بازدید 3242
ترامپ دستور بازنگری بر روابط تجاری چین را صادر کرد

کپی‌برداری‌های چین دردسر جدید برای آمریکا

دونالد ترامپ با صدور فرمانی از مقامات ارشد تجاری کاخ سفید خواست تا روابط تجاری چین را بررسی کنند این اقدام می‌تواند به اعمال تحریم علیه چین منجر شود.
کد خبر: ۷۲۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 15 August 2017
دونالد ترامپ با صدور فرمانی از مقامات ارشد تجاری کاخ سفید خواست تا روابط تجاری چین را بررسی کنند این اقدام می‌تواند به اعمال تحریم علیه چین منجر شود.

به گزارش فارس، به نقل از بی‌بی‌سی، دونالد ترامپ از مقامات ارشد تجاری آمریکا خواست تا اقدامات تجاری چین در زمینه مالکیت معنوی و روابط این کشور را مورد بررسی قرار دهند، اگر چه این اقدام ترامپ به صورت مستقیم علیه چین نخواهد بود، اما می‌تواند به اعمال تحریم  علیه این کشور منجر شود چرا که هدف از این فرمان اعمال فشار و همراه کردن چین با واشنگتن علیه کره‌شمالی خواهد بود.

کپی‌برداری‌های چین دردسر جدید برای آمریکا

این اقدام ترامپ همچنین بر مبنای سیاست‌ تجاری "اولویت با منافع آمریکا" انجام می‌شود، پکن هشدار داد در صورتی که این اقدامات به تحریم علیه چین منجر شود چین در این زمینه ساکت نخواهد نشست.

فرمان ترامپ به نماینده تجاری آمریکا این امکان را می‌دهد تا بازرسی‌های بیشتری در زمینه روابط تجاری چین انجام دهد در صورتی که بازرسی‌های انجام شده به بدست امدن مدارکی علیه چین منجر شود رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند به صورت یکجانبه تحریم و تعرفه‌های گمرکی علیه چین اعمال کند.

پیش‌بینی می‌شود این بازرسی‌ها ماه‌ها به طول انجامد. مدت‌هاست که دونالد ترامپ مخالفت خود با روند کنونی مبادلات تجاری چین با آمریکا که به کسری تراز تجاری این کشور با چین منجر شده است را اعلام کرده است. روابط تجاری چین با آمریکا سال گذشته میلادی 648 میلیارد دلار بوده است که بسیار به نفع چین چربیده است به گونه‌ای که تراز تجاری آمریکا با چین منفی 310 میلیارد دلار بوده است. 

یکی از عوامل بالا بودن صادرات چین به آمریکا کپی‌برداری شرکت‌های چینی از کالاهای آمریکایی و صادر کردن آنها به بازار آمریکاست. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل