بازدید 9886

همکاری ایران و چین برای ایجاد بزرگترین بازار ساختمان

کد خبر: ۷۲۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ 15 August 2017
با امضاي تفاهم نامه همکاري مشترک بين هلدينگ عمران و ساختمان صندوق بازنشستگي کشوري و شرکت BCEG چين، بزرگترين بازار تخصصي ساختماني کشورمان در شرق تهران ساخته مي شود.
 
به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل صندوق بازنشستگي کشوري، محمود اسلاميان، در آيين امضاي تفاهم نامه هلدينگ عمران و ساختمان صندوق بازنشستگي کشوري و شرکت BCEG چين، اظهار داشت: در شرايطي که خاورميانه با جنگ و ناامني روبرو است، ايران کشوري امن براي سرمايه گذاران خارجي است و اين امنيت مردم نهاد، به دليل وجود حکومت دموکراتيک است.
 
اسلاميان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه هلدينگ ساختماني صندوق بازنشستگي کشوري با طرف چيني، تصريح کرد: وجود امنيت، بازار بزرگ، دسترسي به بازارهاي بزرگ جهاني، ماليات پايين و هزينه اندک توليد نسبت به برخي کشورهاي منطقه، ايران را به کشوري مناسب و جذاب براي سرمايه گذاري هاي خارجي تبديل کرده است.
 
وي با اشاره به اينکه صندوق بازنشستگي کشوري، يک مجموعه بزرگ اقتصادي محسوب مي شود، افزود: اين صندوق در حوزه هاي متعدد و مختلفي چون نفت، پتروشيمي، گاز، حمل و نقل دريايي مثل شرکت ملي نفتکش و حمل و نقل هوايي مثل شرکت آسمان، صنايع غذايي و دارويي، حوزه هاي مالي و گردشگري فعال است و يکي از حوزه هاي مهم آن فعاليت هاي ساختماني است که در هلدينگ ترازپي ريز پيگيري مي شود.
 
وي ساخت بزرگترين بازار تخصصي ساختماني در شرق تهران را براي اولين بار در کشور، اتفاق مهم و اثرگذار دانست و تصريح کرد: همکاري مشترک ايران و چين در ساخت اين بازار بزرگ، نتايج خوبي به همراه خواهد داشت. صندوق بازنشستگي کشوري نيز تلاش مي کند تا تمام ظرفيت هاي خود را براي کمک به ايجاد اين بازار به کار گيرد. از سوي ديگر، ارتباط مديريت صندوق با شهردار جديد تهران، فرصت خوبي براي ايجاد اين بازار ساختماني بوجود مي آورد.

در اين نشست، اميرحسين کريمي، مديرعامل هلدينگ عمران و ساختمان وابسته به صندوق بازنشستگي کشوري نيز گفت: قرار است ساخت بزرگترين بازار تخصصي يا هايپرمارکت ساختماني ايران، به دليل جذاب بودن حوزه ساختمان و همچنين سهولت دسترسي و مراجعات متخصصين اين حوزه، در منطقه حکيميه تهران در زميني به مساحت ۹۰ هزار مترمربع در مدت سه سال اجرايي شود.

کريمي، اجراي اين پروژه را همراه با مطالعات دقيق کارشناسي و انجام مراحل تهيه طرح مطالعاتي، امکان سنجي و طرح توجيهي، عنوان کرد و افزود: ساخت بازار تخصصي ساختمان نقطه آغازي براي ايجاد ساير بازارهاي تخصصي در کشور است.

وي با بيان اينکه سياست هلدينگ عمران و ساختمان صندوق بازنشستگي کشوري، سرمايه گذاري و اجراي پروژه هاي بزرگ با درآمد پايدار و ارزش آفريني بالا است، ابراز اميدواري کرد: پروژه مشترک ايران و چين، ضمن سودآوري براي صندوق بازنشستگي کشوري و بازنشستگان تحت پوشش آن، بتواند به نظام توزيع در حوزه ساختمان و جذاب شدن آن کمک کرده و سبب استانداردسازي و استفاده درست از ظرفيت هاي موجود در اين بخش باشد.

امضاي تفاهم نامه هلدينگ عمران و ساختمان صندوق بازنشستگي کشوري و شرکت BCEG چين به صورت ۸۵ درصد فاينانس و ۱۵ درصد منابع صندوق بازنشستگي کشوري با سرمايه گذاري حدود ۲۵۰ ميليون دلار از سوي چين، امروز (سه شنبه) در محل ساختمان اين صندوق با حضور مديرعامل، معاون اقتصادي و سرمايه گذاري و مديران صندوق و همچنين مديرعامل منطقه ايران شرکت BCEG به امضا رسيد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل