چرا که بحث شعائر مذهبی مطرح است و فلان ارگان میخواهد آمار بالاتری ارائه دهد.
احتمالا سبیل بازرسها را چرب میکرده
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
کاملا موفقم سریال برره رو از وضعیت زندگی ایرانیها درست کردن
باید محصولات این کارخانه از طرف مردم تحریم بشن
مایه شرمساری بشریت
پیشرفت ژاپن و کره و چین حاصل کار کارگران است ولی ایرانیها برای عیادت نوه دخترخاله هنوز در مرخصی هستند.ایرانی جماعت پول مفت میخواهد
واقعا شرم آوره بخدا!!!!!!!!
یک دوستی تعریف میکرد که یک نفر آسیایی مسلمان در امریکا کارخانه داشت و به دلیل دین ستیز بودن صاحب کارخانه یکی از قوانین استخدام این بود که فردی که استخدام میشود نباید ریش مذهبی داشته باشد
یکی از کارگران که حاضر نشده بود ریش خود را بتراشد به دادگاه امریکا شکایت کرده و دادگاه، صاحب کارخانه را به دلیل نقض حقوق بشر و آزادی های دینی کارگران مبلغ بالایی جریمه کرده بود
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
اونجا سرزمین کفره و اینجا ام القرای اسلام
با این مسخره بازی های رسانه ای فردا آنجا را هم تعطیل می کنید و علاوه بر اینکه تعدادی به افراد بیکار اضافه می کنید یکی از تولیدی های موفق چسب کشوررا که واقعا عالی است به ورطه بازی رسانه ای می کشید
اداره كار تبريز يكي از بي عرضه ترين نهادها ميباشد
متاسفانه دولت مکرم همین قانون کار ناقابل رو هم نمی تواند اجرا کند و بعد دائماً از تغییر و اصلاح آن دم می زند به نظر من چرا راه دور می روند دولتیان و طرفداران فرقه نیاوران یک شلاق هم دست پولداران کارفرما بدهند و حکم اعدام را هم برایشان آزاد کنند
متاسفانه رسیدگی نیست ،اگه بود رییس کارخانه به جای کارگر برده استخدام نمیکرد.
من اگر توی این کارخونه بودم به خون برادرم قسم چنان بلایی سرش می اوردم که چنگ چنگ خاک به دهنش فرو ببره واز امدن به دنیا پشیمانش میکردم.
وقتی افراد در مضیقه باشند، به هر خفنی تن می دهند، متاسفانه افراد سودجو همه جا حضور دارند، تا دیر نشده حساب این آقای کارفرما را برسید تا مثل بقیه ورشکسته گردد تا قدر نیروی کار و کار را بطور مساوی بداند.
همینه دیگه وقتی توی این مملکت به این بزرگی واسه جوونا کار نیست باید به این بیگاری و خفت تن بدن خدا وکیلی مدیر عامل این کارخونه روی رهبر کره شمالی رو سفید کرده . خجالت آوره توی این عصر یه همچین اتفاقی . آقای محترم تو اگه دنبال افزایش راندمان کارت هستی چرا کارگر رو استثمار میکنی خوب میشه از راه کارهای تشویقی استفاده کنی مگه دوران ارباب رعیتیه . البته توی این مملکت این چیزا عادیه وقتی یه کسی از پشت کوهها میاد هم خدا و هم دنیا بهش رو میکنه و ظرفیتشم نداره همین میشه . خوشبختانه ارگانهای نظارتی هم که خواب خوابن.
پاسخ ها
-
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
بعله که ارباب رعیتیه!
اگه اینها با قانون تداخل و تعارض نداشته باشه چه ایرادی داره؟؟
میخوای بره چین سه برابر این کارها رو براش انجام بدن؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
مشکل اینه که با قانون تعارض داره
متاسفانه این کار ایشون علاوه بر اینکع موجب وهن دین هستش، بلکه توهین به قوانین و البته کرامت انسانی هم هست. اگه باهاش برخورد شدیدی نشه راه رو برای سو استفاده های بعدی هموار میکنه
مگه نماز خوندن پولیه؟؟ اگه برای نماز خوندن کارخونه زدی باید میرفتی مسجد میزدی نه اینکه بیای در "شهرک صنعتی" به اسم "تولید" کارخونه بزنی و امیدورام دروغ نگفته باشی و به اسم "تولید" کلی وام کم بهره نگرفته باشی و هدفت سو استفاده از اسم دین نبوده باشه
چطوره کارخانه رو تعطیل کنیم ؟
اینکه من می بینم خودش یک اردوگاه اشرفه!!
کارگر همیشه توی ایران توسری خور بوده و هست،
ننگ بر ما که داریم میبینیم این چیز ها رو و باز هم زبان در کام گرفتیم و چون میت ها بی ثمر و بی تحرکیم
متاسفانه برخورد مدیران واحدهای صنعتی با کارگران کاملا سلیقه ای می باشد. اینطور واحدها جای مناسبی برای کارکردن خانم ها نمی باشد. به نظرم یک تست روانشناسی از این مدیر این کارخانه حتما گرفته شود.
پوووووووووووووووووووول!
چه میکنه لامصب :|
بيشتر بيمار رواني به نظر ميرسند تا کارآفرين
سر تا پاي اين مملكت بي قانون است. حال كه كسي ميخواهد در مجموعه خودش قانون را اجرا كند نابودش كنيد. پاي رقباي بي لياقت اين كارخانه در بين است. شك نكنيد.
گرفتن رشوه توسط بازرسان دستگاه های دولتی باعث چنین جسارتهایی می شود .
داداش یه خیلی از شرکت های خصوصی اینجوری هستند !
مورد داشتیم بسیج اجباری تو کارخونه ! دعا و زیارت عاشورا اجباری و خیلی چیزای دیگه - واقعا تو این مملکت زندگی نمی کنید ؟
آدم یاد قوانین کره شمالی می افته.
کلاه آقای ربیعی به عنوان وزیر مخالف تشکلها و سندیکارهای کارگری بالاتر
آدمو ياد قرار گاه " اشرف" ميندازه تا کارخانه توليد و نوآوري !!!!!!!!
اینقد بیکاری زیاده و اینقد جویای کار هست ک همینرو هم خیلیا با سر میرند و از ترس از دست دادن شعل میسوزند و میسازند
شرم آور است الان تقریبا تمامی شرکتها که به ثمن بخس به بخش رانتخوار واگذار میشوند همین وضع را دارند چه باید کرد کار نیست یا اخراج یا بردگی شما میتوانید به خوزستان کارخانه نیشکر و یا کاغذپارس هم سری بزنید اوضاع همینه و خیلی جاهای دیگه
همین کارگر ها اگر روزی داخل چای رییس شان تف کردند و خدمت ایشان رساندند تازه شروع کاره . چون من دیده ام که کارگر به رییس خود سلام داد و رییس متوجه نشد فقط پیخ دقیقه کافی بود که هم چای و هم میوه اقای رییس را تف و تفی کرد و با کمال احترام تقدیم رییس کرد و یا اینکه مشتری در رستوران با گارسون خیلی نا مهربانی برخورد کرد و بعد سفارش نوشابه از این قوطی ها را کرد یک دقیقه دیگه مشتری شیک و پیک خواست نوشابه را باز کند نوشابه به تمام سر و صورت ان مشتری ریخت . ایشان هنوز تازه کار و یه عده مغروزش کردند که لنگه نداری برای همین فکر کرده که مردی برای تمام فصول است
اینکه یک کارگر ناراضی و یا رقیب چنین تصاویری را خلق و یک شرکت را تخریب و تابناک هم آنرا منتشر کند جای تعجب است.اینها جز تعدادی تصویر چیزی نیست. من جای شرکت بودم حتما از شما شکایت میکردم. اینکه یک آدم کراواتی نماز خواندن را اجباری و معادل جریمه و اخراج کند کدام عقل سالمی انرا قبول میکند؟
پاسخ ها
-
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
این آقا شکایت که نکرده هیچ، به همین مورد نماز اجباری که میفرمایین کتبا پاسخ داده و اعتراف کرده و خیلی هم بالیده!!!
یا خدا
كاش ميگفتيد تا بدانيم كه برخورد آن مقام بازديد كننده با اين موارد كه خيلي از آنها براحتي قابل مشاهده بوده چي بود!
این کارهایی که این آقا میخواد از کارگرهای به نفع شون هست... اتفاقا باید در مملکت ما با این شیوه کار کرد... ولی این که سرت رو بیاری بالا و ... به معنای کم کاری هست درست نیست.. این که کیفیت رو درست انجام بدن ملاکه... ولی برای ورزش و نماز و ... به نظرم مشکلی نیست.
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
نسبتی با صاحب کارخونه دارین؟
دولت تدبیر و امید... پاسخ می دهد... امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری ۲۲.۳۰
خخخخ
از بس مدیریت درست حسابی ندیدین این چیزا براتون عجیبه
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
این درست و حسابیشه؟
این شرایط رو قبل استخدام اعلام کرده یا بعدا اعمال کرده؟ شرایطش عجیب و غریب هست اما حداقل در مورد نماز به طرف حق میدم که فقط کسانی رو استخدام کنه که مقید به نماز جماعتن چون کارخونه با سرمایه شخصیش برپا شده. منم اگه مجموعه ای داشته باشم خوشم نمیاد آدمای نمازنخون و روزه خوار کارمندم بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
ازكجا ميدوني سرمايه شخصيه ؟ ممكنه پول دكل نفتي و يا همسايه خاوري باشه .
اول باید دید چقدر حقوق میدن؟
اگر چند برابر مراکز دولتی حقوق میدن تا جایی که به حریم خصوصی افراد دخالت نشده بزار هر چقدر دلش میخواد قانون بزاره
شما اگر ناراحتی بیشتر بده تا کارگر مجبور نشه در چنین زندان مخوفی کا کنه
اصرار زیادی بر انجام یک فریضه و جریمه بر عدم اجرای آن بیشتر باعث فراری شدن افراد از آن امر خواهد شد باید جستجو نمود ریگی به کفش آقای مدیر نباشد چون همیشه افراط نشانه انحراف آدمی است.
بسیار بسیار متاسفم!
به نظر بنده این آقای خود متشکر (رییس کارخانه) باید از مسولین اداره کار اخطار جدی بابت این رفتار غیر انسانی دریافت کنه و حتی می تونه مشمول جریمه گزاف نقدی بشه تا یاد بگیره که با کارگران زحمت کش مثل برده رفتار نکنه.
تابناک سایت حرفه ای است ایا برای برگه قوانین منتشر شده کارخانه هل در این صفحه شما سند معتبری هست یا صرفا از صفحات اجتماعی استخراج شده؟
من این محصول را نخواهم خرید و پیشنهاد میکنم مردم محصولات آنرا بطور کلی تحریم کنن
باید خرید این چسب را تحریم کرد...
کسانی که خانمشان بعد از ادواج کار می کنه مصداق بی غیرتی هست؟ اگر ناسزا بگم منتشر نمی کنی و اگر نگم دلم میسوزه. اما بی غیرت کسی هست که اینطور فکر می کنه حالا میخوای منتشر نکن
من که تحریمش کردم دیگه هیچ وقت چنین چسبی نمیخرم
پاسخ ها
-
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
اسم چسبو عوض میکنه!!
کیم جونگ ایل+داعش+آقای هاله نور=رئیس این کارخونه!
من که دیگه هیچ محصولی از این شرکت نمیخرم
کارخونه چسب هل یکی ازهزاران کارفرمایان زورگو و مستبده.الان تو هر شرکت و کارخونه ای بری هرکدوم واسه خودشون یه حکومت خودمختاری شده
فکر کردین نظام سرمایه داری چیه پس؟! ارباب و رعیت با ظاهر متمدنانه
مملکت بی قانون هست. من پنج ماه است حقوق نگرفتم تکلیف چیه؟
شما چرا قضاوت ميكني خوب شايد كارگران راضي باشن
من یه بار برای مصاحبه رفتم یه برخورد زشت و مستبدانه ای باهات دارند که نگو منم نرفتم. با رهبر کره شمالی فرقی نداره
صاحب کارحانه محترم بهتر است به جای برپایی اینگونه قوانین قیمت چسب را پایین بیاورد یه جیب چند گرمی کوچک را به قیمت گزاف 12هزارتومان می‌فروشند. و به مشتریان اجحاف میشود. و در کل نماز بخوانید و هر کاری هم توانستید انجام بدهید خداوند میبخشد.
آه ای کرامت انسانی..................
اقای زنگنه پدر شرکتهای ایرانی رو دراورده. متاسفانه تمام شرکت های داخلی ورشکسته شده اند و همه ی انها در حال اخراج نیروهای خود هستند. کارگران حفاری نفت چندین ماه است که حقوق نگرفته اند. در این شرایط کشور که بیکاری معضل اصلی مملکت شده، اقای وزیر با این برنامه های ضعیفشون دارن هزاران نفر از کارگران حفاری نفت رو بیکار میکنن. تابناک جان این مساله رو پیگیری کن.
آقا عجیب نیست هیچ چیزی که میبینیم و میشنویم عجیب نیست دیگر کلمه عجیب از دایره لغت ملت ایران پاک شده است...
تصاوير كارخانه و كارگراش منو ياد كره شمالي انداخت. واقعا متاسفم براي اين وزارت كار و ماموران بي وجودش كه نتونستن اين چنين جاي وحشتناكي رو تشخيص بدهند و از اين استثمار جلوگيري كنند.
سلام
هرجا اداره کار پایش را گذاشته کارفرما رابیچاره وکارگر را بیکار کرده .در هر مدیریتی اشتباهاتی وجود دارد .مطمین باشید این کارخانه ۲۰۰ نفری را بزودی می بندند .و کارگرش را بی کار می کنند .توجه کنید تاریخ بنر مال سه سال پیش می باشد و هیچ کس اعتراضی در این سه سال نکرده تا خبرنگار عزیزی کشف فسادی کرده تا این کارخانه دار جوان را بیچاره کند بنشینین ونظاره کنیم.
از این شرکتها و کارخانه ها با اشکال مشابه زیاد داریم .من خودم جایی کار میکنم یکسال سه ماه سه ماه با من قرار داد میبنده .میگم امکانات مورد نیاز کار را بده چهار طول میکشه بعد میگه چرا این نشد واون نشد تولید پارسال را ۳ برابر بیشتر از من میخواد با امکانات پارسال . جالب که مدیر عامل این شرکت از نزدیکان وزیر کار می باشند.
دیگه چسب هل نمیخرم
می‌گویند که در این مکان از فلک هم استفاده می‌کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
تو فیلم یک کارگر رو از پا آویزون کردن.اگه واقعی باشه من رئیس اون کارخونه رو از اونجاش آویزون میکنم
بله میشه تقریبا تو هیچ شرکت بخش خصوصی قوانین کار رعایت نمیشه کوچکترین مخالفتی با همینه که هست جواب داده میشه اداره کار ظعیف سازمان تامین اجتماعی هم یک بنگاه مالی خودش نماد بی قانونیه
وزارت کار و وزارت صنعت و معدن باید برخورد شدید با مدیران این مجموعه داشته باشند که به کرامت انسانی کارگران زحمت کش توهین کرده اند. (پیامبر (ص)، دست کارگر را می بوسید.)
این عین برده داری است
به کجا داریم می رسیم !
درست است که قوانینی را که حداقل حقوق کارگران را نقض میکند می توان از طریق سازمان هایی مانند اداره کار و تامین اجتماعی پیگیری و برخورد کرد، ولی قوانین دیگری که طبق سلیقه مالک و در جهت اهداف کارخانه باشد هیچکونه ایرادی ندارد.
نیاوردن موبایل، الزام به ورزش و ... می تواند از حقوق ذاتی مالک و در جهت اهداف ایشان برای تمرکز و سلامت جسمانی ارزیابی شود.
در جامعه شاهد هستیم که برخی به نماز بی اعتقاد و برخی خجالت می کشند جلوی بقیه نماز بخوانند، درست است که ارزش نماز به واقعی بودن و اقامه آن به خاطر میل و انگیزه درونی است ولی اگر ما یک دکتر را هم در نظر بگیریم که به دنبال مقالات و پژوهش های علمی میرود، همین آدم زمانی که خیلی کوچک بود و قدرت تشخیص نداشت، توسط پدر و مادر خود در کلاس ابتدایی ثبت نام و الزام به یادگیری شده است. شاید اینگونه قوانین برای نماز را بشود مقرارت ابتدایی برای افرادی که خیلی از آن غافل شده اند دانست.
خدا پدر کیم جونگ اون رو بیامرزه .
خداییش اداره کار کجا بوده این مدت . جای خجالت داره و باید مسئولین اداره کار شهرستان مربوطه عذرخواهی کنن .
واقعا شرایط غیر قابل تحمل شده
ماکارکنان قراردادی هم اول امضاواثرانگشت میدیم وتسویه حساب می کنیم
بعدشروع به کار میکنیم
باید تا اصلاح این قوانین مسخره مردم هم محصولات این کارخانه را تحریم کنند.
متاسفانه علاوه برتمامی گفته های شما این را نیز باید اضافه کرد که خبرنگاری هم شده بازنشر خبرهایی که مردم جلوتر از شما نشر داده اند و چندین روز از آن میگذرد. وظیفه ای که قاعدتا برعهده خبرنگارست. سابق بر این لقمه های خبری را شما آماده می کردید حالا لقمه جویده شده می جوید؟
مواد موجود دراین بخش مخالفتی با فقه نداشت البته روزی خواهد رسید که بعد ازظهورمردم گمان کنندامام زمان دین تازه ای اورده است ضمن اینکه*المومننین عندشروطهم*هرکارکر وکارفرمایی میتواند قبل ازشروع شروطی راکه خلاف شرع نباشد وضع کند
پاسخ ها
-
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
هر اجحافی قرارداد رو باطل میکنه و نمیتوه شرط محسوب بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
قسم میخورم فقیه نیستی...ما از علما یاد گرفتیم که این اقا دارن اشتباه میکنن
تو هم یکی مثل اونی
بیخودی قضاوت نکنید از کارگران کارخانه بپرسید شاید این برنامه ریزی رادوست داشته باشندضمنا مدیری که این تفکر را داشته باشد حتما حقوق ومزایای کارکنانش رابه موقع خواهد داد نه شش ما ه یکبار
یک کارخانه و تولیدی کاملا شخصی هست قوانین یک کارخانه رو مدیر عامل و موسس اون کارخانه تعین میکنه و کسی هم که مشکلی داره میتونه اونجا مشغول نباشه و بره جای دیگه ، هر جای دنیا که برید سری قوانین برای شرکت های خصوصی هست که حودشون تعیین کردن شاید منم از قوانین این اقا بدم اومد ولی حقشه و به کسی ام ارتباطی نداره . طی یک سال گذشته حمله های شدید ی به صنعت و شهر تبریز شده امیدوارم این حمله هم جزو اونها نباشه ولی اینو بدونید تبریز هیچوقت به این جور لطمه ها بهایی نمیده
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
بحث شهر تبریز یا تهران و ... نیست ،این کارخانه تو بخش مقررات کار مشکلاتی داره که باید اصلاح بشه
با درود فراوان ... خوب در اينجا بايد به يك نكته اشاره كنم و اون " حقوق شهروندي " است كه در كشور عزيزمان يا خيلي از ما از اون بي خبريم و يا خيلي راحت از كنارش عبور مي كنيم . متاسفانه عدم اگاهي از اين حق باعث تضييع در حق مسلم خيلي از افراد در اجتماعات گوناگون ميشه. كه اين مايه تاسفه . اين دوست عزيزمان شايد نا آگاهانه باعث تضييع اين حق شده و از اين غافل بود كه هيچ چيز نمي تواند كمال و شعور انساني رو زير پا بگذاره ! وضع قوانين در كارگاه كوچكي مثل صنايع "شيميايي هل" شايد لازم باشه ، ولي به اين روش كاملا كودكانه به نظر ميرسه . رعايت قوانين اوليه رو هر كسي مي دونه و لازم نيست به صورت بندها و ماده هايي مضحك روي تابلو اعلانات نصب بشه . لازم به ذكر است بخش خصوصي موارد اينچنيني را محكوم نكند ، حتما شخصيت انساني هر فرد آگاه به قوانين مدني آنرا نقض آشكار حقوق شهروندي خواهد دانست . قوانين را مطالعه كنيم و از حقوق خود مطلع باشيم . من الله التوفيق
جنسهاي بنجل چيني بهتر از محصولات اين كارخانه ارزش داره .
جالبه جریمه تف کردن روی زمین با نماز نخواندن یکی هست ...
سلام
اینم معلومه که یکی این متن رو از روی غرض نوشته
سعی کنیم به این تولیدات نیم بند خودمان کم تر صدمه بزنیم
درضمن اگر دوربین ممنوع بوده این عکس ها از کجا آمده؟!
ببخشید اگه فردی عذر شرعی برای نماز نخوندن داشته باشه ایا باید به زور سر صف وایسته و دولا راست شه؟ متاسفم که معنای دین رو نفهمیده
ديكتاتور كوچولو
چرا این قدر زود قضاوت کردین
حتماً کتاب نوزده هشتادوچهار نوشته جورج اورول را بخوانید. مشکل درک اینگونه مسائل حل می شود.
۱۹۸۴ نام کتاب مشهوری از جورج اورول به سال ۱۹۴۸ است.
هممون رو یه جوری فلک کردن خبر ندارین
اطلاع رسانی کنید مردم چسب هل نخرند تا تولیدات این فراعنه روی دستشان باد کند.
ما تبریزی ها این حملات در راستا خالی کردن شهرمون از سرمایه گذار و انتقال کارخانه ها به دیگرمناطق می دانیم همه شرکت ها در دنیا قوانین مخصوص و یونیفرم دارند بس است به عیب های خودتان بپردازید.دولت کدام کارخانه را در تبریز تاسیس کرده نان مردم را نبرید.
براي برقراري نظم هر كسي و هر كاري قواعد خودشو داره بايد پاي حرف مدير اون مجموعه نشست يكطرفه قضاوت نكنيد!!!!!
تاسف اور است.
به نظر مياد این حجم انبوه حمله ها به سمت آقای نظری صاحب کارخانه به این دلیل باشه که ايشون بر انجام تکالیف شرعی کارکنانش خصوصا نماز تاکید می کنه. متاسفانه اسلام ستیزی آنچنان بین اقشار مختلف هموطنان ریشه کرده که باعث می شه مروجان احکام دینی اینطور مظلوم و غریب باشن و نوک پیکان حمله ها به سمت اونا باشه.
من به عنوان یک شهروند مسلمان به شدت تحسین می کنم آقای نظری و کسانی مث ایشون رو.
ان شاء الله خدا بهش اجر بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
احسنت
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
شما چاییتو با شکر بخور حتما
چه جالبه.....
یکی میشه محمد موسوی مدیر عامل شرکت فیروز...
یکی میشه خلیل نظری میدر عامل چسب هل...
شما بگین کی جاش تو بهشته...
http://www.tabnak.ir/fa/news/723102/%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%DB%B1%DB%B4%DB%B0-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86
من خودم یه شرکت کار میکنم از شرکت چسب هل بدتر بگم گریه همتون در میاد
چشم آقای وزیر رفاه روشن که امروز هم رای آورده.
لطفاً رسیدگی جدی کنید.
متاسفانه همتون تو اشتباهید من یکی از کارکنان این کارخانه هستم تا به حال کسی به خاطر نماز و ورزش جریمه نشده.. اقای دکتر نظری یک انسان موفق هست بیش از 600نفر پرسنل دارن و کارخانه ما یکی از موفق ترین کارخانه های ایران هستش بیخودی برا خودتون داستان نسازید اونایی که چشم دیدن موفقیت یه کارخانه در تبریزو ندارن برن گم شن عرضه داره دست 600نفرو از جوونا رو گرفته هر کی عرضه داره بره اشتغال زایی کنه به جای این حرفا و کارگری که به جای کار میره تو دستشویی سیگار میکشه و میخوابه حقشه اخراج بشه ما برای پولی که میگیریم باید کار کنیم تا حلال باشه
چسب هل یکی از بهترین چسب های موجود در بازار می باشد ، این که چرا قوانین داخلی سخت گیرانه ی آن را فاش کردند جای تامل دارد....
ياد چارلي چاپين در فيلم عصر صنعت
ميگن دوربين و ضبط صدا تو توالت كار گذاشته تا متوجه شه كي زياد مي ره توالت
بد تر از کار این آقا کار کسانی است که سعی میکنند اعمال اورا توجیه کنند
چرابه اسم کارآفرینی وخدمت به جامعه ومردم باکرامت وشرافت انسانها بازی میشود؟ومسئولین سکوت میکنند؟نگذاریدمردم به مسئولینشان بدبین شوند که فاجعه است.
خدایی جای تاسف داره .آدم میترسه اگه بازرسی کنن کارخونه رو مثل فرعون برا خودش هم توسط کارگرهای بیچاره اهرام ساخته باشه.
حالا انقدر گیر بدین کارخونه رو جمع کنند، همشون از کار بی کار شند.
همه چیزش به کنار، این نماز خواند اجباریش یه چیز دیگه است. یه نوع سرپوشیست برای کارهای دیگه
به نظر من توی خوندن نماز کار خیلی خوبی کرده.
به گفته سیسرو خطیب مشهور رومی "باید دید چه کسی سود می برد" این رفتار این جناب کارفرما در عین عجیب بودن این رو به ما نشون میده که چطور ایشون تونسته و به خودش اجازه داده تا در مورد اعمال خصوصی دیگران هم تصمیم بگیره.باید دید کجا و چقدر خرج کرده تا تونسته این پادشاهی رو در کنار قوانین روشن وزارت کار برپا کنه.قبلا هم عرض کردم مشکل کشور ما نداشتن سندیکا و اتحادیه کارگریه تا بشه از طریق اونها خیلی از این نو کیسه ها رو سرجاشون نشوند.
این قانون سالهاست تو کشور داره اجرا میشه این بنده خدا به صورت صریح گفته. اگه شما نماز نخوانید به هیچ وجه نمی تونید عضو هیات علمی عضو هیات مدیره استخدام فرمانداریها و خیلی از ارگانهای مملکتی بشید مگر اینکه نماز ریا بخوانید و نشان بدهید که دارید می خوانید که اون از این حالت صریح گفتن بدتره
کارخونه نیست شبیه اردوگاه های آلمان نازیه.
بند 86 :|
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی