بازدید 5270

احتمال کاهش نرخ بوقلمون در هفته‌های آتی

در حالی که اکنون قیمت بوقلمون زنده نسبت به ۲۰ روز گذشته افزایش قابل توجهی داشته، اما پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده این نرخ سیر نزولی داشته باشد.
کد خبر: ۷۲۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 19 August 2017
در حالی که اکنون قیمت بوقلمون زنده نسبت به ۲۰ روز گذشته افزایش قابل توجهی داشته، اما پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده این نرخ سیر نزولی داشته باشد.

به گزارش ایانا، گوشت بوقلمون تا حدودی لوکس محسوب می‌شود و در مقایسه با مرغ، تقاضای کمتری دارد، اما به هر حال این پرنده نیز کم‌کم جای خود را در سفره‌های مردم باز کرده و روز به روز بر تعداد مصرف‌کنندگان گوشت بوقلمون افزوده می‌شود. نوسانات قیمتی آن نیز نشان از افت و خیزهایی دارد که به طور مستقیم از بالا و پایین شدن میزان تقاضا و عرضه خبر می‌دهد.

در حال حاضر، بوقلمون زنده به قیمت ۹ هزار و ۶۰۰ تومان در هر کیلوگرم خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که سال گذشته در همین مقطع زمانی، نرخ این محصول هفت هزار و ۶۰۰ تومان بود. بنابراین بهای آن در عرض یک سال، دو هزار تومان و به عبارتی بیش از ۲۶ درصد افزایش داشته است. البته از این تاریخ به بعد، تقریبا روند نزولی قیمت بوقلمون زنده شروع شد و از تاریخ ۱۱ تا ۲۲ آبان ۹۵ به کمترین میزان خود در طول یک سال یعنی پنج هزار و ۴۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید. در کمتر از ۱۰ روز بعد اما روند صعودی آغاز و در بیست و چهارم همین ماه روی شش هزار و ۶۰۰ تومان ایستاد. افزایش قیمت همچنان ادامه داشت تا اینکه در میانه‌های اردیبهشت تا میانه‌های خرداد امسال، بیشترین قیمت خود یعنی ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان را تجربه کرد.

تقریبا با شروع تابستان، نزول قیمتی آغاز شد و در تاریخ ۲۱ تیر ماه به ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان در هر کیلوگرم کاهش یافت. اکنون نیز همانطور که پیش از این گفته شد، این نرخ روی ۹ هزار و ۶۰۰ تومان توقف کرده است.

اگرچه قیمت گوشت بوقلمون در بازار، طی ماه گذشته، حدود ۱۴ هزار تومان در هر کیلوگرم بود، اما به مرور تابعی نزولی پیدا کرد و به ۱۱ هزار تومان رسید. کارشناسان دلیل آن را افزایش جوجه ریزی در مزارع و ناهمخوانی عرضه و تقاضا در بازار می‌دانند و پیش‌بینی می‌کنند با وجود اینکه فصل گرما رو به پایان است، اما با شروع مدارس و کاهش بیشتر تقاضا قیمت گوشت بوقلمون در بازار کاهش یابد. البته این موضوع در شرایطی است که قراردادهای خرید عمده گوشت بوقلمون از طرف ارگان‌های پرمصرف با تولیدکنندگان منعقد نشود. زیرا این اتفاق، می‌تواند قیمت را تا حدودی جابه‌جا کرده و شیب آن را صعودی کند.

احتمال کاهش نرخ بوقلمون در هفته‌های آتی

قیمت‌ها به تومان است

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار