بازدید 1865

جمعیت الوفاق بحرین به ادعای منامه درباره تبانی با دوحه پاسخ داد

جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به انتشار بخشی از مکالمه میان دبیرکل این جمعیت و نخست‌وزیر قطر در تلویزیون بحرین، گفت، رژیم آل خلیفه شجاعت پخش کامل این مکالمه را ندارد.
کد خبر: ۷۲۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹ 17 August 2017
جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به انتشار بخشی از مکالمه میان دبیرکل این جمعیت و نخست‌وزیر قطر در تلویزیون بحرین، گفت، رژیم آل خلیفه شجاعت پخش کامل این مکالمه را ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی مرأة البحرین، جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای در واکنش به پخش بخشی از مکالمه میان حمد بن جاسم، نخست‌ وزیر سابق قطر و شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق از سوی تلویزیون بحرین اعلام کرد، دولت بحرین شجاعت آن را ندارد که این مکالمه را به صورت کامل پخش کند و بخشی از آن را انتخاب کرده است تا به ‌وسیله آن افکار عمومی داخلی و کشورهای حاشیه خلیج فارس را گمراه  و چهره مخالفان را تخریب کند.

این جمعیت تاکید کرد، تماس‌ها با جامعه جهانی و طرف‌های دیپلماتیک در راستای اقدام سیاسی قانونی است.

الوفاق در این بیانیه تاکید کرد، رژیم آل خلیفه همچنین با این اقدام به دنبال طولانی‌تر کردن مدت زمان بازداشت شیخ سلمان است.

در این بیانیه آمده گفت‌وگوی مقام قطری با شیخ علی سلمان در جریان سفر رسمی وی به بحرین در چارچوب طرح آمریکا با نظارت قطر است که با موافقت مستقیم پادشاه این کشور و در راستای تلاش برای برای میانجیگری میان دولت و مخالفان ارائه شده است.

جمعیت الوفاق تصریح کرد، مخالفان بحرینی بخشی از نزاع کنونی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس با قطر نیستند و طرح قطر یکی از طرح‌های ارائه شده از سوی کشورهای مختلف از زمان آغاز بحران برای گفت‌وگو و تبادل نظر بود و آنها با تلاش برای باز کردن پای مخالفان به کشمکش‌های کشورهای حوزه خلیج فارس می‌خواهند سرپوشی برای بحران‌های متعدد کنونی در بحرین بگذارند.

در این بیانیه آمده است که شیخ علی سلمان فرای یاوه گویی‌ها وادعاهای باطل نظام بحرین است. وی به زودی سربلند از زندان خارج خواهد شد و افترا زنندگان و عاملان حبس وی با خواری و ننگ روبه‌رو خواهند شد.

الوفاق تاکید کرد، این تلاش‌های گمراه کننده علیه مخالفان با شکست روبه‌رو خواهد شد و آنها به آنچه در سند منامه در مورد دیدگاه‌ها برای تغییر ریشه‌ای و تحقق دموکراسی و پایان استبدادگری ارائه شده، پایبند هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار