بازدید 2195

ترامپ به رغم دفاع از بنن او را در برزخ نگه داشت

در بحبوحه گزارش‌ها مبنی بر اینکه استرتژیست ارشد کاخ سفید دیگر محبوبیتی ندارد، ترامپ از او به عنوان یک "دوست" و نه یک "نژادپرست" یاد کرد و افزود: خواهیم دید چه بر سر بنن می‌آید!
کد خبر: ۷۲۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸ 16 August 2017
در بحبوحه گزارش‌ها مبنی بر اینکه استرتژیست ارشد کاخ سفید دیگر محبوبیتی ندارد، ترامپ از او به عنوان یک "دوست" و نه یک "نژادپرست" یاد کرد و افزود: خواهیم دید چه بر سر بنن می‌آید!

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه گرچه از بیان اینکه امنیت شغلی استیو بنن، استراتژیست ارشد کاخ سفید تضمین شده است، امتناع کرد، اما گفت که او "نژادپرست نیست" بلکه یک "دوست" است. او همچنین به شوخی گفت که بنن در کارزار ترامپ تازه‌ وارد است.

درخواست‌ها برای عزل بنن که خودش را رهبر جنبش "آلت رایت" می‌داند، به امری معمول میان هواداران و مخالفان دونالد ترامپ از روپرت مُرداک گرفته تا آنتونی اسکاراموچی تبدیل شده است. گروه راست افراطی موسوم به "آلت رایت" یا جنبش "راستگرای جایگزین" متشکل از ملی‌گرایان سفیدپوست و اعضای نئونازی و یهودستیز است. ترامپ سه‌شنبه در سخنانی تلاش کرد با استفاده از عبارت یکسانی علاوه بر دفاع از بنن او را تحت فشار هم قرار دهد.

ترامپ به خبرنگاران در برج خودش گفت: خب، آقای بنن را دوست دارم و او دوستم است اما آقای بنن خیلی دیر آمد و خودتان خوب می‌دانید. او در مسیر ورود به کاخ سفید خوب عمل کرد. خواهیم دید که چه اتفاقی برای آقای بنن خواهد افتاد!

ترامپ از همین عبارت آخر هم اخیرا برای تشریح وضعیت جف سشنز، دادستان کل آمریکا استفاده کرده است. او از دیگر وفاداران ترامپ است که با او به مشکل خورده و رئیس‌جمهوری آمریکا به شدت از او ناراضی است.

کناره‌گیری استراتژیست ارشد کاخ سفید مدام از سوی رسانه‌های خبری و ناظران سیاسی در واشنگتن پیش‌بینی می‌شود. بسیاری معتقدند که خروج او با خشونت‌های اخیر در شهر شارلوتزویل در ایالت ویرجینیا و نیز واکنش ضعیف ترامپ در محکوم کردن آن سرعت می‌گیرد.

اما از طرف دیگر کنفرانس‌ خبری سه‌شنبه تنها تاکیدی بر نفوذ همیشگی بنن بر ترامپ بود. اصرار ادامه‌دار رئیس‌جمهوری آمریکا بر این مساله که فعالان چپگرا به اندازه ملی‌گرایان سفید پوست و نئونازی‌ها بر سر درگیری‌های خشونت‌بار در شارلوتزویل مقصر هستند، احتمالا نشات گرفته از تفکرات بنن است. رفتار ترامپ  در مورد این اتهامات بیشتر نزدیک به تفکرات بنن است تا رویکردهای میانه‌روتری مثل ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهوری آمریکا و یا جارد کوشنر، همسر او.

ترامپ تاکید کرد: "او آدم خوبی است و گمان می‌کنم که برخورد رسانه‌ها با او بسیار غیرمنصفانه بوده است." گرچه بنن چندان مورد علاقه ترامپ نیست و دو طرف چندین روز است که دیدار رو در رو نداشته‌اند اما او فردی است که همچنان می‌تواند سیاست‌هایش را پیش ببرد. به عنوان مثال ترامپ اخیرا پرونده‌ای علیه چین به اتهام سرقت مالکیت معنوی به راه انداخت و این سیاستی است که بنن از روز تحلیف ترامپ به‌رغم مخالفت مشاوران اقتصادی و امنیت ملی روی آن مانور می‌داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر