بازدید 12495
۴

بازداشت سومین متهم در پرونده قتل بنیتا

کد خبر: ۷۲۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 15 August 2017
 سومین متهم پرونده قتل بنیتا کودک هشت‌ماهه که از سوی مأموران بازداشت شده ‌بود، به دادگاه معرفی شد. این در حالی است که متهم ردیف اول نیز تهدید به خودکشی کرد.
 
به گزارش شرق، روز گذشته متهمان پرونده بنیتا در حالی برای تعیین وکیل در دادگاه حاضر شدند که متهم دیگری به این پرونده اضافه شده بود. متهم جدید که فروشنده مواد مخدر و مال‌خر است، روز حادثه بنیتا را همراه متهمان که برای تهیه مواد مخدر به او مراجعه کردند، دیده بود؛ اما در‌این‌باره با پلیس تماس نگرفت و سکوت کرد.
 
خانواده این متهمان بارها با وکلای مختلفی درباره این پرونده تماس گرفته‌اند؛ اما هیچ‌‌یک از آنها حاضر به قبول وکالت‌ این متهمان نشده‌اند. متهم ردیف اول این پرونده مدعی شد قصد کشتن این کودک هشت‌‌ماهه را نداشته است؛ اما به دلیل رسانه‌ای‌شدن این موضوع به قتل عمد متهم شده است.
 
او همچنین ادعا کرد اگر بتواند قبل از اینکه پای چوبه ‌دار برود، خودش را خواهد کشت. گفتنی است ساعت ١١:٣٠ صبح پنجشنبه، ۲۹ تیر سال جاری، پدر جوانی همراه دختر هشت‌ماهه‌اش به نام بنیتا سوار بر خودروی پراید از داخل پارکینگ خانه در خیابان مُطلبی منطقه مشیریه خارج شدند. پدر بنتیا درحالی‌که خودرو روشن بوده، برای بستن درِِ پارکینگ از خودرو پیاده شد و چند لحظه بعد خودرو و بنیتای هشت‌ماهه در مقابل چشمان پدر به سرقت رفتند.
 
بلافاصله تیم کارآگاهان جست‌‌وجوی خود را برای پیدا‌کردن این دختر هشت‌ماهه آغاز کردند تا اینکه چند روز بعد توانستند سرنخ‌هایی از محل این سارقان به دست بیاورند و بلافاصله خود را به محلی که سارقان خود را مخفی کرده بودند، برسانند و آنها را بازداشت و بازجویی کنند.
 
متهم اصلی که دارای سوابق متعدد کیفری است و به‌تازگی از زندان آزاد شده، در اعترافات اولیه به کارآگاهان گفت ساعاتی پس از سرقت خودرو را به خارج از تهران انتقال دادم و نوزاد را درحالی‌که داخل خودرو بود، در یکی از خیابان‌های شهرستان پاکدشت رها کردم.
 
متهم دیگر پرونده نیز ادعا کرد ساعاتی پس از این حادثه با پلیس تماس گرفته و محل خودرو را به آنها اعلام کرده است.
 
در نهایت کارآگاهان به نشانی‌ای که این متهمان در اختیار آنها قرار داده بودند، مراجعه کردند و متأسفانه با جسد بی‌جان این کودک ربوده‌شده مواجه شدند. به‌این‌ترتیب کیفرخواست علیه آنها صادر و پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. گفت‌وگوی کوتاه متهم ردیف اول با خبرنگار «شرق» را می‌خوانید.
 
چرا مرتکب قتل بنیتا شدی؟
 
من قصد کشتن این کودک را نداشتم و اگر پرونده رسانه‌ای نمی‌شد، ما متهم به قتل نبودیم. رسانه‌ها بودند که باعث شدند ما متهم به قتل عمد شویم.
 
چرا متهم به قتل عمد شده‌ای؟
 
من اگر به جایی برسم که بتوانم خودکشی کنم، این ‌کار را خواهم کرد. من نمی‌گذارم کارم به قصاص بکشد و قبل از اینکه اتفاقی بیفتد، خودکشی می‌کنم. (متهم با اشاره به گلویش) پایم به زندان برسد، کار را تمام می‌کنم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
فکر نکنم به قتل عمد متهم بشن واقعا عمد نبوده بد بخت
متهم اصلى مواد مخدر است و بس و اين افراد بازيچه
مثل سگ بمیر . نجس
بنظرم خیلی باورم نمیشه کاراگاهان بلافاصله....؟؟؟!!!! دروغ نهادینه شده متاسفانه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان