بازدید 7855

الهام: در پيروزي هسته‌اي در حق احمدي‌نژاد جفا شد

سخنگوي دولت با اشاره به پيروزي هسته‌اي و نقش دولت نهم به خصوص شخص رئيس جمهور در اين پيروزي، گفت: متاسفانه در اين پيروزي نقش آقاي احمدي‌نژاد ناديده گرفته و به شخص وي جفا شده است، چرا که اين موضوع در هر دولت ديگري اتفاق مي‌افتاد ما با حجم بالاي تبليغات و تمجيدات فراوان روبرو مي‌شديم.
کد خبر: ۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۲ 01 March 2008

سخنگوي دولت هر گونه اقدام احتمالي شوراي امنيت عليه کشورمان را به منزله نفي فلسفه وجودي و نقض آشکار منشور ملل متحد دانست و ابراز اميدواري کرد اقداماتي از اين دست از سوي شوراي امنيت سازمان ملل متحد انجام نگيرد.

به گزارش مهر، دکتر غلامحسين الهام سخنگوي دولت پيش از ظهر امروز در نشست هفتگي با خبرنگاران داخلي و خارجي ضمن ابراز تاسف از شرايط دشوار مردم مظلوم غزه اظهار داشت: در جريان حوادث اخير غزه و با نمايان شدن سکوت شوراي امنيت سازمان ملل بار ديگر بي‌خاصيتي اين نهاد بين‌المللي در مواجهه با جنايات جنگي نمايان شده است.

وي شرايط دشواري که رژيم صهيونيستي براي اهالي غزه ايجاد کرده را وضعيتي براي ايجاد هولوکاستي جديد در خاورميانه تعبير کرد و گفت: حداقل توجه به معيارهاي دموکراتيک که حاميان رژيم صهيونيستي و تروريسم دولتي آن رژيم از آن دم مي‌زنند، اقتضا مي‌کند که براي انتخاب آزاد و مستقلي که مردم فلسطين انجام داده‌اند، احترام قائل شده و از ايجاد چنين شرايط دشواري براي مردم مظلوم آن پيشگيري نمايند.

الهام ابراز اميدواري کرد که با اراده و همت بين‌المللي و خصوصا توجه ويژه شوراي امنيت سازمان ملل متحد به مسئوليت‌هاي بين‌المللي خود در جهت ايجاد صلح و امنيت جهاني اقداماتي موثر جهت پايان اين وضعيت ناگوار ساماندهي گردد.

سخنگوي دولت سپس در واکنش به جلسات اخير کشورهاي موسوم به گروه 1+5 براي صدور قطعنامه‌اي جديد عليه کشورمان، گفت: موضوع هسته‌اي طبق مقررات بين‌المللي و طرحي که با آژانس مطرح شده تمام شده است.

وي افزود: تمام شدن موضوع هسته‌اي ايران را گزارش اخير آژانس به صراحت تاييد کرده و بر اساس اين گزارش هيچ گونه پرسشي درباره فعاليت‌هاي صلح آميز ايران بدون پاسخ نمانده و پاسخ‌هاي داده شده به اين نهاد بين‌المللي نيز با يافته‌هاي آن درباره فعاليت‌هاي ما کاملا انطباق دارد.

الهام مسير فعاليت‌هاي صلح آميز ايران را مسيري شفاف در چارچوب آژانس، مقررات بين‌المللي و با اهداف علمي و صلح آميز عنوان کرد و يادآور شد: بنا برگزارش آژانس بر روند فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران هيچ گونه موضوع مشکل داريا خلاف مقررات بين المللي در اين روند وجود ندارد و در اين شرايط ورود شوراي امنيت به اين بحث نمايانگر بي مبنايي و فقدان هر گونه توجيه حقوقي و اقدامي بر خلاف منشور ملل متحد است.

سخنگوي دولت هر گونه اقدام احتمالي آينده شوراي امنيت عليه کشورمان را به منزله نفي فلسفه وجود  و نقض آشکار منشور ملل متحد دانست و ابراز اميدواري کرد، اقداماتي از اين دست از سوي شوراي امنيت سازمان ملل متحد انجام نگيرد.

وي تصريح کرد: به اعتقاد ما جز وجود رژيم صهيونيستي تهديدي براي صلح و آرامش بين‌المللي وجود ندارد و شوراي امنيت هم بهتر است به جاي پرداختن به موضوع ايران که پايان يافته، به اين مسئله اساسي که امنيت منطقه را بر هم زده بپردازد.

الهام تاکيد بيش از حد آمريکا بر صدور قطعنامه جديد عليه ايران و ساماندهي اقدامات جديد ضد ايراني را نمايانگر پيگيري مسير دشمني با ملت ايران دانست و گفت: رفتار اين کشورها نشان مي‌دهد که موضوع هسته‌اي ايران به عنوان يک تهديد هيچ واقعيتي نداشته و تنها هدف آنها از طرح اين مسئله دشمني با ملت ايران بوده است و اين رفتارهاي آنها نيز با هدف مقابله با روند ارتقاي پيشرفت ملي ايران که حق مسلم ملت ماست بروز پيدا مي‌کرده است.

سخنگوي دولت ادامه داد: در واقع رفتار اين کشورها نشان مي‌دهد که بهانه جويي در خصوص فعاليت‌ها تلاش‌هاي جمهوري اسلامي ايران صرفا نوعي توهم بوده که البته امروز آژانس اين توهمات را مرتفع کرده است.

وي با بيان اينکه اين مسائل سند روشن استمرار دشمني‌هاي آمريکا با ملت ايران است، افزود: به اعتقاد ما آمريکايي‌ها اگر امروز مي‌خواهند کارنامه شان نزد مردم ايران تيره تر از قبل نشود بايد اين روند را پايان داده و حق مسلم مردم ايران در اين خصوص را به رسميت بشناسند.

الهام با بيان اينکه مسير جمهوري اسلامي ايران در جهت پيگيري حقوق قانوني اش مسيري کاملا روشن است، گفت: روندي که ما پيگيري مي‌کنيم بر اساس اعتقاد ما بر لزوم تحقق عدالت بين‌المللي و رشد و ساختن ميهنمان بوده و مسيري کاملا بر حق است و به نظر مي‌رسد تا زماني که مسير خود بر مبناي اين استقلال را دنبال مي‌کنيم ممکن است دشمني‌ها وجود داشته باشد.

سخنگوي دولت تاکيد کرد: البته ملت ما از اين مسائل هيچ باکي ندارد و استقلالي را که با نعمت جمهوري اسلامي کسب کرده به هيچ قيمتي از دست نخواهد داد و کساني که در پي اين توهم هستند در واقع آب در هاون مي‌کوبند.

عواقب اجراي بودجه 87 با مجلس و مجمع است
سخنگوي دولت با اشاره به پيروزي هسته‌اي و نقش دولت نهم به خصوص شخص رئيس جمهور در اين پيروزي، گفت: متاسفانه در اين پيروزي نقش آقاي احمدي‌نژاد ناديده گرفته و به شخص وي جفا شده است، چرا که اين موضوع در هر دولت ديگري اتفاق مي‌افتاد ما با حجم بالاي تبليغات و تمجيدات فراوان روبرو مي‌شديم.

غلامحسين الهام سخنگوي دولت پيش از ظهر امروز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره انتقاد برخي چهره‌هاي سياسي به سياست‌هاي خارجي دولت نهم گفت: اينکه برخي‌ها اعلام مي‌کنند دولت نهم در سياست خارجي ديواري کشيده، درست نيست، ديوار دولت نهم اصول و مباني جمهوري اسلامي است و حجم مبادلات ايران در دولت نهم بيشتر از گذشته شده است.

وي با اشاره به پيروزي بزرگ هسته‌اي ملت ايران گفت: در پيروزي بزرگي که حاصل شد، بنده يقين دارم در هر دولت ديگري اين اتفاق رخ مي‌داد، ما با حجم تبليغات بسيار سنگين روبرو مي‌شديم، در اين پيروزي متاسفانه حق آقاي احمدي‌نژاد ناديده و به شخص ايشان در اين موضوع جفا شده است زيرا با مديريت اجرايي وي و رهنمودهايي که مقام معظم رهبري هميشه در تمامي موضوعات از جمله بحث هسته‌اي داشتند اين پيروزي به دست آمد.

سخنگوي دولت اظهار داشت: ما پيروزي هسته‌اي را در دولتي معتقد به رهبري و مردم مي‌بينيم، اين کارها به اين کيفيت در اين دولت انجام شده البته وحدتي که رهبري ايجاد کرده‌اند و هماهنگي که بين مردم و دولت بوجود آمد باعث شد که ما در اين عرصه پيروز شويم.

الهام ادامه داد: امروز خوشبختانه ما با کشورهاي اروپايي ارتباط خوبي داريم و در موضوع هسته‌اي هيچ امتيازي را به غرب نداده‌ايم، اينکه برخي‌ها نسبت به سياست‌هاي خارجي دولت نهم انتقاد مي‌کنند، در اصل بي انصافند چرا که ما در منافع ملي به هيچ وجه کوتاه نيامده‌ايم. اين امر به معناي ديوار کشيدن نيست بلکه منطق ايستادگي و حکمت با هم تلفيق شد و مي‌بينيم که چگونه در عرصه سياست خارجي ما پيروز شده‌ايم.

وي افزود: با سياست‌هايي که دولت در سياست‌هاي خارجي خود پيشه کرده است امروز ما شاهد آنيم که به چشم انداز نزديک تر شده‌ايم، امروز انسجامي که در سازمان کنفرانس اسلامي و بحث تحولاتي که در سازمان ملل و همچنين موضع گيري‌هاي کشورهاي نم، ديده مي‌شود همگي تلاش‌هاي جمهوري اسلامي است.

سخنگوي دولت گفت: ما امروز هيچ سياستي مبني بر تن دادن به خواسته‌هاي نامشروع را در دستور کار نداريم بلکه ما با کشورهاي منطقه و کشورهاي عربي ارتباط خوبي داريم و اين مسئله نسبت به سالهاي گذشته رشد چشم گيري داشته است.

الهام با تاکيد بر اينکه انعقاد همکاري‌هاي مناسب با منافع مشترک امروز فراتر از منطقه دنبال مي‌شود، اظهار داشت: دولت نهم همانطور که بارها اعلام کرده آماده همکاري با تمامي کشورهاي جهان به استثناي رژيم اشغالگر قدس است که حجم ابتکارات وهمکاري‌هاي دولت نهم با کشورهاي منطقه و جهان نمونه بارز اين سخن است.

وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اين‌که دستگاه ديپلماسي چه تمهيداتي براي مقابله با صدور قطعنامه جديد عليه ايران در نظر دارد، گفت: همانطور که بارها دولت اعلام کرده پرونده ايران بايد به آژانس برگردد. استمرار ماندن پرونده ايران در شوراي امنيت از سوي برخي کشورها به اين معناست که آنها با اين کار مي‌خواهند آبروي از دست رفته خود را حفظ کنند ولي ما ما اميدواريم شوراي امنيت تصميم غلط ديگري نگريد و فلسفه وجودي خود را بيشتر از اين زير سؤال نبرد.

سخنگوي دولت ادامه داد: ما در اين زمينه بيکار ننشسته‌ايم، وزارت خارجه به طور فعال در حال برقراري ارتباط و گفتگوست. امروز جمهوري اسلامي ايران از همه ظرفيت‌هايي که دارد استفاده مي‌کند چرا که ظرفيت‌هايي ايران بسيار بالاست و کشورهاي خارجي مي‌توانند از اين ظرفيت‌ها استفاده کنند.

الهام خاطر نشان کرد: ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران امروز بسيار فعال است به طوريکه آثار آن را شاهديم و وزارت خارجه درباره مسئله هسته‌اي سکوت نکرده است بلکه با عموم کشورها تماس گرفته و رايزني‌هاي خود را ادامه مي‌دهد. شايد همين گفتگوهاست که باعث شده کشورهاي عضو شوراي امنيت نتوانسته‌اند بر عليه ايران قطعنامه ديگري صادر کنند.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينکه آيا مذاکره با 1+5 ادامه دارد، گفت: اين گروه همه دنيا نيست، جمهوري اسلامي ايران امروز اين انحصار را شکسته و با تمام کشورهاي جهان ارتباط دارد. البته ما ارتباط خود را با 1+5 قطع نکرده‌ايم ولي اينکه فکر کنيم تصميم گيري همه عالم به اين گروه ختم مي‌شود درست نيست.

سخنگوي دولت در پاسخ به سؤالي ديگر مبني بر اينکه دولت چه راهکارهايي براي جلوگيري از صدور قطعنامه جديد عليه ايران در دستور کار دارد، آيا از اهرم نفت استفاده خواهد کرد يا خير، گفت: ما ظرفيت کافي براي پاسخگويي به قطعنامه جديد داريم و بي تفاوت نسبت به صدور اين قطعنامه نخواهيم بود. کساني که اقدامات نادرست بر عليه جمهوري اسلامي ايران انجام مي‌دهند، حداقل پاسخي را که دريافت خواهند کرد اين است نگاه و فرهنگ تاريخي ايران را نسبت به خودشان خراب خواهند کرد.

الهام ادامه داد: امروز ظرفيت همکاري جمهوري اسلامي ايران به حدي است که تخم مرغ‌هاي مانده جهان در سبد جمهوري اسلامي ايران است.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره بودجه سال آينده و اينکه بودجه به دولت ابلاغ شده و دولت از چه زماني آن را اجرايي خواهد کرد، گفت: مجلس شوراي اسلامي اواخر هفته گذشته بودجه را به دولت ارسال کرده است. دولت نيز به سرعت ابلاغ آن را آغاز مي‌کند اين بودجه آئين نامه‌هاي زيادي ندارد و دولت در حال حاضر شرايط اجرايي آن را در حال فراهم کردن است تا با دقت آن را عملياتي کند.

سخنگوي دولت خاطر نشان کرد: بودجه سال آينده نکته‌اي دارد همچون فيلم «سلطان و شبان» که جاي سلطان با شبان و شبان با سلطان عوض شده است. لايحه بودجه، بودجه پيشنهادي دولت نيست و اين بودجه تغييراتي را در بر داشته و لايحه‌اي که دولت داده با تغييرات بسياري از سوي مجلس مواجه شده ولي با اين حال دولت آن را اجرايي خواهد کرد اما نتايج و عواقب اجرايي آن با مجلس شوراي اسلامي و مجمع تشخيص مصلحت نظام است.

الهام اظهار داشت: ما انتظار داشتيم اگر تغييراتي در بودجه صورت مي‌گيرد با توافق دولت باشد، چرا که تغييرات در بودجه بدون استفاده از کارشناسان دولت مشکلاتي را ايجاد خواهد کرد ولي با اين حال بنده بار ديگر اعلام مي‌کنم که دولت با تمام توان اين بودجه را اجرايي خواهد کرد.

وي در پايان در پاسخ به سؤالي درباره لايحه مديريت خدمات کشوري اظهار داشت: در اين باره در لايحه بودجه براي آن چند منبع ديده شده است که يک منبع براي بازنشستگان است که 7 هزار ميليارد در نظر گرفته شده، يک منبع 9 هزار ميلياردي ديگر و همچنين بخشي از سهام عدالت است که در بودجه لحاظ شده و بايد اعمال شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی