بازدید 8580
۱
لحظه به لحظه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی؛

لاهوتی: حجتی در حوزه کشاورزی موفق نبود/ حسن پور: حجتی پدر کشاورزی ایران است/ مشکلات عدیده بازار تولید کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است

مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را در دستور کار خود قرار داد. ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشاورزی به جلسه صبح فردا پنجشنبه موکول شد.
کد خبر: ۷۲۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸ 16 August 2017
با این طرح، یک نفر هم صاحب خانه نمی شودنمایندگان مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را آغاز کردند.

به گزارش «تابناک»؛ مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را آغاز کردند.

محمود حجتی 62 ساله، مهندس عمران است و وزیر جهاد کشاورزی، وزیر راه و ترابری، وزیر جهاد سازندگی، استاندار سیستان و بلوچستان را در کارنامه خود دارد.

در بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی ابتدا مخالفان و موافقان به بیان سخن می‌پردازند و سپس وزیر پیشنهادی از خود دفاع می‌کند.
 
 ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشاورزی به جلسه صبح فردا پنجشنبه موکول شد. مجلس فردا پنجشنبه در یک نوبت کاری بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را در دستور کار دارد. 
 
گزارش مذاکرات مجلس در خصوص تعیین صلاحیت وزیر جهاد کشاورزی در روز سه‌شنبه-24 مرداد؛
 
محمود حجتی در دفاع از برنامه‌های چهار سال آینده:
۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۱۰:۱۸
امنیت غذایی و افزایش بهره‌وری اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

لاهوتی: حجتی در حوزه کشاورزی موفق نبود/ حسن پور: حجتی پدر کشاورزی ایران است/ جلسه رای اعتماد آغاز شدمحمود حجتی که در جریان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای دفاع از برنامه‌های چهار سال آینده خود سخن می‌گفت، تصریح کرد: شاخص کلان تولید در چهار سال گذشته به رقمی معادل ۱۱۸ میلیون تن رسید، در حالی که در زمان مشابه در چهار سال دولت قبل این عدد ۹۹ میلیون تن بود. همچنین براساس آمار گمرک تراز واردات محصولات غذایی از منفی ۸.۱ میلیارد دلار به منفی ۳.۱ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده کاهش وابستگی به واردات در بخش غذاست.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در خصوص مطالبات گندمکاران دغدغه داریم، اما ظرفیت خزانه مشخص است، اما باید بخشی از آن را از فروش گندم و بخشی از اعتبارات بانکی استفاده کنیم و امروز که در خدمت شما هستیم به شرایطی رسیدیم که ۵۰ درصد رقم خرید گندم به روز تسویه می‌شود و آرام آرام ۵۰ درصد دیگر پرداخت می‌شود. در صنعت چای نیز ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش تولید داشتیم و امسال هیچ کشاورزی محصول‌اش روی دستش نماند.

وی اظهار کرد: واژه‌ای به نام چای سنواتی دیگر وجود ندارد و کشاورزان چایکار می‌توانستند همه تولیدات خود را به فروش برسانند.

حجتی در خصوص مشکلات پرداخت خسارت به کشاورزان، گفت: در سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان میزان خسارت کشاورزان براساس برآورد صورت گرفته بود و به همین دلیل است که کشاورزی تحت حمایت دولت قرار دارد و یارانه کشاورزی پرداخت می‌شود و صادرات نیز با یارانه صورت می‌گیرد، اما باید مدیریت ریسک از طریق بیمه‌ها به شکل مطلوب تری انجام شود، ولی متاسفانه منابع محدود است.

وی تصریح کرد: در تولید گندم با افزایش بهره‌وری و کاهش سطح استفاده از آب شاهد بودیم به مراتب سطح آبی که در گذشته استفاده می‌شد، کاهش یافته و در بحث شکر و پنبه نیز همین وضع وجود دارد و در عین حال سطح تولید نیز افزایش پیدا کرد. همین‌طور تولید دانه‌های روغنی نیز امسال نسبت به سال گذشته سه برابر رشد داشت. در تولید ابریشم در چهار سال قبل رقم تولید ۱۰۰ تن را داشتیم که امسال این رقم به ۱۶۸ تن افزایش پیدا کرد و برنامه افزایشی این میزان نیز با توجه به زنجیره تولید ابریشم از نهال و تخم حشره تا محصول در دستور کار قرار دارد.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت دوازدهم در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص حمایت از صنایع تبدیلی و زنجیره تولید محصولات کشاورزی، اظهار داشت: زنجیره تولید باید از مزرعه تا سفره وجود داشته باشد و محصولات از زمانی که از مزرعه خارج می‌شود تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد زمان طولانی را چه در سردخانه‌ها، چه در کارخانجات تبدیلی در پیش روی دارد و ما در سه سال گذشته به اندازه همه سردخانه‌های کشور سردخانه افتتاح کردیم.

حجتی افزود: در بحث گندم و صادرات لبنیات نیز با تدابیری که اندیشیده شد رشد صادرات گندم را در سال جاری داشتیم. همین طور ۳۰ درصد نیز صادرات لبنیات رشد داشته و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی انجام شده سهم واردات محصولات کشاورزی را به بیش از یک میلیارد دلار برسانیم.

وی گفت: امروز در شرایطی هستیم که 90 درصد نیاز به محصولات غذایی و کشاورزی در داخل تولید می‌شود.
سید احسن علوی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:
۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۱۰:۱۷
مشکلات عدیده بازار تولید کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است

لاهوتی: حجتی در حوزه کشاورزی موفق نبود/ حسن پور: حجتی پدر کشاورزی ایران است/ جلسه رای اعتماد آغاز شدسید احسن علوی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، اظهار کرد: ما شاهد بروز مشکلات عدیده در بازار تولید هستیم. گاهی ای نقدر سیب زمینی تولید می‌شود که آن را امحاء می‌کنند و گاهی آن قدر پیاز تولید می‌شود که آن را خاک می‌کنند.

وی افزود: گفته بودید در تولید گندم خودکفا شده‌ایم ولی در سال 1394 سه میلیون تن گندم وارد شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این که کشاورزان با گرفتاری‌های زیادی مواجه هستند، خطاب به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: شما برنامه‌ای برای کشاورزان و تولید محصول‌شان ندارید و حوزه کشاورزی در ابهام قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: آقای حجتی مشکلات عدیده‌ای را در بازار تولید وعدم توازن محصولات کشاورزی ایجاد کرده و همه اینها باعث شده بخش کشاورزی با مشکل و نوسان مواجه شود.
رسول خضری موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:
۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۱۰:۱۴
 برنامه‌های حجتی مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه توسعه است
 
لاهوتی: حجتی در حوزه کشاورزی موفق نبود/ حسن پور: حجتی پدر کشاورزی ایران است/ جلسه رای اعتماد آغاز شدرسول خضری به عنوان موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش رشد اقتصادی در حوزه کشاورزی در طول چهار سال گذشته، گفت: تولیدات کشاورزی در طول چهار سال به ۲۱ میلیون تن رسیده است که این میزان افزایش در کمتر حوزه‌ای مشاهده می‌شود.

وی با بیان این که حجتی در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی و برنامه ششم اهداف بلند میان و کوتاه مدت را دنبال می‌کند، گفت: حوزه کشاورزی از جمله حوزه‌هایی است که نیازمند مدیری عمل‌گرا و قدرتمند است، چون این حوزه با مواد غذایی و کسب و کار ارتباط مستقیم دارد.

نماینده پیرانشهر در واکنش به صحبت مخالفان درباره‌ی مدرک تحصیلی وزیر پیشنهادی کشاورزی، اظهار داشت: در سال ۱۳۶۹ که دو وزارتخانه راه و ترابری و سازندگی ادغام شدند و وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد، آقای حجتی با مدرک مهندسی عمران وزیر کشاورزی شد چون حوزه کشاورزی حوزه گسترده‌ای است. طبیعتا کسی که ۳۰ سال در حوزه کشاورزی کار کرده بهترین فرد برای ادامه‌ی کار است نباید همه چیز را در مدرک ببینیم.

خضری افزایش خرید تضمینی گندم و ظرفیت سردخانه‌ها و مواد خام نهاده‌های کشاورزی را از جمله اقدامات مثبت حجتی دانست و ادامه داد: منابع تولید یعنی آب و خاک در این چهار سال ساماندهی شده است و اقداماتی برای بهبود وضعیت کشاورزی صورت گرفته است. این اقدامات باعث شد که ما به همراه تعداد بسیاری از نمایندگان مدافع آقای حجتی باشیم، البته این به معنای وجود مشکلات نیست. انتظار ما این است که آقای حجتی در ادامه‌ی کار مشکلات را برطرف کند.

وی در پایان تسریع در پرداخت خرید تضمینی گندم و جلوگیری از ورود گندم و شکر به کشور را خواسته به حق مردم دانست و از حجتی خواست که در دولت دوازدهم در جهت تحقق این مطالبات گام‌های موثری بردارد.
جلال محمودزاده به عنوان موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی
۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۱۰:۱۲
حجتی بهترین گزینه برای مقابله با بحران‌های کشاورزی و منابع طبیعی است
 
جلال محمودزاده به عنوان موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزیلاهوتی: حجتی در حوزه کشاورزی موفق نبود/ حسن پور: حجتی پدر کشاورزی ایران است/ جلسه رای اعتماد آغاز شد با اشاره به سوابق حجتی، گفت: آقای حجتی از وزرای موفق دولت یازدهم بوده است که پیش از این دولت در وزارت جهاد کشاورزی عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت.

وی با بیان این که در شرایط کنونی کشور به مدیران باتجربه، دلسوز و کارآمد نیاز دارد، گفت: کشور با مشکلاتی همچون خشکسالی، کم آبی و حتی بی آبی دست و پنجه نرم می‌کند که باید مدیری در این عرصه روی کار آید که با داشتن تجربه بتواند مشکلات را رفع کند.

محمودزاده با اشاره به انتقادات به مدرک تحصیلی حجتی گفت: مگر وزارت جهاد کشاورزی تنها مختص به کارهای کشاورزی است که وزیر باید فقط مدرک کشاورزی داشته باشد، این حوزه گسترده است و آقای حجتی با مدرک عمران می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقادات در خصوص نحوه‌ی پرداخت بیمه صندوق کشاورزی، گفت: دولت 1100 میلیارد به صندوق کشاورزی اعتبار داد، اما این اعتبارات به طور کامل پرداخت نشده است. طبیعتا این مشکل آقای حجتی نیست البته که ایشان تلاش‌های زیادی کرده است.

وی افزایش رشد اقتصادی از 3.7 در سال 1391 به 5.7 در سال 1395 را به عنوان یکی از موفقیت‌های حجتی دانست و گفت: در طول این چهار سال تولید گندم از 9.3 میلیون تن به 14.6 میلیون تن رسید. همچنین خرید تضمینی گندم از 2.4 میلیون تن به 11.5 میلیون تن افزایش یافت. نرخ رشد تولید محصولات دامی و کشاورزی هفت درصد شد و تراز تجاری کشاورزی نیز پنج میلیارد دلار افزایش یافت. این آمارها همه نشان دهنده عملکرد مثبت آقای حجتی است.

محمودزاده با اشاره به اجرای طرح‌های استفاده بهینه از آب در وزارت جهاد کشاورزی دولت یازدهم، اظهار داشت: با مدیریت خوب آقای حجتی مراکز خدمات کشاورزی که تعطیل شده بود مجددا آغاز به کار کرد که اینها همه نشان می‌دهد آقای حجتی با داشتن تجارب مفید در حوزه صنعتی و مدیریتی بهترین فرد برای مقابله با بحران‌های کشاورزی و منابع طبیعی و کاهش مشکلات است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که مساله‌ی کم آبی و امنیت غذایی به تدبیر احتیاج دارد که اقای حجتی می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد. البته نباید فراموش کرد که برخی از مشکلات فرابخشی است و تنها مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی نیست.

وی در پایان از نمایندگان درخواست کرد که با حجتی به دلیل توانمندی و تجربه بالایش در اداره وزارت جهاد کشاورزی رای بالا دهند.
محمد حسینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:
۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۹:۰۹
تیم مدیریتی حجتی اصلاح شود
 
محمد حسینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت: متاسفانه در دوره مسئولیت آقای حجتی نه تنها جلوی زمین خواران حومه تهران گرفته نشده، بلکه اگر سری به دادگاه‌های شهرستان‌های کوچک بزنید می‌بینید که کشاورزان به جای این که سر زمین‌هایشان باشند در دادگاه‌ها منتظر صدور حکم هستند.

وی افزود: عملکرد آقای حجتی موجب خرسندی مقام معظم رهبری بوده و این امر بر کسی پوشیده نیست، اما جز بازنشستگان کسی اطراف ایشان نبوده که از آنها استفاده کند. تیم مدیریتی آقای حجتی از علامت سوال‌های مجلس بوده‌اند و لازم است این تیم اصلاح شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خرید گندم خارجی، عدم پرداخت یارانه کشمش، خرید میوه از بازارهای خارجی و عدم خریداری محصولات داخلی در زمان برداشت را از جمله ایرادات وارد به وزارت جهاد کشاورزی عنوان و خاطر نشان کرد: در سال 1394 قرار بود برای جریمه کشاورزانی که محصولات‌شان دچار سرمازدگی و خشکسالی شده تمهیدی اندیشیده شود، اما اقدامی در این زمینه انجام نشده است. همچنین شاهد این بودیم که کامیون‌های هندوانه با وجود کمبود آب برگشت خورده است.

حسینی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای دامداران و مرغداران داخلی اظهار کرد:‌ در برنامه اعلامی وزیر پیشنهادی وزیر جهاد کشاورزی امکان دسترسی به اهداف پیش بینی شده مندرج در بخش کشاورزی در برنامه ششم توسعه وجود ندارد.
پایان دومین روز بررسی صلاحیت‌ وزیران پیشنهادی
۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۹:۵۸
نمایندگان مجلس از ابتدای امروز در جلسات علنی نوبت صبح و عصر به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد، خارجه، بهداشت و کشاورزی پرداختند.

ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشاورزی به جلسه صبح فردا پنجشنبه موکول شد. مجلس فردا پنجشنبه در یک نوبت کاری بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را در دستور کار دارد.
شهباز حسن پور بیگلری در موافقت با وزیر جهاد کشاورزی:
۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۹:۳۱
حجتی پدر کشاورزی ایران است
 
شهباز حسن پور بیگلری در جریان بررسی صلاحیت وزیر جهاد کشاورزی، گفت: بهتر بود امروز نماینده ای در مورد چهار وزارت خانه حساس کشور، اطلاعات، دفاع و جهاد کشاورزی با توجه به حساسیتی که راجع به مصالح قضایی وجود دارد به عنوان مخالف صحبت نکند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حجتی مرد عمل، بی ادعا، خستگی ناپذیر، کار و تلاش و رزمنده بی ادعای هشت سال دفاع مقدس، سنگرساز بی سنگر و بی حاشیه دولت است، تصریح کرد: ایشان فرمایش امام ( ره ) و رهبری را در عمل پیاده کرد نه در شعار.

وی افزود: سخن گفتن بسی سخت است و دشوار اما خوشحال هستم که بیان کنم قریب به اتفاق اعضای کمیسیون کشاورزی و اکثریت مجلس همه قبل از معرفی اعضای دولت نگران بودند چند چهره تاثیرگذار را در دولت دوازدهم نداشته باشیم که یکی از این چهره های به نام حجتی بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: مخالفان با انصاف در مورد ایشان قضاوت کنند زیرا در میدان عمل تجربه به کار آید نه برگ کاغذی.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس دهم، با بیان اینکه حجتی پدر کشاورزی ایران است، تصریح کرد: ایشان تجربه زیادی در این حوزه داشته و خدمات ایشان را باید از کشاورزانی که دست آنان پینه بسته است مطلع شد؛ آیا کسی است که در دورترین روستای کشور حجتی را نشناسند در استان کرمان که قریب به سی سال کار مدیریتی انجام می دهم کشاورزان بهتر از من نماینده ایشان را می شناسند؛ اگر خدمات صادقانه حجتی نبود در دهستان ها، بخش ها و روستاها امروز مشخص نبود وضعیت کود و سم چه مشکلاتی را در کشور به همراه داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: سال گذشته با حمایت بانک کشاورزی بیش از 4 هزار میلیون صادرات پسته داشتیم؛ اگر هماهنگی بین دولت،  حجتی و بانک کشاورزی نبود این امکان وجود نداشت؛ انتظار می رود حجتی از جوانان در وزارت خانه استفاده کند.
مهرداد لاهوتی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی:
۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۹:۲۹
حجتی در حوزه کشاورزی موفق نبود

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای حجتی طبق گفته خودتان در برخی کشورها، ۵۰ درصد ارزش بخش کشاورزی به عنوان یارانه پرداخت می‌شود آیا شما ۵۰۰۰ میلیارد تومان طلب کشاورزان را پرداخت کرده‌اید؟

مهرداد لاهوتی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی گفت: مدرک تحصیلی ایشان اولین دلیل مخالفت بنده با استاد حجتی است. مهندس حجتی مهندس راه و ساختمان رشته عمران است. ایشان قیر، آسفالت و بتن را خوب می‌شناسند، آیا کشاورزی کشور را می‌توانند به خوبی بشناسند؟

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: آیا بعد از حدود ۴۰ سال هنوز دکترای کشاورزی نداریم که در راس بخش کشاورزی کشور گذاشته شود. تعهد، تخصص، تجربه و تعامل چهار شاخه مدیریتی است اما آقای حجتی متخصص رشته کشاورزی نیست. سوابق مدیریتی ایشان هم نشان می‌دهد که در حوزه کشاورزی سابقه کار نداشته است.

وی حجتی را در حوزه کشاورزی موفق ندانست و خاطرنشان کرد: وزرا باید نحوه اجرای قانون برنامه را جزو برنامه‌های کاری‌شان به مجلس اعلام می‌کردند. آقای حجتی طبق گفته خودتان در برخی کشورها، ۵۰ درصد ارزش بخش کشاورزی به عنوان یارانه پرداخت می‌شود آیا شما ۵۰۰۰ میلیارد تومان طلب کشاورزان را پرداخت کرده‌اید؟ آیا پول چایکاران که دست‌هایشان پینه بسته را پرداخت کرده‌اید؟ با آنها دست بدهید، دست‌های ترک خورده و پینه بسته آنان دست‌های شما را می‌بُرد. آیا پول سرمازدگان برف در استان گیلان را پرداخت کرده‌اید؟ پاسخ منفی است. به جای آن خیلی راحت از ترکیه و مصر پرتقال وارد کردید.
صدیف بدری در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی:
۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۹:۰۰
واردات محصولات ترایخته بدون ضابطه در حال انجام است

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه واردات محصولات ترایخته بدون ضابطه در حال انجام است، گفت: مصرف بی‌رویه کود و سموم شیمیایی موجب به خطر افتادن سلامت مردم و بی‌رغبتی کشورهای همسایه برای خرید تولیدات کشاورزی ایران شده است.

صدیف بدری در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی گفت: یکی  از وظایف وزارت جهادکشاورزی مدیریت بازار مصرف است اما متاسفانه مدیریت این بازار، آشفته است و در برنامه پیشنهادی هم به این مسئله هیچ اشاره‌ای نشده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: برای تولید سیب‌زمینی که سالانه 5.2 میلیون تن است، نه برای بازار داخلی و نه برای بازار خارجی هیچ برنامه‌ای وجود ندارد. آقای حجتی آیا خبر دارید قیمت سیب‌زمینی کیلویی 50 تومان هم از کشاورزان خریداری نمی‌شود؟ آیا می‌دانید مواد اولیه پنبه کارخانه سبلان پارچه از کدام کشور آسیایی وارد می‌شود؟ آیا خبر دارید هندوانه تولیدی کشاورزان اردبیلی به دلیل نبود مشتری، دور ریخته می‌شود؟

نماینده مردم اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل سوء مدیریت، برنامه ریزی‌های وزارتخانه و گاهی هم به دلیل ایجاد رانت برای افراد خاص، در فصل برداشت محصولات کشاورزی و دامداری مجوز واردات صادر می‌شود، نمونه آن هم هفت قلم محصولات کشاورزی و دامداری است که مدتی قبل صادر شد.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
آقای حجتی در دوران وزارتش در دولت اصلاحات از مخالفین سرسخت بزرگراه تهران شمال بود. اما پس از آن دوران، و قبل از تصدی وزارت حدید مسئول بزرگراه تهران شمال شد. این تناقض را چگونه توجیه می کنند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس