بازدید 13487

پایان نخستین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی

مجلس در دقایق پایانی نوبت جلسه عصر، وارد بررسی صلاحیت علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات شد که یک مخالف به اظهارنظر پرداخت و قرار شد، ادامه رسیدگی به جلسه فردا صبح موکول شود. نمایندگان فردا صبح، نخست به ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات ورود پیدا کرده و بعد از آن به ترتیب حروف الفبا، روند رسیدگی به صلاحیت سایر وزرای پیشنهادی یعنی اقتصاد، امور خارجه، بهداشت و .. را ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۷۲۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷ 15 August 2017
نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز پس از شنیدن دفاعیات رئیس‌جمهور درباره کابینه پیشنهادی، وارد بررسی کلیات برنامه دولت دوازدهم شدند. این بررسی به جلسه نوبت بعد از ظهر کشید و بعد از آن مجلس رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی را آغاز کرد.

نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز، پس از استماع دفاعیات رئیس‌جمهور درباره کابینه پیشنهادی وارد بررسی کلیات برنامه دولت دوازدهم شدند. این بررسی به جلسه نوبت بعد از ظهر کشید و بعد از آن مجلس رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی را آغاز کرد.

اولین وزیر پیشنهادی بطحایی؛ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود که روند رسیدگی به صلاحیت و برنامه‌های او یک ساعت و نیم و با اظهارات دو موافق و دو مخالف و دفاعیات وزیر به طول انجامید. بعد از آن نوبت رسیدگی به صلاحیت آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید که روند بررسی صلاحیت او نیز یک ساعت و نیم به طول انجامید.

مجلس در دقایق پایانی نوبت جلسه عصر وارد بررسی صلاحیت علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات شد که یک مخالف به اظهارنظر پرداخت و قرار شد ادامه رسیدگی به جلسه فردا صبح موکول شود.

نمایندگان فردا صبح نخست به ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات ورود پیدا کرده و بعد از آن به ترتیب حروف الفبا، روند رسیدگی به صلاحیت سایر وزرای پیشنهادی یعنی اقتصاد، امور خارجه، بهداشت و .. را ادامه می‌دهند.
 
گزارش لحظه به لحظه از صحن علنی را در زیر بخوانید؛
 
 
ولی داداشی در موافقت با کابینه دولت دوازدهم:
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۷:۳۸
متولی فرهنگ‌سازی در تمام حوزه‌ها، وزارت آموزش و پرورش است
 
آنهایی که می‌گویند برنامه‌های دولت سکولار است معنای آن را نمی‌دانند/ باید نگاهی نو و توانی مضاعف در دولت به وجود آیدولی داداشی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: متولی تعلیم و تربیت و فرهنگ‌سازی در تمام حوزه‌ها، وزارت آموزش و پرورش است.

نماینده مردم آستارا در مجلس افزود: تعهد و تخصص دو ویژگی وزارت است که آقای بطحایی هر دو ویژگی را دارد. ایشان کارنامه موفقی در وزارت‌خانه داشته است. ایشان قول تحولات این وزارتخانه را داده است. از مجلس می‌خواهم نیم نگاهی به برنامه‌های ایشان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای متوازن سند توسعه آموزش و پرورش نیاز ضروری آموزش و پرورش است، ارتقاء جایگاه این وزارتخانه مشارکت هر سه قوه را طلب می‌کند. ارتقاء معیشت معلمان از برنامه‌های مدون آقای بطحایی است.

دادادشی گفت: طی ۴ سال آینده ۴۰۰ هزار معلم بازنشسته می‌شود و ایشان برنامه خوبی برای این کار دارند.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی تصریح کرد: آموزش و پرورش، کیفیت‌محور نیست. ایشان قول داده‌اند که کیفیت آموزش و پرورش را ارتقاء دهد. اگر نتوانست از ایشان سوال می‌کنیم.
جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۷:۳۲
جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در صحن مجلس شورای اسلامی از زاویه دید دوربین
 
 



محسن بیگلری در مخالفت با کابینه دوازدهم:
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۷:۲۷
طرح تحول در وزارت آموزش و پرورش اجرا شود

آنهایی که می‌گویند برنامه‌های دولت سکولار است معنای آن را نمی‌دانند/ باید نگاهی نو و توانی مضاعف در دولت به وجود آیدمحسن بیگلری در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار داشت: آموزش و پرورش وضعیت بحرانی دارد و ما معتقدیم که دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم به عنوان وزارتخانه‌های بنیادین به ابرمرد و ژنرال نیاز دارند. آیا آقای بطحایی ژنرال است؟ آیا برنامه‌های ایشان پاسخگوی وضعیت بحرانی آموزش و پرورش است و چه برنامه‌ای برای این شرایط بحرانی پیش‌بینی شده است.

وی خواستار شفاف‌سازی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نسبت به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان شد و گفت: آیا خود را جای معلمانی گذاشته‌اید که حقوق یک میلیون و یک میلیون و نیم می‌گیرند و مستاجر هستند. برنامه شما برای پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت بازنشستگان، معیشت فرهنگیان، وضعیت نیروهای قراردادی و حق‌التدریس و وضعیت مناطق روستایی و مناطق محروم چیست. ۳۰ درصد کلاس‌های مناطق محروم باید منتظر حادثه شین‌آباد دیگری باشند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با شخص بطحایی مخالفتی ندارد، گفت: انتظار نداشته باشید یک نفر به عنوان وزیر آموزش و پرورش مشکلات این دستگاه عریض و طویل را حل کند. لازم است همه اعضای کابینه دوازدهم به آموزش و پرورش کمک کنند. می‌طلبد که در آموزش و پرورش طرح تحولی مشابه آنچه در وزارت بهداشت اجرا شد اجرا شود و حقوق و معیشت فرهنگیان ارتقا یابد.

بیگلری ادامه داد: مدیران مدارس برای پرداخت فیش آب و برق بدهکار هستند و برای کارهای خدماتی مدارس هم مشکل دارند. اکنون ۸۰ درصد نیروی خدماتی در مدارس با کمبود مواجه است.

این نماینده اهل سنت مجلس با انتقاد از عدم حضور اهل تسنن و کردها به عنوان مدیرکل در وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آقای وزیر باید بگوید که برای ارتقای سطح علمی و جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان و درخشیدن دانش‌آموزان در المپیادهای علمی چه برنامه‌ای دارند.
جبار کوچکی‌نژاد در موافقت با کابینه دوازدهم:
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۷:۲۴
هیچ تخلفی از بطحایی و خانواده‌اش در صندوق ذخیره فرهنگیان نیست
 
آنهایی که می‌گویند برنامه‌های دولت سکولار است معنای آن را نمی‌دانند/ باید نگاهی نو و توانی مضاعف در دولت به وجود آیدجبار کوچکی نژاد در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: به سخنان مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دقت کردم، دیدم درست در جهت دفاع از برنامه‌های آقای بطحایی سخن گفتند و مطمئنم سایر مخالفان نیز از شخصیت ایشان، دفاع خواهند کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه ایشان وزیری متدین و اعتدالی هستند که رییس‌جمهور به مجلس معرفی کرده است، گفت: وزارت آموزش و پرورش حساس‌ترین وزارتخانه کشور است و کوچکترین اشتباه در این وزارتخانه جبران ناپذیر است. این وزارتخانه 13 میلیون دانش‌آموزان مثل رود روان، مدام حرکت می‌کنند و از گردنه این وزارتخانه عبور می‌کنند. وزرای بعد از انقلاب اسلامی در این حوزه را مورد بررسی قرار دادم. تنها وزیری که همه عمر خودش را در این وزارتخانه تلاش و صرف کرد، ایشان است. ما با حضور ایشان کمترین اشتباه یا هیچ اشتباهی در آموزش و پرورش نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: از شتاب‌زدگی سخن گفته شد، وزیری معرفی شده است که معلم، مدیر، کارشناس و عضو شورای عالی آموزش و پرورش بوده است و امروز برنامه‌های متنوعی را برای بهبود وضعیت این وزارتخانه پیشنهاد داده است. مجلس کمیته تخصصی شکل داده مرکب از کمیسیون‌های برنامه و بودجه، آموزش و تحقیقات و اجتماعی. این کمیته با همکاری بطحایی می‌تواند معضلات فرهنگیان را شناسایی و رفع کند.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که آموزش و پرورش دچار مشکلات اساسی است. کسی نیست که از معیشیت، رفاه کم، بازنشستگان و تلاش معلمان ابتدایی مطلع نباشد. وزیر پیشنهادی از این وضعیت مطلع است و از نداشتن سرانه مدارس نگران است. ایشان راهکار بسیار جالبی برای متحول کردن اقتصاد  آموزش و پرورش ارائه داده است.

کوچکی‌نژاد از تدوین برنامه‌های آموزشی بسیار خوبی توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خبر داد و افزود: کتب، برنامه‌ها و مواد درسی خوبی را نوشته است. روش آموزشی و فنی و حرفه‌ای باید طراحی و پیاده شود که در برنامه ایشان آمده است.
محمد بیرانوندی در موافقت با کابینه دولت دوازدهم:
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۷:۱۳
بطحایی وزیری از جنس فرهنگیان است

آنهایی که می‌گویند برنامه‌های دولت سکولار است معنای آن را نمی‌دانند/ باید نگاهی نو و توانی مضاعف در دولت به وجود آیدمحمد بیرانوندی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس گفت: مردم با آگاهی از همه کم‌کاری‌ها و کاستی‌های مدیران در دستگاه‌های مختلف دولت یازدهم باز هم با تکیه بر سخنان امید بخش رئیس‌جمهور و بسیاری از نخبگان ، صاحب نظران و گروه های سیاسی به صحنه آمدند،‌ دست از گلایه برداشتند و مجددا به آقای روحانی رای دادند.

وی افزود:‌ مردم به خصوص همه دستاندرکاران تعلیم و تربیت بر این باورند که تحول در آموزش و پرورش به عزم ملی نیاز دارد یعنی مجلس، رئیس‌جمهور ، سازمان برنامه و بودجه و همه ارگان‌ها باید همتی برای حل مشکلات و تحول در این حوزه داشته باشند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: همانطور که رئیس‌جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به این نکته اشاره کرد که آقای بطحایی بهترین گزینه برای تحول در وزارت ‌آموزش و پرورش است، ما هم به این صحبت رئیس‌جمهور اعتماد می‌کنیم و این دستگاه عریض و طویل را به کسی می‌سپاریم که در این وزارتخانه تحول ایجاد کند.

بیرانوندی به اشاره به ویژگی‌های مثبت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورزش گفت: بطحایی کسی است که با طی کردن سلسله مراتب در آموزش و پرورش اکنون به عنوان وزیر معرفی شده است. او از جنس فرهنگیان است و به خوبی با مشکلات آن‌ها آشناست.

وی در پایان گفت: بطحایی بهتر از هر کسی می داند که چگونه نیروی انسانی را تامین کند و وضعیت معیشت فرهنگیان را سامان دهد. نمونه این مدعا اقدام او در سال ۹۴ در رشد ۱۱۲ درصدی حقوق فرهنگیان است.
فرهاد تجری در موافقت با کابینه دولت دوازدهم:
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۷:۰۹
تجربه موفق بطحایی کمکی برای حل مشکلات آموزش و پرورش است

آنهایی که می‌گویند برنامه‌های دولت سکولار است معنای آن را نمی‌دانند/ باید نگاهی نو و توانی مضاعف در دولت به وجود آیدفرهاد تجری به عنوان موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) گفت:  آموزش و پرورش دارای مشکلاتی همچون وضعیت معیشتی معلمان ، کمبود توسعه فضای آموزشی، کمبود اعتبارات، نبود مهندسی نیروی انسانی، عدم نقشه راه برای استفاده از نیروهای متخصص و ضعف در ساختار پذیرش نیروی انسانی است که این مشکلات در کنار نداشتن آمار واقعی از نیازهای آموزشی کشور نیاز به عزم جدی و ملی برای حل آن دارد.

به گفته وی، برای حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش باید دولت، مجلس و سایر نهادها و ارگان‌ها عزم جدی داشته باشند و تخصیص اعتبارات و توجه خاص به فرهنگیان مشکلات پیشروی آموزش و پرورش را حل کنند.

تجری اجرای دقیق سند بنیادین تحول آموزش و پرورش را به عنوان اولویت این وزارتخانه و دغدغه جامعه فرهنگیان دانست و گفت: مجلس از دولت و وزارت آموزش و پرورش مطالبه اجرای دقیق سند بنیادین تحول آموزش و پرورش دارد. موضوعی که با اشراف کافی و کامل وزیر آموزش و پرورش میسر خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف وضعیت مدیریت دانشگاه فرهنگیان به ویژگی‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: آقای بطحایی کارنامه موفقی به خصوص در ساماندهی سیستم حقوق و دستمزد کارکنان رسمی و قراردادی آموزش و پرورش دارد؛ عملکردی که باعث سرعت بخشی به پرداخت ها و انظباط مالی در این وزارت خانه شده است.

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن بطحایی مشکلات مالی و اداری این وزارت خانه با توجه به تجربه و اشراف او به این حوزه حل شود چون که حضور او فرصتی برای تقویت این بخش است.

تجری ایجاد مراکز رفاه برای فرهنگیان و اماکن تفریحی و رفاهی و اجرای مرحله اول نظام رتبه بندی معلمان به نحو درست را از جمله اقدامات بطحایی در دوران معاونتش در وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت که قطعا مرحله دوم نظام رتبه بندی معلمان با حضور بطحایی به بهترین نحو اجرایی می‌شود.
ذوالنوری در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم:
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۷:۰۷
روحانی در ۱۰دقیقه حرفش را عوض کرد
 
آنهایی که می‌گویند برنامه‌های دولت سکولار است معنای آن را نمی‌دانند/ باید نگاهی نو و توانی مضاعف در دولت به وجود آیدمجتبی ذوالنوری در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم، تاکید کرد: کاش رئیس جمهور با توجه به اینکه در طول چهارسال چنین جلسه ای یکبار تشکیل می شود در مجلس حضور داشتند و نظر موافقین و مخالفین برنامه را استماع می کردند.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: جناب آقای رئیس جمهور، شما دولت اولی نیستید. دولت دوم شما در استمرار دولت گذشته شما است. کاش گزارشی از عملکرد دولت اول ارائه می کردید که برنامه های دولت جدید در استمرار آنها باشد. امروز خیلی تشابهی بین این دو مقطع چهارساله نمی بینیم.

وی با بیان اینکه عمل به وعده ها حداقل توقع مردم است، گفت: اگر از یک وزیر جوان کابینه فاکتور بگیریم، سن کابینه یک سال افزایش پیدا کرده است؛ حال آنکه وعده جوان سازی داده شده بود. توجه به وعده ها مهم است. آقای روحانی امروز حدود ساعت 9 و سی دقیقه توضیح دادند که برای تعیین کابینه فشاری روی او نبوده است اما حدود ساعت 9 و چهل دقیقه فرمودند سه وزیر زن در نظر گرفته بودم که به دلایلی و فشارهایی چنین اتفاقی نیفتاد.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر بنا است در  10 دقیقه حرف عوض شود، چگونه به مطالبات پاسخ داده می شود، عنوان کرد: موضوع دیگر این است که ما حدود صد هزار نفر هیات علمی در دانشگاه های خصوصی و عمومی داریم، دانشگاه ها محل تولید مدیر برای سایر بخش های کشور است شاید با شأن جامعه علمی و نخبگان کشور ما سازگاری نداشته باشد که این تلقی ایجاد شود که آیا یک نفر نداشتیم از بین صد هزار هیات علمی که امروز شاهد معرفی کابینه ناقص باشیم.

ذوالنوری گفت: حداقل به حرمت شأن دانشگاهی و جامعه باید به این توجه می شد. حرف من این است اگر برای این جایگاه حساس هستیم این مسئول را باید علمی یا اجرایی انتخاب می کردیم که کم نداریم. شاید ما دنبال سهم خواهی ها و یارگیری از عرصه علمی کشور هستیم که دنبال گزینه ای هستیم که یا نه علمی باشد و نه اجرایی، یا شاید علمی و اجرایی باشد، ولی پاسخ سهم خواهی های سیاسی در دانشگاه ها را بدهد، کاش به چنین چیزی توجهی صورت می گرفت.

برنامه فرهنگی دولت رنگ و بویی از دین وجود ندارد

این نماینده با اشاره به حوزه فرهنگ عنوان کرد: من هر چه برنامه پیشنهادی رئیس جمهور را بررسی و مرور کردیم اما رنگ و بویی از دین در جامعه دینی پیدا نکرده ام ، در این برنامه جای دین و مانور دین کجاست؟ حوزه فرهنگی همیشه مورد دغدغه رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید بوده اما توجهی به آن نشده است.

وی تاکید کرد که جایگاه برنامه های دینی و قرآنی کجاست؟ در بررسی معضلات اجتماعی به کدام نکته و آموزه های دینی توجه شده است.

ذوالنوری عنوان کرد: وقتی بر اساس دو پایه مشروعیتی یعنی رای مردم و تنفیذ رهبری شکل گرفته است، وظیفه آحاد مجلس است که هر چه در توان دارند کمک کند اما باید بدانیم به کجا حرکت می کنیم.

عباس صالحی از بهترین گزینه ها برای وزارت فرهنگ است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت در برنامه ششم توسعه تنها دو برنامه  در قانون برنامه ششم توسعه آورده است، اما تلاش مجلس این را جبران کرد و چیزی در برنامه گنجاند، البته اگر حوزه فرهنگ را مطرح می کنم مخالفت با وزیر پشنهادی نیست، سید عباس صالحی از بهترین گزینه ها است که بنده با افتخار رای مثبت می دهم بنابراین نقد به معنی مخالفت نیست.

وی با بیان اینکه سه نگاه به فرهنگ در کشور وجود دارد، گفت: نگاه قیمومیت، تصدی گری و خشن برخورد کردن و سخت گیری وجود دارد که هم از نظر شرعی و عقلی و  هم از نگاه رهبری ، مردود است، نگاه دوم ولنگاری فرهنگی است که متاسفانه در مدیریت کشور می بینیم، رئیس جمهوری می گوید مسئول بهشتی و جهنمی شدن مردم نیستیم و این یعنی ولنگاری فرهنگی، اما  نگاه سوم ، نگاه رهبری به عرصه فرهنگ است که تاکید دارند این عرصه باغ و دولت باغبان آن است.

انتقاد نسبت به عدم شکل گیری شبکه ملی اینترنت در کشور

ذوالنوری با بیان اینکه دولت باغبان خوبی برای این عرصه نبوده است، تاکید کرد: انتظار داشتیم شبکه ملی اینترنت در کشور فعال شود تا سم وارد جریان خون جامعه نشود، امروز هیچ کجای دنیا وضعیت اینترنتی شبیه کشور ما ندارد، گران ترین قیمت، نا امن ترین و بی کیفیت ترین اینترنت را به مردم عرضه می کنیم، تا کی باید از جیب مردم در این حوزه هزینه شود؟ جای اینترنت کودکان در فضای مجازی خالی است.

وی گفت: بیمه هنرمندان را کجا حل کردیم با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمی شود، نمی توانیم با ژست  حمایت بگیریم اما مشکل آنها را حل نکنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد که  وزارتخانه های فرهنگ و آموزش و پرورش  متزلزل ترین وضعیت را دارند این در حالی است که انتظار می رود در کمتر از 8 ماه مدیری بتواند عرصه ها را متوحل کند و برای یک میلیون و 100 هزار معلم و 13 میلیون آینده ساز کشور تصمیم گیری کند.

تضمینی در برجام نگرفته ایم/ امروز نمی توانیم محکم در مقابل بدعهدی بیاستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه در حوزه سیاست خارجه ما سه اصل حکمت، عزت و مصحلت را داریم گفت: اگر آقای رئیس جمهور بر برجام تکیه نمی کردند، بنا نداشتم به این حوزه ورود کنم، اما  آقای رئیس جمهور اگر آمریکا نقض برجام کرد که کرده است چه کاری از عهده ما بر می آید؟ برای این منظور سه راه داریم یا بگذریم، یا آمریکا از بدعهدی بگذرد که چنین نمی کند و یا شکایت خود را در کمیته مشترک برجام پیگیری کنیم که به جایی راه نخواهد داشت زیرا ما هیچ تضمینی دریافت نکرده ایم و امروز نمی توانیم محکم بیاستیم.

ذوالنوری با تاکید براینکه مشکلات بانکی با اجرای برجام بر طرف نشده است، اظهار داشت: گفته می شود در زمینه برقراری ارتباط با بانک های بزرگ مشکل نرم افزاری داریم، اما سوال اینجاست که با چه نرم افزاری با بانک های کوچک ارتباط داریم؟ غیر از این است که همه بانک های جهان با یک نرم افزار کار می کنند؟ چطور می توانیم با همین نرم افزار با بانک های کوچک ارتباط برقرار کنیم اما با بانک های بزرگ نمی توانم؟ آیا جز این است که بانک های بزرگ از تحریم های آمریکا می ترسند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه اینقدر به برجام پرداخته اید که دیپلماسی منطقه رها شده است، گفت: در سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی اتکا به بازارهای منطقه ای تاکید شده است اما دیپلماسی منطقه ای در چهار سال گذشته رها شده بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه کاهش تورم جای تقدیر دارد، اظهار داشت: اما بدون کنترل رکود کاهش تورم تاثیری ندارد، وقتی شاهد رکورد در مسکن هستیم چطور می توانیم از تولید کالاهای تولیدی بخش مسکن حمایت کنیم.
کواکبیان در موافقت با کابینه دولت دوازدهم:
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۷:۰۴
آنها که می‌گویند برنامه‌های دولت سکولار است معنای سکولار را نمی‌دانند
 
 جذب نیرو براساس ضوابط و شرایط موجود صورت گیرد نه بر اساس روابط/ باید نگاهی نو و توانی مضاعف در دولت به وجود آیدمصطفی کوابیان در جریان بررسی برنامه های دولت دوازدهم در موافقت با برنامه های ارائه شده دولت گفت: مباحثی که مخالفان مطرح می کنند ظاهرا خطبه های قبل از نماز جمعه است در حالی که اینجا مجلس بوده و باید به گونه ای بحث شود که حول محور برنامه های اعلامی دولت باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده ای که می گویند برنامه های دولت سکولار بوده یا معنای سکولار را نمی دانند یا متوجه نیستند که در رأس این نظام مقام معظم رهبری قرار دارد، افزود: چند روز پیش مقام معظم رهبری حکم آقای روحانی را تنفیذ کرد یعنی در رأس یک دولت سکولار تنفیذ کرده اند؟

وی با تاکید بر اینکه افتخار دولت یازدهم برنامه محوری است، ادامه داد: زمانی که از آقای دکتر لاریجانی لقب پروفسور را گرفته ام همین موضوع را بیان می کردم که باید برنامه با دولت هماهنگ شود چرا که برنامه 34 ماده ای را مجلس 144 ماده ای کرد و خوشبختانه هم اکنون دولت تمام محورهای بحث خود را براساس برنامه تنظیم کرده است مگر اینکه گفته شود برنامه ای که توسط مجلس تهیه شده سکولاریستی است.

کواکبیان با بیان اینکه افتخار این دولت در حوزه فرهنگ این بوده که اقدامات فرهنگی را به معنای واقعی کلمه انجام می دهد، یادآور شد: این دولت امنیتی کردن فرهنگ را نمی خواهد، چرا که فرهنگ باید با تمام وجود آحاد ملت ایران و کلیت نظام هماهنگی داشته باشد.

وی افزود: بنده عضو شورای عالی فضای مجازی بوده و در جریان هستم که دولت برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و واکسینه کردن اطلاعات دریافتی چه تلاش هایی می کند.

کواکبیان با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه مجلس دولت را موظف کرد که سالانه 75 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور صورت گیرد، ادامه داد: دیدگاه هایی که برخی دوستان درباره توتال، قراردادهای جدید خودرویی و خرید هواپیما مطرح کردند باید گفت که این اقدامات در راستای برنامه بوده است.

وی ضمن انتقاد از زیر سوال بردن برجام توسط برخی افراد اظهار کرد: 240 نفر به طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه رأی داده اند و عده ای در برخی روزنامه ها تیتر کرده اند که چرخ پنچر در مجلس است یعنی به تمام 240 نماینده توهین شده و نماینده ها قصد داشته اند چرخ پنچر را اصلاح کنند.

کواکبیان با بیان اینکه در رأس نظام ولایت فقیه قرار دارد، افزود: زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند که سند 2030 باید برداشته شود همه تابع نظر ایشان شدند لذا اگر شما تابع ولایت فقیه هستید باید برجام را تائید کنید، چرا که شخصیتی مانند دکتر ظریف در کنار حاج قاسم سلیمانی در جهت منویات نظام حرکت می کند.

وی ادامه داد: بنده در 43 شهر، 10 دانشگاه و 12 استان برای سخنرانی حضور یافته ام اما یک جلسه در دولت حضور نیافتم که دولت برای این اقدام از بنده تقدیر و تشکر کند.

کواکبیان با بیان اینکه رئیس جمهور اظهار کرده که به احزاب و جناح ها سهم نداده است، یادآور شد: اینکه خانم ها معرفی نشده اند فشار از ناحیه برخی احزاب بوده که گفته اند احزاب معرفی نشوند.

وی تصریح کرد: جهت گیری مثبت دولت در جهت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، برنامه محوری، اطلاعات مردمی 80 میلیونی، از جمله موضوعات مثبت در برنامه های ارائه شده از سوی دولت است.

کواکبیان افزود: در مجلس هشتم تن بنده می لرزید چرا که هر لحظه ممکن بود دوستان خاصی بگویند برای پاسخگویی در فلان مهمانی حاضر شو.

وی با بیان اینکه 80 میلیون هم اکنون نظام را از آن خود می دانند، ادامه داد: این دستاورد دولت است که اطلاعات مردمی 80 میلیونی دارد و اگر دولت در بحث طرح تحول سلامت و امنیت کشور کاری کرده همه باید به آن افتخار کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فردی می گوید که با برنامه های فرهنگی دولت مخالف بوده اما به وزیر پیشنهادی رأی مثبت می دهد، اظهار کرد: این وزیر از همان وزارتخانه معرفی شده و اگر بازتر برخورد می شد در حالیکه در طول مدت حدود 40 سال، حدود 300 نخبه وجود داشت می توانستیم نخبگان بیشتری داشته باشیم لذا همانگونه که رئیس جمهور فرموده وزرا و معاونان استفاده از معاونان زن، اقوام و مذاهب را در دستورکار خود قرار دهند.
قاسم جاسمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۶:۴۲
بطحایی از ظرفیت و پتانسیل آموزش و پرورش استفاده کند

جذب نیرو براساس ضوابط و شرایط موجود صورت گیرد نه بر اساس روابط/ باید نگاهی نو و توانی مضاعف در دولت به وجود آیدسیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در سخنانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار کرد: واقعیت این است که در رابطه با رفع مشکلات منطقه‌ای و ملی با تعداد زیادی از وزرای پیشنهادی صحبت کرده و حتی در موافقت با وزرای پیشنهادی کشور، اقتصاد، اطلاعات و دفاع نیز ثبت‌نام کرده‌ام اما در این زمان در جایگاه مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش لازم می‌دانم که نکات مهمی را مطرح کنم.

وی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که در کشور ما در طول چند سال گذشته و در زمان وزارت آقایان فانی و دانش آشتیانی اتفاق افتاد ذهن اکثر نمایندگان و مدیران آزرده خاطر شده است البته وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین وزارتخانه‌های کشور از نظر کمی و کیفی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از شتابزدگی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: این سند به عنوان سند مادر برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش است که به تایید رهبری هم رسیده است اما اجرای آن نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌هایی است که متاسفانه بدون توجه به آنها آغاز شده و آسیب‌های جدی را به آموزش و پرورش وارد کرده است.

نماینده مردم کرمانشاه افزود: یکی دیگر از مشکلات اجرای سند تحول بنیادین، عدم گفتمان‌سازی برای آن بوده که این مساله نیازمند همراهی و همفکری همه دستگاه‌هاست که حتی می‌توان از ظرفیت رسانه ملی هم حداکثر استفاده را برد ولی متاسفانه این گفتمان‌سازی انجام نشده است و مردم اطلاع دقیقی ندارند.

جاسمی در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی و منزلتی معلمان، گفت: متاسفانه فرهنگیان و معلمان از سختی‌های فراوانی رنج می‌برند و این مشکلات تاثیر منفی بر جا می‌گذارد و انگیزه آنان را به حداقل رسانده است که در برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم تدابیر لازم برای حل این معضل دیده نشده است.

وی توجه به حل مساله کنکور را یکی دیگر از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: متاسفانه تاکنون راه‌حل مشخصی ارائه نشده است و وزیر باید در این مورد در آینده پاسخگو باشد.

نماینده مردم کرمانشاه همچنین استفاده از فناوری‌های جدید در مدارس و متناسب بودن محتوای کتب درسی با شرایط سنی و نیازهای جامعه را از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: یکی از مسائلی که باعث ناکارآمدی وزارت آموزش و پرورش شده عدم توجه به این دغدغه‌ها و مشکلات است که بیانگر مدیریت پایین و کیفیت پایین آموزش و پرورش می‌باشد.

جاسمی با بیان اینکه امروز فارغ‌التحصیلان قدرت خلاقیت و کارآفرینی در جهت توسعه اشتغال و کسب و کار را ندارند، گفت: امیدواریم در وزارت آموزش و پرورش تحولات اساسی هر چه سریعتر انجام شود و اگر مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم رای داد ایشان از ظرفیت و پتانسیل این وزارتخانه استفاده کند و توقع می‌رود که بستری را فراهم نماید تا معلمان و دانش‌آموزان با آرامش به جایگاه واقعی خود برسند.
همتی در موافقت با کلیات کابینه پیشنهادی دوازدهم:
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۶:۱۷
۸۵ درصد بودجه فرهنگی کشور در اختیار سازمان‌ها و نهادهای غیرپاسخگو است
 
جذب نیرو براساس ضوابط و شرایط موجود صورت گیرد نه بر اساس روابط/ باید نگاهی نو و توانی مضاعف در دولت به وجود آیداحمد همتی در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم، اظهار داشت: آقای رئیس جمهور در سخنان خود گفتند، 3 وزیر زن در نظر داشتیم که به هر دلیل نشد، رئیس جمهور دلایل را عنوان نکردند که ما بخواهیم قضاوتی در این حوزه داشته باشیم.
 
نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات نماینده ای که مخالف دولت صحبت کرد و گفت جای دین در فرهنگ کجاست، بیان کرد: کاندیدای وزارت فرهنگ سابقه خوبی در حوزه های دینی و علمی دارد و باید توجه داشت که سازمان ها و نهادهای فراوانی در فرهنگ مرتبط هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ موضوع بسیار پیچیده است، افزود: فرهنگ موجود در کشور ماحصل عملکرد، 40 ساله همه ما است و نباید یک دولت یا وزارت را مقصر بدانیم.

همتی با بیان اینکه مجموعه بودجه سازمان و نهادی فرهنگی غیر دولتی بیش از 85 درصد بودجه فرهنگی کشور است در حالیکه گزارشی ارائه نمی دهند، متذکر شد: در مورد اینکه به حوزه قرآنی و مساجد توجه نشده، براساس آمار تعداد موسسات فرهنگی قرآن و عترت سال 90، 80 مورد بوده و در سال 95تعداد این موسسات به 517 رسیده است.

وی افزود: تعداد کانون‌های محلی و مساجد در سال 90، 13 هزار و 342 بوده و در سال 95 به 23 هزار و 152 رسیده است، بودجه وزارت فرهنگ نسبت به سال 90 به بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه با وجود تنوع در سلایق و دیدگاه های حاضر در کشورو با توجه به جوسازی های ناجوانمردانه، انتخاب کابینه ای که نظر همه را جلب کند، دشوارترین کاری است که در کشورهای جهان برای رای آوردن وزرا باید انجام شود، گفت: 3 فراکسیون اصلی و کمیسیون ها تلاش کردند در این روزها و می توان گفت، وزرای پیشنهادی خیرالموجودین هستند.

همتی با بیان اینکه برای برنامه ریزی به ثبات، آرامش، مشارکت سیاسی و عمومی، رضایتمندی، حقوق شهروندی، مشی، اعتدالی و خرد جمعی نیاز داریم، گفت: این موضوعات پایه برنامه ریزی هستند و برنامه های دولت مطابق برنامه، بودجه و اسناد بالا دستی تهیه شده است.

نماینده مردم سمنان با بیان اینکه مشی دولت مبتنی بر این اصول است، اظهار داشت: این راه نجات کشور است و در دو انتخابات متوالی بر آن صحه می گذارد و حتی نمایندگان اصولگرا نیز برای صحبت کردن در موافقت با دولت از من وقت می خواستند.

وی با بیان اینکه برای فقرزدایی، هدفمندی یارانه ها را داشتیم، افزود: آن چیزی که در مرحله هدفمندی یارانه ها انجام شد، واقعی نبود.

همتی با بیان اینکه در این دولت مستمری کمیته امداد و بهزیستی تا 3 برابر افزایش یافته است، متذکر شد: حدود 10 هزار میلیارد تومان برای روستاها در نظر گرفته شده و 3 درصد منابع نفتی برای مناطق محروم مقرر شده است.

وی با بیان اینکه تلاش برای تحقق آزادی های مصرح در قانون اساسی و دسترسی آزاد به اطلاعات در این دولت به خوبی انجام شده است، افزود: توجه به احزاب در این دولت وجود داشته و در بخش سلامت نیز برنامه هایی که برای طرح تحول سلامت تاکنون انجام شده خوب است و باید تداوم یابد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام خوبی همانند مبارزه با فساد، احیا سازمان برنامه، دولت الکترونیک و شفاف سازی انجام شده است، گفت: امیدوارم نمایندگان به کابینه دولت دوازدهم رای قاطعی بدهند.
جهانگیری در دفاع از کابینه پیشنهادی دوازدهم:
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۶:۱۳
دولت دستاوردهای بسیار موفقی دارد که قابل افتخار است

جذب نیرو براساس ضوابط و شرایط موجود صورت گیرد نه بر اساس روابط/ باید نگاهی نو و توانی مضاعف در دولت به وجود آیداسحاق جهانگیری پس از اظهارات موافقان و مخالفان کلیات برنامه‌های پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی و در دفاع از کابینه پیشنهادی اظهار کرد: امروز فضایی پیش آمده که در فضای داخلی کشور کسی دیگری را متهم نمی‌کند. نیروهای انقلاب و فرزندان امام و رهبری دور هم جمع شده‌اند.

وی ادامه داد: امروز همه نیروها در کشور هدف مشترک یعنی پیشرفت کشور را دنبال می‌کنند و کشور انسجام دارد. یادمان نرفته در همین مجلس علیه رئیس و خانواده او CD پخش می‌کردند، اما امروز سه قوه برادرانه در یک راستا و یک جهت کار می‌کنند، البته ممکن است نقدهایی هم به هم داشته باشیم.

جهانگیری با اشاره به معرفی کابینه دولت یازدهم در چهار سال گذشته یادآور شد: آن زمان وقتی به شاخص‌ها و وضع اقتصادی کشور نگاه می‌کردم در مدیریت،‌ نظام کارشناسی، سیاست داخلی، نیروهای انقلاب، سیاست خارجی، اتفاقات فضای بین الملل علیه کشور فکر می‌کردم که وارد دوره جدیدی از مسئولیت می‌شوم و آنچنان وضعیت سنگین و سخت بود که جرات می‌خواست انسان قاطع بگوید با اطمینان گام برداشته‌ایم و کابینه معرفی شده می‌تواند وضع را به صورت مطلوب پشت سر بگذارد.

وی اضافه کرد: اما بعد از چهار سال اوضاع از هر جهت که بررسی شود دستاوردهای بسیار موفقی وجود دارد که قابل افتخار و حتی قابل ارائه در سطح بین المللی است. ما به فضل الهی با وجود همه محدودیت‌ها در سیاست خارجی امروز به نقطه‌ای رسیده ایم که به دولت اعتراض می‌شود که منابع خارجی زیادی وارد کشور نکرده ایم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در خاورمیانه که گروه‌های تکفیری با هدف خاصی که قدرت‌های بین المللی دنبال آن بودند، وجود دارد و اعتراض می‌شود که مسائل کشورهای منطقه را حل نکرده‌اید اما ده‌ها مساله حل شده است. امروز دیگر ایران هراسی وجود ندارد و اینکه یک ایرانی به اتهام ایرانی بودن نمی‌توانست حتی یک حساب داشته باشد دیگر این اینگونه نیست.

جهانگیری همچنین گفت: ما از فصل هفت منشور سازمان ملل خارج شده‌ایم و مخل صلح جهانی تلقی نمی‌شویم. امروز رئیس جمهور ما در سازمان ملل جهان آری از خشونت را مطرح می‌کند و به اتفاق آراء تایید می‌شود.
بررسی صلاحیت 17 وزیر پیشنهادی روحانی آغاز شد
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۶:۰۰
نمایندگان مجلس از ابتدای جلسه علنی نوبت صبح امروز و بعد از استماع دفاعیات رییس‌جمهور از وزرای پیشنهادی به اظهارنظر درباره برنامه پیشنهادی دولت به عنوان موافق و مخالف پرداختند.

با پایان سخنان موافقان و مخالفان، مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شد که طبق آیین‌نامه بررسی‌ها بر اساس حروف الفبا خواهد بود.

بر این اساس سیدمحمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اولین وزیری است که نمایندگان صلاحیت و برنامه‌های او را در صحن علنی مورد بررسی قرار می‌دهند.
احمد همتی در موافقت با اصول کلی و خط مشی کابینه پیشنهادی:
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۵:۵۳
با جوسازی‌های ناجوانمردانه رای به کابینه دشوارترین کار در جهان است

جذب نیرو براساس ضوابط و شرایط موجود صورت گیرد نه بر اساس روابط/ باید نگاهی نو و توانی مضاعف در دولت به وجود آیداحمد همتی در موافقت با کلیات کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم، گفت: اینکه سخنانی از رییس‌جمهور نقل قول شد باید بگویم ما مومن و مسلمان هستیم و باید درست سخن بگوییم. درباره فرهنگ که گفتند حوزه دین کجاست؟ باید بگوییم اولا، یکی از مخالفان تایید کردند نامزد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام از افراد خوش‌سابقه در حوزه‌های دینی هستند.

وی ادامه داد: ثانیا، مراکزی که مرتبط با مراکز فرهنگ کشور هستند شامل شورای عالی انقلاب فرهنگی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان‌های فرهنگی حوزه‌های علمیه، مساجد، معاونت‌ها و سازمان‌های اجتماعی و فرهنگی شهرداری‌ها، سازمان‌ها و نهادهای وابسته به نهادهای نظامی، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها هستند که  بیش از ۸۵ درصد بودجه فرهنگی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: اینکه گفته شد به حوزه قرآنی و مساجد توجهی نشده است، باید بگویم تعداد موسسات فرهنگی قرآن و عترت از ۸۰ به  ۵۸۰ مورد افزایش یافته است همچنین . تعداد مساجد از ۱۳۰۴۲  به بیش از ۲۳ هزار مسجد افزایش یافته و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به سال ۹۰ بیش از دو برابر شده است.

نماینده مردم سمنان در مجلس تاکید کرد: با این تنوع در سلایق  و دیدگاه‌های کم‌نظیر در ایران و با توجه به جوسازی‌های ناجوانمردانه انتخاب کابینه‌ای که بتواند نظر همه را جلب کند دشوارترین کار در  کابینه‌های جهان است. رایزنی‌ها با سه فراکسیون مجلس و اشخاص حقیقی و حقوقی باعث شده بهترین وزرا انتخاب شوند.

همتی با بیان اینکه برای برنامه‌ریزی به ثبات،  عدالت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، مشارکت سیاسی و عمومی، رضایتمندی اجتماعی، حقوق شهروندی، خرد جمعی و مشی اعتدالی نیازمند هستیم، گفت: خوشبختانه همه این موارد در برنامه‌های دولت وجود دارد. برنامه دولت طبق برنامه ششم، قانون بودجه و سند چشم‌انداز توسعه تدوین شده است. مشی و روش دولت که مبتنی بر موارد فوق الذکر است راه نجات کشور است و مردم در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری بر آن صحه گذاشتند. برخی از برادران اصولگرا برای دفاع از دولت وقت می‌خواستند اما به دلیل وقت محدود نشد که این اتفاق بیفتد.

وی با انتقاد از شیوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، گفت: آن چیزی که در مرحله اول هدفمندی اتفاق افتاد، درست نبود اما مجلس  ۱۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای روستاها اختصاص داد و  یارانه خانواده کمیته امداد و سازمان بهزیستی را از همین محل سه برابر کرد.

نماینده مردم سمنان در مجلس کاهش آسیب‌های اجتماعی، آزادی‌های مصرح در قانون اساسی و اجرایی کردن آنها، دسترسی آزاد به اطلاعات، تاثیرگذاری احزاب، مبارزه با فساد، احیای سازمان برنامه و بودجه، شفاف‌سازی و بهبود رتبه ساختار اداری را از جمله اقدامات دولت یازدهم برشمرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تداوم طرح تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: در فاز بعدی این طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در دستور قرار دارد.
استقبال از رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم توسط نماینده ها
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۵:۴۷
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان و وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم با استقبال نایب رئیس و نمایندگان قوه مقننه وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شدند.


حسینی کیا در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم:
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۵:۳۷
باید نگاهی نو و توانی مضاعف در دولت به وجود آید
 
دومین جلسه علنی بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس آغاز شدسیدجواد حسینی کیا در  مخالفت با  کابینه پیشنهادی دوازدهم، گفت: با سلام و درود بر مظهر حضرت ولی عصر (عج)  و سلام بر امام راحل و شهدای انقلاب و مدافعین حرم و شهید سرافراز حججی که در روزهای اخیر انسان بودن و متعالی بودن در عصر حاضر را به ما آموخت.

نماینده مردم سنقروکلیایی درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:حماسه حضورمردم درانتخابات ریاست جمهوری رقم خورد و مردم آرزوی ایجاد یک دولت متدین، پاک دست، کارآمد که رسیدگی به امورمردم و گره گشایی در کار آن ها را  وجهه همت خود قرار دهند را  دارند.

 وی ادامه داد: اینک رئیس جمهور محترم اعضای کابینه دولت را معرفی کرده و براساس اصل 133 قانون اساسی رأی اعتماد برعهده مجلس شورای اسلامی است و برنامه حاصل کار اصلاحات واعتدال است که دولت به وعده های انتخاباتی پایبند باشد و اگر بهتر از این می داشت معرفی می کرد اما اشکال و نگرانی ما این است که این تیم نتواند مثل تیم قبلی برنامه را اجرا کند.

  حسینی کیا افزود: در قانون برنامه ششم اولویت رشد 8 درصد با توسعه اشتغال مطرح است  یعنی سالی  بیش از یک و نیم میلیون شغل و در حالی که دولت 600 هزار شغل را دارای بستراجتماعی می داند و ما از این هم نگرانتریم که قصه کرمانشاه مظلوم در ابتدای این دولت که نرخ بیکاری آن 19 درصد بود و در پایان دولت به 5/22 درصد رسیده است، تکرار شود.

  وی ادامه داد:جناب آقای رئیس جمهور در این سالها نقدینگی دو و نیم برابر شده است و میزان سرمایه گذاری های خارجی بنا براعلام منابع رسمی افزایش یافته است پس مشکل جاری ما تأمین مالی نیست بلکه دکترین دولت است که ناکارآمد بوده واین روش جدید را می طلبد اگر بنا باشد، سود بانکی بالا بماند وهزینه بالا سری تولید کاهش نیابد و نحوه مدیریت بنگاه ها تغییرنکندو جهت گیری تولید صادرات محور نباشد وروش بیمه و کارکرد نظام  بیمه ای تغییری نکند، بحران به ما نزدیک خواهد بود.

 نماینده مردم سنقر  در مجلس تصریح کرد: این چیزی است که به درستی و دقت ملاحظه می شود و مشکل دیگرتجربه بالای این عزیزان است که حضرت عالی در برنامه قائل به جوان گرایی شده اید ودر عمل 1 سال سن کابینه را بالا برده اید و شیوه اجرای برنامه ششم را در برنامه نیاورده ایدو آیا می خواهید به قانون برنامه ششم مقید باشید و چگونه می خواهید یک و نیم میلیون شغل دریک سال ایجاد کنید تا رشد 8 درصدی محقق شود.

 حسینی کیا افزود: در بخش کشاورزی قرار است 9/3درصد رشد داشته باشیم و در نفت 1/2دهم درصد و در معدن 6/4 درصد و در صنعت 4/3درصد و در آب ،برق و گاز 6/6درصد و در ساختمان 7/3دهم درصد و در حمل و نقل  و انبارداری پنج درصد و در ارتباطات 5/9درصد و سایر خدمات 4/3درصد در حالی که در شیوه ها نیامده است.

 نماینده مردم سنقر و کلیا  در  مجلس افزود: در بخش کشاروزی که قرار بود 9دهم درصد  در سال رشد داشته باشید در حالی که به دلیل عدم توسعه روستا، مهاجرت جدی است و مطالبات کشاورزان پرداخت نمی شود وبه خسارت آن ها عنایت صورت نمی گیرد.

 وی ادامه داد: جناب آقای رئیس جمهور در حوزه فرهنگ به سبک زندگی اسلامی -ایرانی نیز هیچ اشاره ای در برنامه حضرتعالی  صورت نگرفته  است در حالی که تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر سبک زندگی اسلامی – ایرانی است و برخی  مفادی که در برنامه آمده است؛ بیشتر  مسائل شکلی است تا محتوایی و در حوزه آموزش، نظام علم و فناوری دارای شش هدف عمده معرفی شده است در حالی که تربیت و تعالی انسان هیچ جایگاهی ندارد.

  حسینی کیا افزود: آقای رئیس جمهور به حوزه علم و آموزش با نگاه دیگری باید نگریست، اولویت آخرمان نباید آموزش و پرورش با 13 میلیون دانش آموز ویک  میلیون 100 هزار معلم باشد ؛دانشگاهیان نباید در انتهای جدول قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت هزینه ها را بالا برده ایم اما درآمد بیمه ها را متناسب با بیمه ها هماهنگ نکرده ایم والان دعوایی که بین وزارت کار و بهداشت است ،عمده بر سر همین است که هزینه های ما در حوزه بهداشت بالا رفته است و بسیار هم  کار خوبی است که خدمات ارائه به مردم بدهیم اما باید چاره اندیشی می کردیم که در حوزه بیمه ها هم می توانستیم این سطح درآمد را بالا می آوردیم تا بین این 2 وزارتخانه مشکلی به وجود نیاید.

نماینده مردم سنقر در مجلس افزود: شما نگاه کنید، وقتی که می خواهند هزینه بیمه را مشخص کنند براساس دیه انسان در  واقع  هزینه بیمه را بالا می برید و در اینجا هزینه بهداشت باید متناسب با هزینه بیمه ها بالا می رفت و متأسفانه این رخ نداده  است.

 وی  در پایان یادآورشد: در مجموع آنچه را که ما  می بینیم این است که  این برنامه نیازبه تکمیل دارد در حقیقت نیاز به این دارد ما مقید  باشیم به برنامه ششم، توسعه آقای رئیس جمهور مگر برنامه ششم توسعه مبنای  حرکت حضرت عالی قرار بگیرد قطعا مجلس هم همراه و هم سو با حضرتعالی گام خواهد برداشت و ما در مجموع نیازمند حرکت نو ، نگاه  نو وایده نو و توانی مضاعف و روحیه جهادی هستیم.
لاهوتی در موافقت با اصول کلی و خط مشی کابینه پیشنهادی:
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۵:۳۴
دولت دوازدهم برای حل چالش‌های مهم تدبیر کند

دومین جلسه علنی بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس آغاز شدمهرداد لاهوتی به عنوان موافق کلیات کابینه دوازدهم، اظهار داشت: مشکلات و چالش‌هایی در حوزه مصرف انرژی، مبارزه با فساد و جمعیت شهری وجود دارد که دولت باید برای حل آنها تدبیر کند. البته دولت خط مشی کلی خود را به مجلس ارائه داده و باید بر اساس آن مطالبات خود را از دولت به پیش ببریم.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش واردات و افزایش صادرات، گفت: خلاصه اقتصاد مقاومتی هم همین است که نگاه ما کاهش واردات و افزایش صادرات باشد اگرچه متاسفانه در چهار ماهه اول امسال شاهد افزایش واردات بوده‌ایم. قصد من تبیین وضعیت است و معتقدم آقای روحانی برای این اوضاع راهکاری در نظر گرفته‌اند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت کاهش وابستگی به نفت و توجه به صنعت گردشگری، یادآور شد: من از آقای روحانی حمایت می‌کنم. قبل از ایشان سرمایه‌گذاری خارجی زیر یک میلیارد دلار بود و در دولت آقای روحانی به ۱۱ میلیارد دلار رسید.

اظهارات انتقادی مهرداد لاهوتی اعتراض بسیاری از نمایندگان را در پی داشت که معتقد بودند وی در قالب موافقت با کابینه نظرات مخالفی را نسبت به آن ابراز می‌کند.

علی لاریجانی هم به مزاح به وی گفت: «قدری هم موافق حرف بزنید».
هزار جریبی در موافقت با اصول کلی و خط مشی کابینه پیشنهادی:
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۵:۲۷
جذب نیرو براساس ضوابط و شرایط موجود صورت گیرد نه بر اساس روابط

دومین جلسه علنی بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس آغاز شدنبی هزار جریبی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر صحن علنی مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به عنوان موافق با اصول کلی و خط مشی کابینه طی سخنانی اظهارداشت: آقای روحانی! در این برهه از زمان شما با رأی قاطع مردم و تنفیذ حکم توسط مقام معظم رهبری، رئیس جمهور همه آحاد ملت ایران اسلامی اعم از اصلاح طلب، اصولگرا، شیعه و سنی و اقلیت‌های مذهبی هستید.

وی افزود: هدف فقط خدمت خالصانه به مردم باید باشد بنابراین در حوزه اقتصادی زحماتی کشیده اما در جهت حمایت از تولید موفق نبودیم و جا دارد که دولت برنامه‌های منسجمی را داشته باشد.

نماینده مردم گرگان در مجلس، جلوگیری از قاچاق کالا و ارز را از خواسته اصلی نمایندگان مجلس خواند و خاطرنشان کرد: مبارزه با مافیای اقتصادی متاسفانه سازمان‌یافته و ریشه‌دار است و این از دیگر خواسته‌های نمایندگان مجلس است.

هزار جریبی مشکلات موجود در حوزه اجتماعی کشور را یادآور شد و گفت: توجه به اشتغال پایدار جوانان و فارغ‌التحصیلان که دغدغه مردم است را امیدواریم کابینه جدید بتواند با راهبرد توسعه‌ای تحقق کرده و جوانانمان را به آینده امیدوارتر کند همچنین به کار گیری بانوان، جوانان در ارکان اجرایی نظام از دیگر مواردی است که دولت دوازدهم باید به آن توجه کند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: در حوزه فرهنگی هم توجه به NGOها و سازمان‌های مردم نهاد از دیگر مواردی است که کابینه دوازدهم باید مورد اهتمام جدی قرار دهد. بنابراین استفاده از نخبگان و جامعه هنرمندان باید در دولت مورد استفاده قرار گیرد.

هزار جریبی ادامه داد: در حوزه سیاست داخلی نیز برقراری عدالت در توجه ویژه به قومیت‌ها اعم از عرب، ترک، ترکمن، سیستانی و دیگر اقوام که برای بقای نظام شهید دادند و مذاهبی که در کشور وجود دارد نیز باید استفاده شود همچنین توازن در عدالت و تقسیم صحبت‌ها در همه نقاط کشور نیز از امور مورد توجه دولت باید قرار گیرد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در استان‌های حاشیه ما فقر و بیکاری داریم بنابراین از وزرای جدید می‌خواهم که براساس رأی اعتمادی از مجلس شورای اسلامی خواهند گرفت به وعده‌های خود عمل کنند.

وی در حوزه سیاست خارجه و امنیت ملی نیز از سربازان گمنام امام زمان و نیروهای امنیتی کشور تشکر کرد و گفت: نیروهای وزارت دفاع، انتظامی و نظامی زحمات قابل توجهی را در دولت داشتند.

هزار جریبی در خصوص حوزه آموزش و فناوری نیز عنوان کرد: متاسفانه ما در این حوزه مشکلاتی داریم از جمله عدم تناسب آموزش با نیازهای کشور که ما در خیلی از ارگان‌های دولتی‌مان نیروهایی داریم که تخصصی جذب نشده‌اند و اکنون به نیروهای متخصص نیاز داریم و به علت اینکه این موضوع بار مالی دارد دولت هم نمی‌تواند در این زمینه کمک کند بنابراین زین‌پس جذب نیرو براساس ضوابط و شرایطی که موجود است باشد نه بر اساس روابط.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درباره محیط زیست باید بگویم که متاسفانه می‌بینیم برداشت‌های بی‌رویه از جنگل‌ها مخصوصاً شمال کشور چه فجایعی را به وجود آورده است سیل اخیر استان گلستان پیامد یکی از کارهای کارشناسی بود که متاسفانه چند تن از هم استانی‌های ما هم جان خود را از دست دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار