بازدید 3452
پارسایی در موافقت با وزیر پیشنهادی امورخارجه:

موقعیت ایران در عرصه بین‌المللی تقویت شده است

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی گفت: همراهی تیم‌های اقتصادی در سفر‌های ظریف گویای این است که موضوعات اقتصادی در وزارت امور خارجه پررنگ دیده شده است.
کد خبر: ۷۲۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 16 August 2017
بهرام پارسایی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 25 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با وزیر پیشنهادی امورخارجه، اظهار داشت: مخالفان صحبت‌هایی را مطرح کردند که من در آن مخالفت خاصی مشاهده نکردم و این موضوع اقتدار دستگاه دیپلماسی کشور را مشخص می‌کند.

به گزارش «تابناک»، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظر مخالفان در خصوص موقعیت تضعیف شده ایران در عرصه بین‌المللی، بیان کرد: بازگرداندن عزت به دیپلماسی ایران و بازگرداندن عزت ملی و استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی خارجی بیانگر این واقعیت است که موقعیت ما در جهان بسیار تقویت شده است.

وی با بیان اینکه در بین کشورهای همسایه ایران، اثرگذارترین کشور است و این موضوع نشان می دهد که دستگاه سیاست‌خارجی و دیپلماسی کشور زحمت کشیده‌اند، افزود: دربخش اقتصادی سفیران ما کارآمد و توانمند هستند و برای نمونه سفرایی مانند آقایان آهنی در فرانسه، ماجدی در آلمان، انصاری در هند و وهاجی در استرالیا عملکرد خوبی داشته‌اند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با بیان اینکه همراهی تیم‌های اقتصادی در سفر‌های ظریف گویای این است که موضوعات اقتصادی در وزارت امور خارجه پررنگ دیده شده است، ادامه داد: در برنامه ششم ما دست انتخاب وزارت خارجه از چینش اقتصادی را کوتاه کرده‌ایم و به وزارت صنعت واگذار کرده‌ایم.

پارسایی با بیان اینکه انتظار داریم که سفرا و وزارت امورخارجه در مبارزه با دشمن به خوبی وارد میدان شوند، اما این سربازان و سرداران را در کشور مورد بی حرمتی قرار می‌دهیم، متذکر شد: اگر انتظار مبارزه با استکبار را داریم باید ادبیات خود را در داخل کشور با این عزیزان همراه کنیم.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همانند رهبر انقلاب، مردم این سرزمین به آقای ظریف اعتماد می‌کنند و نام شما در زمره وزرایی که توانستند در فضای پسابرجام منافع ملی را برگردانند، ماندگار خواهد بود، گفت: دفاع از شما راحت است زیرا عملکرد خوبی داشتند، نمایندگان از شما حمایت می‌کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل