بازدید 4641
گزارش

بازار داغ شرط‌بندی درفوتبال ایران/چه کسی مسوول برخورد است؟+ عکس

کانال‌ها و جریان‌های شرط‌بندی ورزشی با شروع لیگ برتر تبلیغات گسترده‌ای برای عضو گیری در شبکه‌های اجتماعی به ویژه کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی انجام می‌دهند و موضوع نگران کننده اینجاست که مخاطبان آن‌ها روز به روز در حال افزایش است و جوان‌های بسیار زیادی درگیر این پدیده شوم و غیر قانونی شده‌اند
کد خبر: ۷۲۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 15 August 2017
شروع فصل جدید مسابقات لیگ برتر و حضور گسترده مردم ایران در فضای مجازی، باعث فعالیت گسترده بنگاه‌های شرطبندی و عضو‌گیری حیرت‌انگیز آنها شده است!

به گزارش تابناک ورزشی، با فراگیر شدن فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی به بهترین مکان برای عضو گیری و فعالیت گسترده بنگاه‌های شرط‌بندی تبدیل شده‌اند و مدیران فوتبال ایران به رقم دریافت گزارش‌های مستند از این اقدامات غیر قانونی، هنوز قدم بزرگی برای مقابله با این پدیده خطرناک برنداشته‌اند.

امروزه مدل شرط‌بندی‌ها با تغییر رسانه در ایران، عوض شده و علاوه بر برخی مکان‌های خاص، به فضای مجازی هم کشیده شده است. جایی که نظارت صددرصدی به خاطر فراگیر بودن آن عملا میسر نیست و از طرفی به خاطر غیر قانونی بودن قمار و شرط‌بندی در ایران، به محلی امن برای سودجویان تبدیل شده تا درآمد‌هایی آنچنانی به جیب بزنند.

این کانال‌ها و جریان‌های شرط‌بندی ورزشی با شروع لیگ برتر تبلیغات گسترده‌ای برای عضو گیری در شبکه‌های اجتماعی به ویژه کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی انجام می‌دهند و موضوع نگران کننده اینجاست که مخاطبان آن‌ها روز به روز در حال افزایش است و جوان‌های بسیار زیادی درگیر این پدیده شوم و غیر قانونی شده‌اند.

خیلی‌ها دوست دارند ره صدساله را یک شبه طی کنند و این عادت بد، عملا بستری را فراهم می‌کند که بازار بنگاه‌های شرط‌بندی در ایران داغ شود. اتفاقی که قطعا تبعاتی سخت در آینده‌ای نزدیک برای فوتبال و ورزش ایران به همراه خواهد داشت. چرا که شرط‌بندی عملا فضایی را به وجود می‌آورد که تا عده‌ای برای برنده شدن در شرط‌بندی‌های کلان با برخی از بازیکنان و داوران و مربیان و حتی مدیران ارتباط برقرار کنند. در سال‌های گذشته هم بوده‌اند افراد فوتبالی که گرفتار همکاری با بنگاه‌های شرط بندی شده و پایشان به مراجع نظارتی باز شده است.

در سال‌های گذشته شرط‌بندی معمولا از طریق سایت‌های شرط‌بندی و هم‌چنین فروش اوراق پیش بینی نتایج مسابقات داخلی و خارجی توسعه حیرت‌انگیزی داشته است. این پدیده معمولا به دو روش سنتی و برخط (آنلاین) انجام می‌گیرد که در روش سنتی، شرطبند‌ها پاتوق‌هایی در نقاط مختلف شهر دارند که با تجمع، مبادرت به شرط‌بندی با موضوعات نتیجه مسابقه، اولین کرنر، اولین گل، اولین پنالتی یا اولین اوت می‌کنند. به طور مثال با تحقیقات خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، یکی از باشگاه‌های بیلیارد در نزدیکی یکی از میدان‌های بزرگ تهران، به پاتوق افراد بسیار زیادی برای انجام این نوع شرط‌بندی تبدیل شده است.

در این میان مسئولان نظارتی بار‌ها و بار‌ها با جریان‌های سودجو مرتبط با این پرونده برخورد قانونی داشته‌اند، اما هنوز بازار این جریان‌ها نه تنها از بین نرفته بلکه حالا با سوء استفاده از حضور فعال مردم ایران در شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام، بیشتر هم شده است. 

به نوشته حبرگزاری قوه قضاییه در چند ماه گذشته باند‌های مختلف مرتبط با شرط‌بندی هم در استان‌های یزد، تهران، گرگان، گیلان و مازندران دستگیر و منهدم شده‌اند. طبق آمار‌های رسمی ارائه شده از سوی مسئولان، شرط‌بندی در شمال کشور وضع خوبی ندارد و جالب اینجاست که شرط‌بندی در کشور بیشتر از همین مناطق شمالی به سایر مناطق گسترش پیدا کرده است. هم‌چنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرط‌بندی‌ها به خوابگاه‌های دانشجویی هم وارد شده و این نگرانی وجود دارد با شروع سال تحصیلی جدید به مدارس و دانشگاه‌ها هم وارد شود.

درباره شرط‌بندی‌های رایج در ایران می‌توان مثال‌های بسیار زیاد دیگری هم نوشت. به طوری که در یکی از مناطق تهران هم بازار فروش اوراق پیش‌بینی داغ داغ است و پول‌های چند صد میلیون تومانی از راه فروش این برگه‌های پیش بینی عاید متولیان آن می‌شود. البته قانون در این باره می‌گوید این‌که عده‌ای وارد سایتی شوند یا برگه‌هایی را با پرداخت مبلغی، خریداری کرده و درباره نتیجه مسابقات نظر داده و پیش‌بینی کنند و بر این اساس و در صورت نظر صحیح، مبلغی دریافت کنند، هم مرتکب شرط‌بندی غیرقانونی می‌شوند و توجیهی برای انجام دادن این کار غیرقانونی و حرام نیست.

با توجه به اوضاع نگران‌کننده ناشی از گسترش فضای شرط‌بندی مدیران فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و نهاد‌های بازرسی و نظارتی باید فکری اساسی برای جلوگیری از ترویج این فرهنگ بین جوان‌ها بکنند. در غیر این صورت ورزش و جامعه ایران در آینده‌ای نه چندان دور با بحرانی مواجه خواهد شد که هزینه‌های سنگینی برای کشور به همراه خواهد داشت.


؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟// بماند ///؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟// بماند ///؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟// بماند ///؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟// بماند ///؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟// بماند ///


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار