بازدید 3989

افزایش ۷۰ درصدی قیمت شمش آهن از خردادماه

رئیس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات با بیان اینکه قیمت شمش آهن در ماه‌های گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است، گفت: این افزایش قیمت ناشی از افزایش قیمت جهانی به علت توقف صادرات آهن توسط چین است.
کد خبر: ۷۲۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰ 15 August 2017
رئیس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات با بیان اینکه قیمت شمش آهن در ماه‌های گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است، گفت: این افزایش قیمت ناشی از افزایش قیمت جهانی به علت توقف صادرات آهن توسط چین است.

محمد آزاد در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه با توقف صادرات آهن توسط کشور چین قیمت جهانی این کالا افزایش یافته است، گفت: در حالی که کشور چین سالانه حدود 100 میلیون تن صادرات آهن داشته به علت ساخت و سازهای داخلی، صادرات به تمام نقاط دنیا را متوقف کرده و این موضوع بر افزایش قیمت جهانی اثر گذاشته است. 

رئیس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات افزود: قیمت جهانی شمش از حدود 350 دلار به 500 دلار افزایش یافته است. 

وی با اشاره به اینکه از نظر آهن و اسلب تقریبا خودکفا هستیم، اظهار داشت: افزایش قیمت داخلی آهن و اسلب متاثر از قیمت‌های جهانی است زیرا تولید‌کنندگان به دلیل سود بیشتر ترجیح می‌دهند به جای فروش داخلی این کالاها را صادر کنند. 

آزاد با بیان اینکه افزایش قیمت شمش آهن بر روی قیمت مسکن و ساخت و ساز، به علت رکود حاکم در این بخش اثرگذار نیست اظهار داشت: اما این افزایش قیمت در تولیدات صنایع بزرگ مؤثر است. 

وی با بیان اینکه اینکه واردات ما در بخش ورق، آهن و فلزات بسیار محدود است، گفت: واردات بر حسب نیاز انجام می‌شود اما صادرات آهن و فلزات که در سال‌های 93 و 94 حدود 2.5 میلیون تن بود در سال 95 به 6 میلیون تن افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری به 10 میلیون تن هم افزایش یابد. 

رئیس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات با بیان اینکه در ماه‌های گذشته قیمت شمش آهن و اسلب به شدت افزاش یافته است، گفت: هر کیلو شمش آهن از 1350 تومان در خرداد به 2250 تومان در روز گذشته افزایش یافته و این افزایش قیمت در حدود 70 درصد است. 

آزاد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود افزایش قیمت جهانی شمش آهن در شهریور ماه متوقف شود، گفت: افزایش قیمت‌های جهانی تا اندازه‌ای امکان پذیر است و بیش از آن خریداران از خرید امتناع می‌ورزند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان