بازدید 3914

جدال میان آمریکا و چین به نفع هیچ یک از طرفین نیست

دولت چین به واشنگتون به خاطر آغاز جنگ تجاری با چین هشدار داده است و گفته که در نزاع های این چنینی هیچ برنده ای وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۲۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵ 18 August 2017
جدال میان آمریکا و چین به نفع هیچ یک از طرفین نیستدولت چین به واشنگتون به خاطر آغاز جنگ تجاری با چین هشدار داده است و گفته که در نزاع های این چنینی هیچ برنده ای وجود نخواهد داشت.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، سخنگوی وزارت خارجه چین، هوآ چانیینگ، گفته است: ”در یک جنگ تجاری هیچ برنده ای وجود ندارد. ما امیدواریم که افراد مرتبط بتوانند در مقابله با یک مشکل قرن بیست و یکمی، از به کارگیری روحیه‌ی صفر-صفر قرن نوزدهم یا بیستمی خودداری کنند.”

جدال میان آمریکا و چین به نفع هیچ یک از طرفین نیست

این هشدار در پاسخ به گفته های نیش دار استیو بانون، مشاور سیاسی رئیس جمهور آمریکا در اوایل این هفته، داداه شده است.

بانون گفته که واشنگتون مبارزه با پکن را باخته است، اما در صدد بوده تا به فعالیت های تجاری به شدت تاعادلانه چین، ضربه بزند.

استراتژیست سیاسی ترامپ گفته است: "ما در جنگ اقتصادی با چین هستیم. این در همه‌ی ادبیات آنها است. آنها از گفتن آنچه که انجام می دهند خجالت نمی کشند. یکی از ما در ۲۵ یا ۳۰ سال آینده به هژمونی دست خواهد یافت و اگر ما تسلیم شویم، برنده آنها خواهند بود.»

این سیاستمدار افزوده است که: «اگر ما به باختن ادامه دهیم، در طول ۵ سال آینده، یا من فکر می کنم حداکثر ۱۰ سال آینده به نقطه ای خواهیم رسید که هرگز قادر به قد راست کردن نخواهیم بود.»

گزارش شده که کاخ سفید قصد دارد بخش ۳۰۱ قانون تجارت ۱۹۷۴ را در برابر اجبار چین برای انتقال فن آوری از شرکت های آمریکایی که در چین کار می کنند، تصویب کند. ایالات متحده همچنین بارها پکن را به خاطر قیمت شکنی در بازار فولاد و آلومینیوم متهم کرده است.

این در حالی ست که مقامات چینی بر اهمیت روابط سودآور مشترک میان پکن و واشنگتون تاکید کرده اند.

هوآ گفته است که: «همکاری اقتصادی میان کشور ها سود بسیاری برای ملت ها به همراه داشته است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل