بازدید 3009

وزارت ورزش پروتکل نحوه رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی تدوین کرد/ شورای عالی امنیت نظر کارشناسی دهد

رییس فراکسیون ورزش مجلس خواستار آن شد که شورای عالی امنیت ملی نسبت به پروتکل تدوین شده در وزارت ورزش درخصوص نحوه رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی، ورود کرده و نظر کارشناسی اعلام کند.
کد خبر: ۷۲۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 16 August 2017
محمدرضا تابش با اشاره به حضور دو فوتبالیست ایرانی در مقابل تیمی از رژیم صهیونیستی و حاشیه ایجاد شده در این خصوص، از سخنان داورزنی معاون وزیر ورزش درخصوص خط خوردن نام این دو بازیکن از تیم ملی انتقاد و تصریح کرد: نباید بدون انجام بررسی‌های کافی و شنیدن صحبت بازیکنان ملی پوش کشور و بدون آنکه نوع قرارداد آن‌ها رصد شود، درباره آن‌ها اظهار نظر و تعیین حکم صورت گیرد.

ورزشکاران به عرف جامعه احترام بگذارند

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قطعا اقدام بازیکنان ایرانی مورد تأیید نیست، اضافه کرد: به دلیل جنایت‌های ظالمانه رژیم صهیونیستی، به هیچ وجه خوشایند نیست که ورزشکاری در مقابل آن‌ها بایستد تا احساس شود که این رژیم غاصب به رسمیت شناخته شده است.

وی با ابراز تأسف از وقوع چنین رخدادی تاکید کرد: لازم است ورزشکاران ما به حساسیت‌ها و عرف جامعه احترام بگذارند.

کمیته‌‎ای از وزارتخانه‌های خارجه، ورزش و فدراسیون فوتبال برای بررسی پرونده حاج صفی و شجاعی تشکیل شود

تابش اضافه کرد: باید وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و به دلیل بین‌المللی بودن مسئله وزارت امور خارجه، کمیته‌‎ای تشکیل دهند و ابعاد حقوقی و بین‌المللی این مسئله را مورد بررسی قرار دهند.

وی یادآور شد: این کمیته باید بررسی کند که نوع قرارداد ورزشکاران به چه صورت است و برای آنان چه جریمه‌هایی در صورت عدم حاضر شدن در برابر تیم رژیم صهیونیستی در نظر می‌گرفتند. حتی بررسی شود که بازیکنان ما در این خصوص توجیه شده‌اند یا خیر و اگر توجیه نشده باشند مقصر خود مسئولان  وزارت ورزش و جوانان هستند که علیه این بازیکنان موضع گرفته‌اند.

اظهارنظر داورزنی کار بسیار اشتباهی بود

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان کار بسیار اشتباهی کرده است که پیش از بررسی‌های لازم اظهارنظر کرد؛ حتی وزیر ورزش نیز به این مسئله اقرار کرد که وزارت ورزش و جوانان نباید به این مسئله ورود می‌کرد و در سخنان خود در فراکسیون امید مجلس به نوعی از جانب معاون خود عذرخواهی کرد.

تابش اظهار کرد: وقتی دولت در چنین موضوعاتی وارد عمل شود، تبعاتی دارد درحالیکه ورود فدراسیون چنین تبعاتی را ندارد.

شورای عالی امنیت ملی پروتکل نحوه رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی را تدوین کند

تابش با بیان اینکه ممکن است شبیه این اتفاق در آینده مجددا رخ دهد، توضیح داد: باید نحوه رفتار، نوع رابطه، حضور یا عدم حضور ورزشکاران ایرانی به انحای مختلف اعم از اینکه داور اسرائیلی باشد، بازی گروهی یا فردی باشد و یا رقابت‌ به شکل‌های دیگر انجام شود، احصا و درباره تک تک آن پروتکلی مشخص تدوین و ابلاغ و اعلام شود.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: در حضور وزیر پیشنهادی ورزش و جونان در مجلس این مورد به بحث گذاشته شد و پیشنهاداتی بر این مبنا طرح شد که شورای عالی امنیت ملی به این مسئله باید ورود کند و پروتکل تهیه شده در وزارت ورزش و جوانان را به لحاظ ملاحظات نظام و مواردی کارشناسی مد نظر شورا را لحاظ کند.

وی افزود: همچنین باید نحوه جبران ضرر و زیان بازیکنان نیز دیده شود و اگر ورزشکاری به این دلیل اخراج شود باید دغدغه بازیکنان نیز برطرف شود.

رییس فراکسیون ورزش مجلس افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران آنقدر بزرگ و قوی هست که نحوه برخورد با  شهروندان خود را به خوبی بداند و چنین رخدادهایی هیچ گونه نقطه ضعفی برای نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب نمی‌‎شود؛ مهم‌ترین مسئله در چنین وقایعی اجماع داخلی است که افکار عمومی نیز از آن حمایت کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان