بازدید 6870

معروف را باور کنیم یا کولاکویچ؟

فرزاد کفیلی
کد خبر: ۷۲۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸ 15 August 2017
بعد از اینکه عادل غلامی  پیراهنش را پرت کرد؛ تمرین را ترک کرد و از تیم ملی والیبال اخراج  شد، سعید معروف کاپیتان تیم ملی همچون گذشته آدرس اشتباهی دست هواداران داد و بی دلیل بر کارشناسان و روزنامه‌نگاران تاخت و در اینستاگرامش هرچه خواست علیه خبرنگاران نوشت و همچون همیشه هیچ مقامی در فدراسیون به قول قدیمی‌‌ترها ککش هم نگزید چه برسد آنکه از کاپیتان سوال کنند، چرا؟

تا اینکه تیم ملی والیبال این هفته چهار تیم آسیایی را با قدرت برد و در حضور زنان حاضر در سالن رضازاده اردبیل جشن صعود به رقابت‌های جهانی گرفت. بعد از مسجل شدن صعود تیم ملی به رقابت‌های جهانی سال بعد، ایگور کولاکویچ سرمربی تیم ملی ایران از همه تشکر کرد و از جمله خبرنگاران را خطاب قرار داد و از آن‌ها به خاطر حمایت‌هایشان تقدیر کرد  تا شاید علاقه‌مندان والیبال حداقل از خود بپرسند صحبت‌های کاپیتان تیم را باور کنیم یا تشکر سرمربی را؟

غلامی بد شانس بود که پیراهنش را زمانی درآورد و تمرین را ترک کرد که هفته‌ها بود از نظم کولاکویچ می‌نوشتند و نیاز بود نظم را در عمل ثابت کنند. معروف هم همچون همیشه باهوش بود که نگاه‌ها را از غلامی به خودش و آنچه تاختن بر خبرنگاران و کارشناسان بود متمرکز کرد و نهایاتا اما کسی جمله‌ای برای تشکر کولاکویچ از خبرنگاران تصویر و تایین نکرده بود.
آنچه معروف با طرفداران اینستاگرامش در میان گذاشت و آن تشکر صمیمی کولاکویچ از خبرنگاران به قول امروزی‌ها بک استیج ـ پشت صحنه‌ـ مهمی دارد. مدت‌هاست رسانه‌ها از قدرت بازیکنان به ویژه سعید معروف و محمد موسوی در تیم ملی می‌نویسند. فراموش نکنیم محمد موسوی چند روز به لیگ جهانی عنوان کرد مصدومم و تیم ملی را ترک کرد و هفته بعد به طور خودجوش به تیم بازگشت.

کولاکویچ غلامی را از تیم ملی اخراج کرد اما شب قبلش سرپرست تیم از کنار گذاشتن غلامی صحبت کرده بود. کولاکویچ از خبرنگاران تشکر کرد اما قبل آن معروف به خبرنگاران تاخته بود. کولاکویچ هم می‌خواهد به سرنوشت سلفش اسلوبودان کواچ دچار نشود یعنی اختیار تیمش را از دست ندهد و هم می‌داند اگر مثل مصطفی شجاعی مشاور تیم ملی بانوان ـ بخوانید سرمربی تیم ـ پاسور تیمش (شبنم علیخانی) را کنار بگذارد، نتیجه نمی‌گیرد.
 
تمام مربیان تیم ملی والیبال در یک دهه اخیر شرایطی مشابه کولاکویچ داشته‌اند. حسین معدنی به نوعی وضع را کنترل کرد اما کواچ و لوزانو عنان کار را از دست دادند. از این جمع ولاسکو درس مهمی به والیبال ایران داد و آن اینکه قطار تیم ملی برای کسی نمی‌ایستد. مهمترین نشانه‌اش هم کنار گذاشتن سعید معروف از تیم ملی و آوردن مجدد امیر حسینی به تیم ملی بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی