بازدید 10429
۱

نطق مخالفت مطهری با علوی در وزارت اطلاعات

کد خبر: ۷۲۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 16 August 2017
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آقای علوی در این چهار سال مرد میدان نبود هر چند که قدردان تلاش های او در وزارت اطلاعات هستیم.

به گزارش مهر، علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی در دومین روز بررسی رای اعتماد وزرای پیشنهادی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات بیان کرد: مخالفت من با وزیر پیشنهادی اطلاعات بیشتر به خاطر یک نقص ساختاری در حوزه اطلاعاتی-امنیتی کشور است که به موجب آن وزارت اطلاعات در قبال وظایف خود هیچ پاسخگویی به مجلس شورای اسلامی ندارد و این منجر به تضییع حقوق مردم می شود.

مطهری ادامه داد: ما به وزیری نیاز داریم که بتواند جلوی برخی دخالت های سازمان ها و نهادهای موازی با وزارت اطلاعات را بگیرد و قانون هم همین را می گوید که باید در امور اطلاعاتی امنیتی کشور تمرکز ایجاد کرد و از تداخل و موازی کاری وظایف جلوگیری به عمل آید و در قبال وظایف محوله ما به مجلس پاسخگو باشد.

نماینده تهران افزود: از ابتدای انقلاب وظایف اطلاعاتی سپاه پاسداران مشخص بوده، مبارزه با برخی گروه های معاند و تروریستی همچون پژاک، منافقین، گروه فرقان و امروز هم مبارزه با داعش بوده است و همچنین وظیفه نیروی قدس سپاه هم خارج از مرزها مشخص شده اما امروزه وظایف این نهاد در راستای پاسداری و حفاظت از انقلاب گسترده تر شده است و اینکه آنها در قبال این وظایف گسترده خود به نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی هم پاسخگو نیستند و این در حالی است که ما در نظام جمهوری اسلامی هیچ نهادی را نداریم که پاسخگو نباشد.

وی با بیان اینکه حتی مقام معظم رهبری در برابر مجلس خبرگان رهبری پاسخگو است، گفت: امام علی (ع) هم فرموده است همانطور که حاکم بر مردم حقوقی دارد مردم هم بر حاکم حقوقی دارند و تنها کسی که بر همه حق دارند و کسی بر او حقی ندارد خداوند است.

مطهری تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی ما با وزارت اطلاعات این است که زمانی ما از آنها سوالی می پرسیم نمی توانند پاسخگوی ما باشند به طور مثال وقتی ما از وزیر اطلاعات در خصوص بازداشت برخی مدیران کانال های تلگرامی سوال پرسیدیم آقای وزیر گفتند که آنها توسط نهادهای دیگری بازداشت شدند و یا اینکه زمانی که در خصوص بازداشت برخی خبرنگاران و اصحاب رسانه به اتهام جاسوسی سوالی می پرسیم وزیر پاسخی ندارد چرا که می گوید از حیطه اختیار من خارج است.

این نماینده مردم تهران در ادامه افزود: وزیر اطلاعات باید کسی باشد که بتواند این معضل را با مقامات عالی کشور حل و فصل کند به نحوی که متولی اصلی مسائل اطلاعاتی و امنیتی کشور وزارت اطلاعات باشد و دیگر نهادها به وظایف تخصصی خود بپردازند.

وی گفت: مخالفت من با شخص آقای علوی نیست بلکه فراتر از آن با نقص ساختاری است که با آن مواجه هستیم و باید از برخی تلاش های ایشان در راستای اصلاح برخی شرایط در وزارت اطلاعات تشکر کرد اما این تلاش ها کافی نیست و وزیر اطلاعات باید به وضعیت موجود خاتمه دهد و مقابل کلیه مسائل امنیتی و اطلاعاتی برابر مجلس پاسخگو باشد.

مطهری خاطرنشان کرد: آقای علوی در چهار سال گذشته مرد این میدان نبود هر چند که ما قدردان تلاش های ایشان در وزارتخانه هستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱
واقعا باید گفت آفرین بر آقای مطهری. ایشان در گفتن حقیقت شجاع و به نظر آدم با انصافی هستند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر