بازدید 5232

سرمایه گذاری عربستان در طرح های بزرگ اقتصادی پاکستان

سفیر عربستان در اسلام آباد گفته است کشورش تمایل دارد در طرح های بزرگ اقتصادی پاکستان از جمله طرح 'راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان' و طرح 'توسعه بندر گوادر' سرمایه گذاری کند.
کد خبر: ۷۲۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 17 August 2017
سفیر عربستان در اسلام آباد گفته است کشورش تمایل دارد در طرح های بزرگ اقتصادی پاکستان از جمله طرح 'راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان' و طرح 'توسعه بندر گوادر' سرمایه گذاری کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های رسمی دولت پاکستان، 'نواف سعید احمد المالکی' گفته است طرح احداث راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان، طرحی عظیم است که فرصت های سرمایه گذاری فراوانی در پاکستان ایجاد کرده است.

این دیپلمات سعودی همچنین گفته است که عربستان و پاکستان در حوزه های نظامی، اقتصادی و سایر بخش ها همکاری دارند و این همکاری ها در آینده گسترش خواهد یافت.

وی همچنین تاکید کرده است که امت اسلامی برای غلبه بر چالش های پیش رو باید متحد و یکپارچه شود.

طرح راهروی اقتصادی چین-پاکستان، بزرگ ترین طرح اقتصادی تاریخ پاکستان است که بیش از یک سال گذشته، قراردادهای مربوط به اجرای طرح های زیرمجموعه این طرح بزرگ به ارزش حدود 50 میلیارد دلار بین سران چین و پاکستان امضا شد.

طرح توسعه بندر گوادر واقع در جنوب غربی پاکستان و در فاصله تقریبا 70 کیلومتری مرز ایران، یکی از مهم ترین طرح های اقتصادی پاکستان است که توسط چینی ها در حال توسعه است و به عنوان قلب راهروی اقتصادی چین-پاکستان محسوب می شود.

با تکمیل شدن طرح راهروی اقتصادی چین-پاکستان، خاک پاکستان و بندر گوادر به عنوان مسیر اصلی تجارت چین با کشورها و مناطق مختلف جهان تبدیل خواهد شد. این طرح از اهمیت فراوانی برای چینی ها و همچنین برای پاکستان برخوردار است.

برخی کشورهای منطقه از جمله ایران و عربستان سعودی تمایل خود را برای پیوستن به راهروی اقتصادی مذکور اعلام کرده اند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل