بازدید 3523

رشد اقتصادی روسیه به‌رغم تحریم‌های آمریکا

اداره آمار فدرال روسیه اعلام کرد که اقتصاد روسیه به رغم تحریم های آمریکا علیه این کشور، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد و افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۲۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 19 August 2017
اداره آمار فدرال روسیه اعلام کرد که اقتصاد روسیه به رغم تحریم های آمریکا علیه این کشور، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد و افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، طبق آمار منتشر شده توسط اداره آمار فدرال روسیه (روستات)، اقتصاد این کشور به رغم اعمال تحریم های جدید آمریکا و تبانی برخی کشورهای غربی علیه مسکو از پایان سال ۲۰۱۶ به این طرف روندی رو به رشد داشته است.

یک روزنامه آلمانی به نقل از روستات نوشت:" برخلاف تحریم های ایالات متحده آمریکا و سقوط قیمت نفت، اقتصاد روسیه در سالهای اخیر با سرعت زیادی رو به رشد و شکوفایی بوده است".

طبق گزارش این روزنامه، پیشرفت های چشمگیر در بخش های مختلف نظیر تولید صنایع، ساخت و ساز و تجارت و بازرگانی موجب رشد اقتصادی این کشور شده است. تنها بخشِ رو به نزول، بخش کشاورزی در این کشور بوده است.

به نقل از اسپوتنیک، برآورد می شود که در ماههای آتی با توجه به رشد قیمت نفت برنت، روسیه سرمایه‌گزاری‌های بین المللی زیادی را به سوی خود جذب کند. بهای معاملات نفت احتمالا به حدود ۵۵ دلار در هر بشکه خواهد رسید که این امر جذابیت سرمایه گزاری در بازار بورس و اوراق بهادار را در روسیه افزایش خواهد داد.

بنابر این می توان نتیجه گرفت که روسیه در برابر تحریم های سیاسی و اقتصادی آمریکا علیه این کشور و همچنین کاهش قیمت نفت به خوبی مقابله کرده است.

دونالد ترامپ – رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا – به تازگی لایحه اعمال دور جدیدی از تحریم ها را علیه روسیه، ایران و کره شمالی تصویب کرد. این تحریم ها شامل محدودیت هایی در زمینه صنایع دفاعی، اطلاعاتی، معادن، کشتیرانی، راه آهن و همچنین صنعت انرژی و نفت و گاز می‌شود.

این تحریم ها به دلیل مداخلات روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۶، دخالت در مسائل اوکراین و همچنین فعالیت در سوریه تصویب و انجام شد که روسیه همه این اتهامات را رد کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی