بازدید 3175

سقوط قیمت نفت با تقویت ارزش دلار

قیمت نفت شب گذشته با تقویت ارزش دلار به شدت سقوط کرد و به کمترین میزان در 3 هفته گذشته رسید و اکنون 50.72 دلار در هر بشکه معامله می شود.
کد خبر: ۷۲۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 15 August 2017
قیمت نفت شب گذشته با تقویت ارزش دلار به شدت سقوط کرد و به کمترین میزان در 3 هفته گذشته رسید و اکنون 50.72 دلار در هر بشکه معامله می شود.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت شب گذشته با تقویت ارزش دلار به شدت سقوط کرد و به کمترین میزان در 3 هفته گذشته رسید اما اکنون روند ثابتی دارد.

از دیگر عواملی که سبب کاهش قیمت نفت شده بود کاهش فعالیت پالایشگاه های چین بود که بازار را تحت تاثیر قرار داد.

در حال حاضر، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با یک سنت کاهش 50.72 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 6 سنت کاهش 47.53 دلار معامله شد.

قیمت نفت روز گذشته در میان مبادلات آشفته و تقویت دلار و نگرانی‌ها در مورد تقاضا در چین بیش از 2.5 درصد افت کرد. تقویت دلار، تقاضا برای نفت را در میان خریداران که مالک ارزهای دیگر هستند، کاهش می‌دهد. هر دو شاخص نفتی در 10 آگوست به بالاترین قیمت در 2 ماه گذشته رسیده بودند.

آمارهای رسمی نشان داد پالایشگاه‌های چین در ماه جولای، کمترین میزان فعالیت روزانه از سپتامبر 2016 را داشتند.

تحلیلگران می‌گویند این کاهش بسیار بیش از انتظار بود و بر نگرانی در مورد مازاد محصولات سوختی پالایش شده که می‌تواند تقاضا برای نفت از سوی چین را کم کند، افزوده است.

ارزش دلار پس از اینکه کره جنوبی سیگنال‌هایی ارسال کرد که برنامه حمله موشکی به گوآم را به تاخیر انداخته است، تقویت شد.

شاخص دلار که ارزش این واحد پولی را در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی می سنجد، در روز دوشنبه 0.4 درصد افزایش یافت و امروز 0.1 درصد بالا رفت.

سوکریت ویجایاکار، مدیر بخش انرژی موسسه مشورتی تریفکتا، معتقد است: «یک کاهش محض قیمت ها را بالا نمی برد... ما در حقیقت نیازمند تقاضا برای محصولات هستیم تا این اتفاق بیفتد.»

احتمال می رود ذخایر نفت امریکا برای هفتمین هفته متوالی در راستای کاهش ذخایر فرآورده های نفتی و بنزین در هفته گذشته، این هفته نیز کاهش یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان