بازدید 2881

سفر اعلام‌نشده وزیر خارجه قطر به کویت

کد خبر: ۷۲۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 16 August 2017
وزیر خارجه قطر، در سفری از پیش اعلام‌‌نشده، وارد کویت شده است. به‌نظر می‌رسد این سفر در پیوند با تلاش‌های میانجی‌گرانه امیر کویت برای حل بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس باشد.

به گزارش ایلنا، «محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر، امروز- چهارشنبه- در سفری رسمی و از پیش اعلام‌‌نشده، وارد کویت شد.

خبرگزاری رسمی کویت( کونا) گزارش داد، «صباح خالد الحمد الصباح» معاون اول نخست‌وزیر و وزیر خارجه کویت در فرودگاه از وزیر خارجه قطر استقبال کرد.

از زمانی‌که «شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت در هفته اول ماه آگوست پیام‌هایی در ارتباط با بحران قطر به عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین ارسال کرد، این نخستین سفر وزیر خارجه قطر به کویت محسوب می‌شود.
 
رسانه‌های خبری با انتشار محتوای پیام‌های امیر کویت به کشورهای تحریم‌کننده قطر، خاطرنشان کردند که امیر کویت راهکاری جدید برای حل این بحران پیشنهاد داده است.
امیر کویت تلاش‌های میانجی‌گرانه برای حل بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس را رهبری می‌کند.

چهار کشور عربی از دو ماه پیش روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با قطر را به اتهام حمایت آن از تروریسم قطع و شروط سیزده‌گانه‌ای را برای ازسرگیری روابط مطرح کرده‌اند. قطر با رد این اتهام‌ها، تأکید می‌کند این فهرست شروط حاکمیت ملی این کشور را هدف گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار