بازدید 3267

افزایش قیمت نفت به دلیل احتمال کاهش موجودی نفت آمریکا برای هفتمین هفته متوالی

در روز چهارشنبه قیمت نفت، پس از کاهش نسبتا زیاد در روزهای گذشته، اندکی افزایش یافت. علت کاهش قیمت نفت در روزهای گذشته نگرانی از کاهش تقاضای چین و رشد شاخص دلار بوده است. با این حال امروز با انتشار گزارش اولیه ای مبنی بر کاهش موجودی نفت آمریکا، قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر: ۷۲۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ 16 August 2017
در روز چهارشنبه قیمت نفت، پس از کاهش نسبتا زیاد در روزهای گذشته، اندکی افزایش یافت. علت کاهش قیمت نفت در روزهای گذشته نگرانی از کاهش تقاضای چین و رشد شاخص دلار بوده است. با این حال امروز با انتشار گزارش اولیه ای مبنی بر کاهش موجودی نفت آمریکا، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۳۴ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۱.۱۴ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۷ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۷.۸۲ دلار صورت گرفت.

افزایش قیمت نفت به دلیل احتمال کاهش موجودی نفت آمریکا برای هفتمین هفته متوالی

موسسه نفت آمریکا در اواخر روز سه شنبه گزارش داد که موجودی نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ آگوست، ۹.۲ میلیون بشکه کاهش کاهش یافته است و به ۴۶۹.۲ میلیون بشکه رسیده است. این در حالی ست که تحلیلگران انتظار داشتند در هفته مذکور، موجودی نفت آمریکا ۳.۱ میلیون بشکه کاهش یابد.

اگر داده های موسسه نفت آمریکا در اواخر امروز توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا که سازمانی دولتی است، تایید شود، این هفتمین هفته ی متوالی است که موجودی نفت آمریکا کاهش یافته و می توان گفت که چنین چیزی برای اوپکی ها که مدت هاست سعی دارند به وسیله قرارداد کاهش تولید، میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کنند، خبر بسیار خوبی ست.

از سوی دیگر کاهش تولید لیبی به دلایل امنیتی که مربوط به میادین اصلی نفت این کشور می شود، در رشد قیمت برنت تاثیر داشته است.

به طور کلی، تحلیلگران می گویند که عرضه بیش از نیاز نفت، مانع آن شده است که قیمت نفت آن طور که باید افزایش یابد. به عنوان یکی از کشور هایی که تولید خود را شدیدا افزایش داده است، می توان از آمریکا یاد کرد که از اواسط سال ۲۰۱۶ تاکنون، تولید خود را تقریبا ۱۲ درصد افزایش داده است و به ۹.۴۲ میلیون بشکه در روز رسانده است. 

این ها در حالی ست که با کاهش تنش ها میان آمریکا و کره شمالی، ارزش دلار در روز سه شنبه افزایش یافت. افزایش ارزش دلار موجب می شود که سرمایه گذارانی که با سایر ارزها خرید و فروش می کنند، به معامله ی نفت تمایل کمتری نشان دهند و این امر به کاهش تقاضا می انجامد.

شاخص دلار که در مقایسه با شش ارز اصلی دیگر، محاسبه می شود، در روز دوشنبه ۰.۴ درصد و در روز سه شنبه ۰.۳ درصد رشد داشته است.

از سوی دیگر، کاهش سرعت پالایشگاه های چین و نشانه هایی مبنی بر فراوانی ذخایر بنزین موجب نگرانی بازار نفت از امکان کاهش تقاضای نفت شده و این امر باعث کاهش قیمت نفت در روز دوشنبه شده است.

در ماه جولای، پالایشگاه های چین ۱۰،۷۱ میلیون بشکه در روز پالایش داشته اند، که طبق آمار های رسمی این سطح از پالایش، ۵۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از سطح پالایش در ماه ژوئن می باشد و کمترین سطح از سپتامبر سال ۲۰۱۶ است.

تحلیلگران می گویند که سرعت کاهش فعالیت ها سریعتر از حد انتظار بوده است، و این نگرانی را افزایش داده است که مبادا اشباع محصولات پالایشی موجب تضعیف تقاضای چین برای نفت شود.

این در حالی ست که سرمایه گذاران پس از انتشار نتایج تحقیقات شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز محتاطانه دست به سرمایه گذاری زدند. در این گزارش که روز جمعه انتشار یافت، آمده بود که کاوشگران برای دومین بار در سه هفته گذشته، ظرفیت حفاری نفت ایالات متحده آمریکا  را افزایش داده اند.

افزایش دکل های نفتی نشان از افزایش تولید نفت دارد و این در حالی ست که تولید کنندگان اصلی نفت، به غیر از آمریکا، در تلاش اند که به وسیله قرارداد کاهش تولید نفت اوپک، بازار را از این حالت اشباع شده نجات دهند و میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کنند.

در تاریخ ۲۵ می  سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تا قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند.

شک به توانایی اوپک در افزایش قیمت ها از زمانی بیشتر شد که آمار های ماه جولای نشان از افزایش تولید و صادرات تولید کنندگان عضو این سازمان و رسیدن به رکوردی تازه در سال ۲۰۱۷ داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی