بازدید 2472

لزوم ارتقای دستیار حقوقی رییس جمهور به معاونت

رییس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اینکه دستیار رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در کابینه حضور ندارد، خواستار ارتقای آن به معاونت رئیس جمهور شد.
کد خبر: ۷۲۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 16 August 2017
پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اقدام رییس جمهور در راستای واگذاری مسئولیت دو معاونت ریاست جمهوری و همچنین دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی به زنان، گفت: دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی در کابینه حضور ندارد و نمی‌تواند به طور جدی موثر واقع شود از این رو ضروری است که به معاونت تبدیل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاه امور حقوق شهروندی دارای اهمیت زیادی است، اظهار کرد: اگر بتوان این مجموعه را ارتقاء بخشید می‌توان اذعان کرد که حضور یک زن در این مقام تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه معاونت زنان ریاست جمهوری دارای مشکلات ساختاری است و نمی‌تواند تاثیر مناسبی در حوزه بانوان داشته باشد، ادامه داد: در صورت سازماندهی نکردن این موضوع معاونت مذکور نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت معاونت حقوقی رییس جمهور و نقش اعمال مدیریت آن توسط زنان، افزود: امروزه خلاء‌های قانونی زیادی در حوزه زنان وجود دارد که اگر مسئول معاونت حقوقی رییس جمهور به درستی از فرصت بوجود آمده استفاده کند دستاوردهای خوبی به همراه خواهد داشت. معاونت مذکور جایگاه فرمایشی نیست بلکه اقدامات انجام شده در آن می‌تواند تاثیر خوبی در حوزه زنان داشته باشد.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ریاست دو مرد بر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان حفاظت محیط زیست که سکانداران آنها بانوان بودند، خاطرنشان کرد: 2 زن از کابینه کم شدند و این امر قابل تأمل است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر