بازدید 2468

شریعتمداری بر حوزه‌ صنعت، معدن و تجارت اشراف دارد

کد خبر: ۷۲۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 19 August 2017
علی ابراهیمی که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد:‌ بخش صنعت، معدن و تجارت با ۲۲ و نیم درصد از تولید ناخالص و اشتغال بیش از ۷ میلیون نفر باید به دست کسی سپرده شود که از سابقه و توان اجرایی کافی برخوردار باشد و آقای شریعتمداری با توجه به سابقه‌ی گسترده‌ی خود در بخش‌های مختلف تجاری و اقتصادی و ۸ سال وزارت بازرگانی در دولت اصلاحات و با توجه به خصوصیات اخلاقی و عملکردی و برنامه‌های کمی به خوبی توان اداره‌ی این وزارت‌خانه را دارد.

وی افزود:‌ شریعتمداری فردی با تجربه در حوزه‌ی بازرگانی و آشنا به مسائل اقتصادی است که می‌تواند در جهت ساماندهی ساختار و جلوگیری از مداخله غیر ضروری دولت در اقتصاد و دخالت دادن تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در بازار کسب و کار پیش قدم باشد و مورد تایید اصناف و اتحادیه‌هاست و در رقابت پذیری و ایجاد فضا برای ورود به عرصه‌های اقتصادی بین‌المللی برنامه‌های خوبی دارد.

ابراهیمی تصریح کرد:‌ روحیه کار با افراد متخصص و اهالی فن در حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت از ویژگی‌های وزیر پیشنهادی است و بسیاری از افراد با سابقه در این حوزه نیز آمادگی خود را برای همکاری با ایشان اعلام کردند.

وی با بیان اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی، رشد متوازن و متناسب با طرح آمایش سرزمین، بهبود فضای کسب و کار و سعی در کاهش خام فروشی از نقاط قوت برنامه‌های شریعتمداری است، توجه به محیط زیست، جلوگیری از فساد، پیگیری الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان تجارت جهانی، رشد اقتصاد و تولید غیر نفتی، بخشی از نقاط قوت برنامه‌های شریعتمداری است.

ابراهیمی خطاب به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: شما وارث مشکلات زیادی خواهید بود که بر اثر سیاست‌های اشتباه و مدیریت ناکارآمد پدید آمد و برای رسیدن جمهوری اسلامی ایران به سطح در شأن و در خورش در اقتصاد جهانی راه سختی در پیش رو داریم. در عین حال بسیاری از صنایع شرایط خوبی ندارد. و واردات بی رویه عرصه را بر تولیدات داخلی تنگ کرده و همینطور خصوصی سازی در کشور واقعی نبوده و فساد فراگیر شده و تا زمانی که صنایع ما به فکر رقابت در بازارهای جهانی نباشد امکان پیشرفت وجود ندارد.

وی افزود: صنعت خودرو باید در اهم برنامه‌ها قرار گیرد و اگر برای آن فکری نشود مردم مجبورند که کیفیت پایین و قیمت نامناسب را تحمل کنند. چرا که خودرو سازان ما سودای پیوستن به بازارهای جهانی و توسعه را ندارند.

نماینده شازند در پایان تصریح کرد:‌ رویکرد مصالح ملی بر مصالح شخصی و برنامه‌های خوب ایشان دلگرم کننده و امید بخش است و امیدواریم با رای خوب مجلس ایشان در مسیر پیشرفت گام بردارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل