بازدید 31080

باید و نبایدهای مصرف آنتی اسیدها در بارداری

کد خبر: ۷۲۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 19 August 2017
جراح و متخصص زنان با اشاره به باید و نبایدهای مصرف آنتی اسیدها در بارداری گفت: زنان باردار از مصرف سدیم بی کربنات و منیزیم تری سیلیکات باید در دوران بارداری اجتناب کنند.

به گزارش فارس، الهام السادات هاشمیان نایینی با بیان اینکه آلژینیک اسید در زنان باردار ایمن چون جذب سیستمیک ندارد،مؤثر بوده و اثر سریع دارد، گفت: بر اساس نتایج کارآزمایی های انجام شده، بیمارانی که از آن استفاده کرده اند، که علائم آنها بطور مناسبی کنترل شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ترکیبات آنتی اسید و سایمتیکون در بارداری ایمن هستند، گفت: برای بیمارانی که به رغم راهکارهای محافظه کارانه، باز هم دچار علائم رفلاکس معدی به مری هستند، ما توصیه به استفاده از آنتی اسید می کنیم. ترکیبات آنتی اسید حاوی کلسیم، منیزیم و آلومینیوم از سوی سازمان غذا و داروی امریکا در بارداری طبقه بندی نشده اند.

هاشمیان نایینی اضافه کرد: آنتی اسیدهای حاوی کلسیم ایمن در بارداری محسوب می شوند و دارای مزایای اضافی نیز هستند زیرا با افزایش دریافت کلسیم از پره اکلامپسی هم پیشگیری می کنند.

این جراح و متخصص زنان با اشاره به اینکه اغلب آنتی اسیدهای حاوی آلومینیوم و منیزیم در بارداری جز گروه کم خطر طبقه بندی می شوند، گفت: ترکیبات حاوی آلومینیوم به مدت کوتاه و با دوز معمول در بارداری ایمن هستند ولی در صورت تجویز با دوز بالا و یا تجویز طولانی مدت، علاوه بر افزایش یبوست باعث افزایش ریسک نوروتوکسیسیته (مشکلات سیستم عصبی) در جنین می شوند. ترکیبات منیزیم نیز در بارداری ایمن هستند ولی ممکن است باعث ایجاد اسهال شوند. ترکیبات حاوی منیزیم در اواخر بارداری باید به دلیل افزایش ریسک تشنج و جلوگیری از زایمان، اجتناب شوند. همچنین از مصرف منیزیم تری سیلیکات باید در بارداری اجتناب شود.

هاشمیان نایینی تاکید کرد: از مصرف سدیم بی کربنات به دلیل ایجاد الکالوز متابولیک و تجمع بیش از حد مایعات در مادر و جنین در بارداری باید اجتناب شود و در بارداری منع مصرف دارد.

وی گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده هیچ گزارشی تا کنون از نقایص مادرزادی با سایمتیکون نشده است. این دارو جذب سیستمیک به گردش خون ندارد. بنابراین، سایمتیکون در بارداری سازگار است.

این جراح و متخصص زنان در پایان گفت: اغلب ترکیبات آنتی اسید در بارداری ایمن هستند. از مصرف سدیم بی کربنات و منیزیم تری سیلیکات باید در دوران بارداری اجتناب شود. سایمتیکون نیز در بارداری سازگار است. بنابراین سوسپانسیون آلومینیوم، منیزیم و سایمتیکون را در بارداری می توان تجویز کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان