بازدید 12900
۱
گزارش بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور؛

ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز جزو برنامه‌های رحمانی فضلی

مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور را آغاز کردند.
کد خبر: ۷۲۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 19 August 2017
با این طرح، یک نفر هم صاحب خانه نمی شودنمایندگان مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر پیشنهادی کشور را آغاز کردند.

به گزارش «تابناک»؛ مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور را آغاز کردند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی 58 ساله، دکترای جغرافیای انسانی دارد و وزیر کشور، نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی، رئیس دیوان محاسبات کشور، جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاون سیاسی سازمان صدا و سیما را در کارنامه کاری خود دارد.

در بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی ابتدا مخالفان و موافقان به بیان سخن می‌پردازند سپس وزیر پیشنهادی از خود دفاع می‌کند.
 
گزارش مذاکرات مجلس در خصوص تعیین صلاحیت وزیر یشنهادی کشور در روز شنبه -28 مرداد؛
 
رحمانی فضلی در تشریح برنامه‌های خود:
۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۶:۵۴
سیاست خارجی دنباله‌رو سیاست داخلی است/ نقش بسیار مهم وزارت کشور در اقتدار ملی
 
عبدالرضا رحمانی فضلی در دفاع از برنامه های پیشنهادی خود برای تصدی وزارت کشور گفت: در طی چند روز گذشته که در جلسات کمیسیون ها، فراکسیون ها و مجامع نمایندگان حضور پیدا کرده ام، موضوعات، مسائل و مشکلات مختلفی در خصوص وزارت کشور مطرح شد.

وزیر پیشنهادی کشور افزود: به استحضار نمایندگان می رسانم بنده به عنوان کسی که تجربه معاونت پارلمانی صدا و سیما، نمایندگی مجلس، معاون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، وزیر کشور در دوره گذشته را دارم تاکید کنم که کاملا با فضای مجلس و نمایندگان آشنا بوده و به آن ها کاملا حق می دهم که مسائل منطقه ای و ناحیه ای را پیگیری کنند.
 
ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز جزو برنامه‌های رحمانی فضلی 

وی افزود: اتفاقات چند روز اخیر مجلس زیبایی بود. بنده قبل از انقلاب در شیروان متولد شده و فرمانداری این شهرستان در جایی واقع بود که ما باید روزانه یک بار از جلوی آن عبور می کردیم اما همیشه در جلوی فرمانداری دو نگهبان و در پشت آن نیز نگهبانانی حضور داشتند بنابراین به هیچ وجه افراد عادی حق ورود به فرمانداری را نداشتند بنابراین  یکی از خواسته های ما به عنوان جوانان آن زمان ورود به فرمانداری بود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اولین بار در شیروان به داخل فرمانداری رفتیم و در حال حاضر خدا را شاکرم که به همت مردم و خون شهدا و با هدایت های امام راحل و رهبری 430 فرمانداری، 1400 بخشداری و 34 هزار دهیاری در اختیار بنده است ضمن اینکه نمایندگان ناظر بر فعالیت وزارتخانه ها هستند.

وزیر پیشنهادی کشور گفت: از رئیس جمهور که لطفشان دوباره شامل حال من شد و بنده را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کردند تشکر کنم. وزارت کشور  با توجه به ابعاد مختلف آن و جنبه های استراتژیک و مهم در حوزه های سیاسی و امنیتی می تواند در اقتدار ملی نقش بسیار بزرگی داشته باشد. همچنین وزارت کشور به عنوان وزارت حاکمیتی در تامین رضایت عمومی مردم موثر است.

رحمانی فضلی گفت: سیاست خارجی دنباله رو سیاست داخلی است. یک کشور منسجم و متحد و توسعه یافته و با مردمی رضایتمند می توانند پشتوانه ای مقتدر برای سیاست خارجی باشند تا سیاست خارجی در عرصه های بین المللی و تامین منافع کشور حرکت کند و ابزارهای مختلف و مناسب دیپلماتیک، اقتصادی و سرمایه ای را به داخل کشور منتقل کنند تا در داخل بتوانیم به حوزه اقتدار بیافزاییم بنابراین این توفیقی که در 4 سال گذشته برای فعالیت در این مسند پیدا کردم به طور قطع جای شکرگزاری دارد.

وزیر پیشنهادی کشور افزود: مبنای انتخاب رئیس جمهور برای وزارت کشور مبنای توسعه محوری بوده است. موضوع توسعه یک موضوع همه جانبه است، توسعه در بعد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی باید مورد توجه قرار گیرد بنابراین برای اینکه به این توسعه دست پیدا کنیم باید تمام اجزاء توسعه را به صورت هماهنگ و جامع ببینیم.
نورمحمد تربتی‌نژاد نماینده گرگان در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور
۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۶:۵۳
رحمانی فضلی شخصیتی متعهد و متدین و از نظر سیاسی فردی اعتدال گراست

نورمحمد تربتی‌نژاد نماینده گرگان در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور صحبت می‌کرد، گفت: وزارت کشور یکی از مهمترین و گسترده‌ترین وزاتخانه‌ها از حیث ماموریتی و وظایف است. تمشیت امور نیروی انتظامی، تحقق و توسعه آزادی‌های سیاسی و اجتماعی، راهبری و پشتیبان شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ایجاد نظام مطلوب تقسیمات کشوری، هماهنگی امور استانداران، نظارت بر امور اتباع و مهاجرین، اجرای انتخابات اعمال مدیرتی بحرانها و بسیاری موارد دیگر از مسئولیت‌های وزارت کشور است.
 
ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز جزو برنامه‌های رحمانی فضلی 

وی افزود: مسئولیت این وزارتخانه حساس، مهم و گسترده است و باید به کسی سپرده شود که از حیث شخصیت، تعهد، تخصص، تجربه و برنامه از بالاترین ویژگی‌های برخوردار باشد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: بنده رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور را با توجه به شناختی که نسبت به او دارم فردی توانمند برای سکانداری مجدد این وزراتخانه می‌دانم و شناختم از وی یک شناخت رزومه‌ای بر روی کاغد نیست بلکه مبتنی بر شناخت حدود ۳۰ ساله از ایشان  است و وی از نظر شخصیت، فردی کوشا، خلاق، دلسوز، متدین انقلابی مورد وثوق نظام و از نظر سیاسی فردی اعتدالگرا است.

تربتی‌نژاد همچنین بیان کرد: رحمانی فضلی از نظر تحصیلات دارای دکترای تخصصی در رشته مرتبط و عضو هیئت علمی یک دانشگاه معتبر و با فعالیت‌های علمی فراوان و موثر است البته از نظر سوابق اجرایی نیز تاکنون حدود ۲۰ جایگاه مدیریتی را در سابقه مدیریتی ۳۲ ساله خدمت تجربه کرده است که مهمترین آنها ستاد مبارزه با مواد مخدر، هلال احمرف صداوسیما، دیوان محاسبات کشور، جانشینی فرماندهی کل قوا در نیروی انتظامی، نمایندگی مجلس در دوره چهارم و تجربه چهار ساله وزرت کشور در د ولت یازدهم از سوابق وی است که می تواند چراغ راه مطمئنی رای رای اعتماد به وی باشد.

نماینده مردم گرگان در مجلس افزود: رحمانی فضلی با این  سوابق اجرایی درخشان توانست از نظر عملکردی هم در حوزه وزارت کشور در دولت یازدهم اقدامات و موفقیت‌های زیادی را رقم زند که نمونه آن، این است که در حوزه امنیتی توانست با اولویت دادن به اصل پیشگیری از بسیاری از رخدادهای ضد امنیتی جلوگیری کرده به طوری که در طول چهار سال دولت هیچگونه بحران امنیت در کشور نداشتیم.

وی افزود: رحمانی فضلی با ارتقای دانش و مدیریتی نیروی انتظامی موجب افزایش قابل ملاحظه اعتماد عمومی به پلیس شده است و این امر سرمایه بزرگ معنوی و امنیتی برای نظام است.

تربتی‌نژاد گفت: در دوران وزارت رحمانی فضلی امنیت گردشگران خارجی به طور چشمگیری ارتقا یافته که این امر اقدامی بی‌نظیر در جهت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است؛ ضمن اینکه با سیاست‌های موفق خود توانست همکاری‌های امنیتی را با کشورهای جهان مخصوصا همسایه افزایش دهد.

وی ادامه داد: رحمانی فضلی توانست در دولت یازدهم  پوشش حفاظتی ۶۰۰۰ کیلومتر مرز خاکی و ۲۷۰۰ کیلومتر مرز آبی را با کشورهای همسایه کامل کند و در امور اتباع بیگانه با اجرای طرح بیمه درمانی اقشار آسیب پذیر اتباع بیگانه با همکاری سازمان ملل متحد نقش بشردوستانه خود را در وزارت کشور اجرا کند.

نماینده مردم گرگان در مجلس در ادامه بیان کرد: در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اقداماتی از قبیل صیانت از حقوق شهروندی، توجه به احزاب و بررسی صلاحیت‌های نامزدهای نمایندگی در مجلس انجام دهد؛ همچنین در حوزه اقتصادی و عمرانی توجه ویژه به حاشیه نشینی، پسماندهای شهری وروستایی، تقویت و کارآمدی مدیریت بحران کشور و همچنین وضعیت معیشتی مرزنشینان اقدامات موثری انجام شده است.

تربتی نژاد در ادامه اظهار کرد: رحمانی فضلی با سوابق و عملکردی که داشته برنامه‌های خود را برای دولت دوازهم ارائه کرده است که برنامه‌های وی با درصد بالایی از اسناد بالادستی مطابقت دارد.

وی با اشاره به محوری‌ترین برنامه‌های ارائه شده توسط رحمانی فضلی گفت: در حوزه سیاسی؛ توجه به مشارکت سیاسی مردم، حضور بیشتر احزاب و تشکل‌ها در فضای سیاسی کشور، توجه به حقوق شهروندی و آزادی‌های سیاسی، افزایش تعامل میان دولت اقوام مذاهب و احزاب و پیگیری لایحه جامع انتخابات کشور مورد توجه قرار گرفته است.

تربتی‌نژاد ادامه داد: توجه به اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت اختیارات شوراهای اسلامی، توجه به تشکلهای مردمی و وحدت ملی با تاکید بر هویت ملی و دینی، احترام به اقوام ایرانی، صیانت از کیان خانواده و ارتقای نقش بانوان وجوانان در نظام مدیریتی کشور در برنامه های وی در حوزه اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: در حوزه اقتصادی نیز توسعه پایدار توجه به بهبود فضای کسب و کار و ر شد و توسعه اقتصادی به ویژه سرمایه گذاری داخلی و خارجی و پیگیری اقتصاد مقاومتی وهمچنین در حوزه مدیریت بحران توجه به ایجاد مراکز هشدار سریع و مقاوم سازی تاسیسات زیربنایی از جمله برنامه های وی است.

نماینده مردم گرگان در مجلس در پایان اظهار کرد: امیدوارم با توجه به جایگاه حساس وزارت کشور و با توجه به ویژگی های علمی و فرهنگی رحمانی فضلی در دولت یازدهم و سیاست‌های وی در دولت دوازدهم بتواند با کسب رای اعتماد بالا بار دیگر در ادامه خدمت به کشور و نظام موفق باشد.
زهرا سعیدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور
۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۶:۵۲
موادمخدر سه میلیارد دلار گردش مالی در کشور دارد

زهرا سعیدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه وزارت کشور در سیاست داخلی و توسعه، اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان مجلس قصدی برای تضعیف دولت نداریم و هر جا لازم بوده در کنار سایر قوا قرار گرفته‌ایم اما در برخی موارد نیاز به شفاف‌سازی است و مجلس باید به لحاظ جایگاه نظارتی به سکینه قلبی برسد.

وی با انتقاد از عدم حضور وزیر کشور در استان‌های مختلف طی چهار سال گذشته، خاطرنشان کرد: اینکه تمام هم و غم وزیر کشور رضایت همکاران خود باشد و به نظر مجلس اهمیت ندهد تفکر نادرستی است. اگر هم ما این را نقد می‌کنیم حسب وظیفه نظارتی‌مان است و شان مجلس و نمایندگان با برخی رفتارها کم و زیاد نمی‌شود.
 
ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز جزو برنامه‌های رحمانی فضلی 

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در بودجه سال ۹۶ اعتبارات استانی ۳۰ درصد افزایش نمی‌یافت در این صورت کار استانداران نمایشی و بی‌اثر می‌شد. متاسفانه استانداری که با حکم شما استاندار شده حتی یک جلسه ملاقات مردمی نگذاشته است.

سعیدی با انتقاد از نحوه فعالیت وزارت کشور برای حل معضل بیکاری و همچنین مهاجرین غیرمجاز، درباره نقش و حضور زنان در وزارت کشور نیز گفت: انتظار ما از آقای روحانی معرفی حداقل یک وزیر بود و حالا هم امیدواریم یک خانم در راس وزارت علوم قرار گیرد، اما در وزارت کشور هم استفاده از زنان به قدر کفایت نبوده و جا داشت به استانداران تاکید شود که در ادارات کل، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها از توانمندی زنان شایسته استفاده کنند. البته ما به دنبال سهم‌خواهی نیستیم و معتقدیم شایسته‌سالاری باید ملاک قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با موادمخدر نیز گفت: به دلیل کم‌توجهی‌ها و عدم حضور فردی که هم و غم کافی داشته و دائم انجام وظیفه کند مشکلات بیشتر شده و ما عزم جدی و برنامه مشخصی پیدا نکردیم و شاهد ایجاد بی‌اعتمادی در مردم هستیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بیکاری، تورم و اعتیاد را سه نگرانی عمده مردم عنوان و خاطرنشان کرد: سالانه چهار هزار نفر در کشور قربانی موادمخدر می‌شوند و موادمخدر عامل ۵۰ درصد طلاق‌ها، ۶۵ درصد همسرآزاری‌ها، ۳۵ درصد سرقت‌ها و ۲۵ درصد قتل‌هاست و گردش مالی سه میلیارد دلاری دارد که می‌تواند بسیاری از عرصه‌های سیاسی و اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

سعیدی حضور همزمان رحمانی فضلی در وزارت کشور و ستاد مبارزه با موادمخدر را غیرقانونی عنوان و خاطرنشان کرد: لازم است توضیحات شفافی به نمایندگان داده شود که وزارت کشور برای مبارزه قاطع با قاچاقچیان چه اقدامی انجام داده است.

وی در پایان گفت: ما از وزیر کشور انتظار داشتیم برای مهار و جلوگیری از چالش‌های اجتماعی، حاشیه‌نشینی، مهاجرت، مقابله با باندهای موادمخدر و تامین امنیت برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی اقدامات ویژه انجام دهد.
فریده اولادقباد در موافقت وزیر پیشنهادی کشور
۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۶:۵۱
رحمانی‌فضلی دارای رویکردی جامع‌نگر است

فریده اولادقباد که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی کشور در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، تصریح کرد: رحمانی فضلی مصلحت نظام سیاسی و سازمانی را به سلایق فردی ترجیح می دهد و سابقه شان نشان دهنده رویکرد توسعه‌محوری در سازمان تحت امرشان است.

وی افزود: در هرجایی که نیازمند تلاش مضاعف و اقدام جهادی باشد آقای رحمانی فضلی پیشگام بوده و در برنامه‌هایشان نیز برنامه های متنوع و گسترده برای عملکرد مطلوب‌تر وزارت کشور دیده می شود.
 
ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز جزو برنامه‌های رحمانی فضلی 

اولادقباد با اشاره به برگزاری انتخابات‌های مختلف در 4 سال گذشته از سوی وزارت کشور گفت: برنامه‌ریزی و برگزاری انتخابات‌ سالم و رقابتی با نظم و دقت که سرآمد آن انتخابات ریاست جمهوری بود و برگزاری انتخابات مکانیزه و الکترونیک برای اولین بار در جمهوری اسلامی، ایشان را فردی پیشگام نشان می دهد که امیدواریم در آینده شاهد برگزاری انتخابات مکانیزه به شکل کامل در سراسر کشور باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه احزاب و در زمان حضور ایشان در وزارت کشور 54 حزب و گروه سیاسی شکل گرفتند و اصلاح قانون احزاب و راه اندازی خانه احزاب از اقداماتی بود که در دوره ایشان انجام شد و امیدواریم با رای قاطع مجلس به ایشان موفقیت‌های وزارت کشور تداوم یابد.
شهاب نادری در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور:
۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۶:۵۰
رحمانی‌فضلی دارای نگرش سیستمی و قدرت تحلیل در مسائل است

شهاب نادری در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور صحبت می‌کرد، گفت: وزارت کشور در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین وزارتخانه‌ها است که تحت عنوان وزیرالوزرا هم شناخته می‌شود، چون وزارت کشور طیف وسیعی از مسئولیت‌ها از امنیتی، سیاسی، اجتماعی، حقوق شهروندی، عمرانی، شهری و روستایی را در بر می‌گیرد و در واقع مسئولیت هماهنگ کردن مدیران عالی استان‌ها را هم بر عهده دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مهمترین نماد مشارکت سیاسی یعنی انتخابات را وزارت کشور به عنوان مجری بر عهده دارد، گفت: رحمانی فضلی شخصی است که از رییس‌جمهور و نخبگان منصف کشور نمره قابل قبولی گرفته است و دارای نگرش سیستمی و قدرت تحلیل در مسائل و پدیده‌های سیاسی را دارد و دارای تفکری جامع‌نگر و سیستمی است و حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را با هم و در کنار هم چینش می‌دهد.
 
ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز جزو برنامه‌های رحمانی فضلی 

وی اظهار کرد: رحمانی فضلی دارای شخصیتی خلاق و خوش فکر است و در مواجهه با رویدادهای سیاسی و اجتماعی به دنبال حل مساله است و در سخت‌ترین شرایط با توجه به بلوغ فکری و ذاتی راه قانونی و سیستماتیک را در راه‌حل دنبال می‌کند.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی کشور دارای رویکرد مدیریت بحران است، گفت: در هر شرایطی قدرت تصمیم‌گیری خاصی دارد که بر اساس منطق و اصول بخشی از آن را حل می‌کند و کسی است که نقدپذیر است حتی به سیستم خودش هم انتقادی فکر می‌کند و اگر در جایی مشکلی باشد به دنبال این است که آن را برطرف کند.

نادری ادامه داد: وزیر پیشنهادی کشور از وزرایی است که پرسفرترین‌ها بوده و در مناطق مرزی و آسیب دیده سفر داشته است حتی در حوزه انتخابیه بنده از مناطق صفر مرزی بازدید داشته و بی‌انصافی است که بگوییم وی روی صندلی می‌نشیند.

وی با اشاره به مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی از سوی مخالفان، گفت: بر اساس فرمایشات رهبری در مورد مساله قلعه‌گنج دیدیم که استاندار، فرماندار و بخشدار در راستای اقتصاد مقاومتی در این حوزه اقداماتی را انجام دادند.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مگر بودجه عمرانی پیش از این چند درصد بوده است در حالیکه در دوره رحمانی فضلی از پنج درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته و حتی شورای عالی معادن استان‌ها هم در این دوره تشکیل شده است و در خصوص تمرکززدایی به شهرستان‌ها نیز اختیاراتی به استان‌ها داده شده که از شاخصه‌های مدیریت رحمانی فضلی است.

نادری در ادامه اظهار داشت: طی دو روز اخیر با نخبگانی که صحبت کرده‌ام و حتی نماینده‌های مجلس به دنبال رای‌آوری رحمانی فضلی هستند چون روحیه تعاملی و مبتنی بر منافع ملی وی را در نظر می‌گیرند.

وی گفت: وزیر پیشنهادی کشور سابقه نمایندگی مجلس، رییس دیوان محاسبات، معاون شورای امنیت کشور، معاون وزیر کشور، استاد دانشگاه شهید بهشتی و شخصیتی پخته و ورزیده برای وزارت کشور است که امیدوارم همه نمایندگان با نگاه فرهیختگی به این مهم توجه داشته باشند و به او رای دهند تا در چهار سال آینده مدیریت خوب وی دنبال شود.
مسعود گودرزی در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور:
۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۶:۴۹
رحمانی‌فضلی در ۴ سال گذشته به خوبی از پس وزارت کشور برآمده است

مسعود گودرزی در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور سخن می‌گفت، تصریح کرد: وزارت کشور وزارتخانه‌ای گسترده با وظایفی فراوان است که رحمانی فضلی در ۴ سال گذشته به خوبی از پس آن برآمده است.

وی افزود: در دوره مسئولیت آقای رحمانی فضلی انتخابات با نشاط ریاست جمهوری با مشارکت حداکثری و بی‌سابقه ناشی از تلاش صادقانه همکاران وزارت کشور، سند موفقیت مدیریت کلان این وزارتخانه بود. همینطور در حوزه سیاسی شاهد عملکرد مطلوب کمیسیون ماده ۱۰۰ بودیم؛ به نحوی که هیچ درخواستی بدون پاسخ نمانده بود.
 
ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز جزو برنامه‌های رحمانی فضلی 

نماینده ممسنی خاطرنشان کرد: در حوزه مرزی، ساماندهی مرزنشینان و کولبران و رفع مشکلات سرزمینی و در حوزه اقتصادی ساماندهی مشکلات پدیده شاندیز مسئله‌ای که نیم میلیون نفر را درگیر خود کرده بود و حرکت در مسیر سیاست‌های ابلاغی رهبری از اقدامات شایان توجه آقای رحمانی فضلی در دوره مسئولیت‌شان در وزارت کشور بود.
چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم
۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۶:۰۰
جلسه نوبت صبح چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

 
صفرعلی اسماعیلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور:
۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۵:۴۸
 وزرات کشور برای فعالیت‌های غیر قانونی موسسات مالی‌ چه اقدامی کرده است؟

صفرعلی اسماعیلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور،‌ با تشکر از زحمات کابینه یازدهم، گفت: ایشان را انقلابی، پرتلاش و زحمتکش می‌دانم و مخالفتم صرفا با برنامه‌های ایشان است.

وی با انتقاد از عملکرد چهارساله وزیر کشور، گفت: انتقاداتم جنبه اصلاحی دارد. استانداران شما فرماندهی ستاد مقاومتی را برعهده دارند. عملکردتان را در این حوزه برای نمایندگان مردم توضیح دهید. تا چه اندازه توانستید مسئله اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشانید؟
 
ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز جزو برنامه‌های پیشنهادی رحمانی فظلی 

این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: مجلس طرح سازمان عمران سواحل را تصویب و به دولت ابلاغ کرد، چرا اساسنامه این سازمان نوشته نشده است؟ مسئولیت سازمان‌دهی سواحل دریای خزر و خلیج فارس بر عهده کیست؟ برایمان توضیح دهید که مسئولیت غرق شدن انسان‌های بی‌گناه در دریای خزر بر عهده کیست؟

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با بحرانی دانستن وضعیت زباله در استان‌های شمالی، گفت: تهدید زباله که دیر زمانی است  در جهان مدرن به فرصت تبدیل شده است اما این مسئله در ایران بلای جان استان‌های شمالی است. خواست مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد و نمایندگان استان‌های شمالی کشور حل این معضل است. این مسئله به بحران زیست‌محیطی مبدل شده است. شیرابه زباله سفره‌های زیر زمینی و روان‌آبها و حتی دریای خزر را تهدید می‌کند. مسئولیت حل این معضل در استان‌های شمالی با کیست؟

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در مواد 26 و 27 برنامه ششم برای توسعه مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها تاکید شده و دهیاران متولی انجام این مسئولیت هستند. شرایط دهیاران از نظر معیشت، سخت است اما مظلومانه به کارشان ادامه می‌دهند. امنیت و ثبات شغلی دهیاران مهمترین دغدغه آنهاست برای رفع این نگرانی چه کارهای اساسی انجام دادید؟

وی تصریح کرد: فعالیت‌های غیرقانونی و تخلفات گسترده موسسات مالی و اعتباری چون ثامن الحجج، میزان و فرشتگان و پدیده شاندیز مردم را رنجانده و به اعتماد مردم به نظام و کشور آسیب زده، وزارت کشور در این راستا چه اقداماتی انجام داده است؟

این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بحران بارش برف در غرب استان مازندران خسارت‌های زیادی به تاسیسات زیربنایی و باغ‌های مرکبات مردم وارد کرده است، سازمان مدیریت بحران تحت امر شما چه اقداماتی داشته است؟ برای جلوگیری از تکرار این بحران‌ها چه برنامه‌هایی دارید؟ بودجه ماده 10 و 12 قانون مدیریت بحران برای استان‌های بحران‌زده چرا به عدالت و انصاف توزیع نمی‌شود؟

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس ادامه داد: در فصل اول بخش اول برنامه پیشنهادی‌تان در محور تقسیمات کشوری پیش‌بینی خوبی برای چهار سال آینده کرده‌اید اما پرونده‌های انباشته نمایندگان مجلس در این حوزه متوقف مانده چرا؟ وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان امور اداری و استخدامی چرا پاسخ به حق مردم مناطق کمتر توسعه را نمی‌دهند؟

اسماعیلی افزود: پرسنل خدوم و زحمت‌کش نیروی انتظامی که در حفظ شهرها و مرزها تلاش خالصانه‌ای دارند اما از حداقل امکانات رفاهی و لجستیکی برخوردارند. در فصل سوم برنامه‌تان پیش‌بینی‌های خوبی کرده‌اید اما چرا برای توانمندسازی و امکانات مورد نیاز ناجا اقدامی نکرده‌اید؟

وی گفت: ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز جزو برنامه‌های پیشنهادی شماست. آنان از خدمات عمومی استفاده می‌کنند و اما هیچ پرداختی به دولت ندارند، اما کارگر زحمت‌کش ایرانی 30 درصد حق بیمه پرداخت می‌کند. چرا هویت این افراد نباید معلوم شود. آیا پروژه دستگیری اتباع بیگانه نتیجه بخش بوده است؟

این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در ماده 80 برنامه ششم دولت به پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی مکلف شده است. در فصل دوم به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، طلاق، ناهنجاری‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی اشاره شده آیا توانسته‌اید جلوی این ناهنجاری‌ها را بگیرید؟

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای پیشگیری از قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر است. هر سه این مسئله جوانان کشور را تهدید می‌کند برای حل این مشکلات چه برنامه‌هایی دارید؟

اسماعیلی ادامه داد: در حوزه تمرکززدایی چه برنامه‌ای دارید؟ اگر بحرانی یک استان را تهدید کند، وزارت کشور یک ریال برای دفع بحران و تهدید در اختیار ندارد.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه بر تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان و توجه ویژه به نقش سازنده آنان تاکید شده، چگونه می‌خواهید نیمی از جمعیت کشور را ارتقاء دهید و امور را ارتقاء دهید؟
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
رحمانی فضله دکترایش را از کجا گرفته؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل