بازدید 1739

اعلام مخالفت حکومت افغانستان با مأموریت جنگی نیروهای خارجی

در حالی که استراتژی واشنگتن در افغانستان در مراحل نهایی خود قرار دارد اما حکومت وحدت ملی با تغییر ماهیت آموزشی ماموریت نیروهای خارجی به ماموریت جنگی اعلام محالفت کرده است.
کد خبر: ۷۲۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹ 17 August 2017
 در حالی که استراتژی واشنگتن در افغانستان در مراحل نهایی خود قرار دارد اما حکومت وحدت ملی با تغییر ماهیت آموزشی ماموریت نیروهای خارجی به ماموریت جنگی اعلام محالفت کرده است.

به گزارش تسنیم، ریاست جمهور افغانستان قبل از اعلام نهایی شدن استراتژی آمریکا در این کشور تصریح کرد که از ماموریت جنگی نیروهای خارجی در افغانستان حمایت نخواهد کرد.

«دواخان مینه‌پال» معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان گفت: حکومت وحدت ملی از تغییر ماهیت ماموریت آموزشی نیروهای خارجی به جنگی حمایت نمی‌کند زیرا نیروهای امنیتی افغان خود جنگ را مدیریت می‌کنند.

وی اظهارداشت: «نیروهای امنیتی و دفاع افغان توان مدیریت جنگ را دارند، ما نمی‌خواهیم نیروهای ناتو و یا آمریکایی در این کشور دوباره وارد میدان‌های جنگ شوند».

سخنگوی اشرف غنی در گفت‌وگو با رادیو آزادی ابراز امیدواری کرد که آمریکا در تعیین استراتژی افغانستان به تجهیز و آموزش نیروهای افغان و از بین بردن پناهگاه‌های امن گروه‌های تروریستی توجه کند.

انتظار می‌رود که فردا دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا در «کمپ دیوید» با سایر مقامات ارشد آمریکایی در مورد تصمیمات نهایی برای تعیین استراتژی این کشور در افغانستان بحث و تبادل نظر کند.

این در حالی است که دولت ترامپ در هفت ماه گذشته در رابطه با تصمیم گیری در مورد جنگ افغانستان دچار سردرگمی شده است.

وزیر دفاع آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد که تمام گزینه‌ها از واگذاری جنگ به شرکت‌های خصوصی تا اعزام نظامیان بیشتر و یا خروج کامل از افغانستان در دست بررسی قرار دارد.

کمپ دیوید تفریحگاه روسای جمهور آمریکا است که نشست‌های بزرگ برای  تصمیم گیری‌های مهم و سرنوشت ساز در این محل برگزار می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل