بازدید 3222

چین تحریم‌های کره شمالی را کلید می‌زند

مقامات چینی اعلام کردند این کشور اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را از روز ۵ سپتامبر آغاز می‌کند.
کد خبر: ۷۲۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸ 14 August 2017
مقامات چینی اعلام کردند این کشور اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را از روز ۵ سپتامبر آغاز می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از ABCNEWS مقامات چینی اعلام کردند واردات زغال‌سنگ، سنگ آهن از کره شمالی را به هفته دیگر آغاز می‌کنند.

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری کره شمالی محسوب شده و تاکنون نسبت به اقدام علیه کره شمالی منفعل عمل کرده است به گونه‌ای که چین تنها حامی سیاسی پیونگ یانگ محسوب شده و همین باعث شده است که آمریکا پکن را به اتخاذ موضع انفعالی علیه پیونگ یانگ در راستای محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای نظامی این کشور محکوم کرده است.

مقامات گمرکی چین اعلام کرده‌اند که از نیمه شب 5 سپتامبر واردات زغال سنگ، سنگ آهن و سنگ سرب و همچنین ماهی از کره شمالی ممنوع خواهد بود. این اقدام بعد از بالا گرفتن جنگ لفظی بین آمریکا و کره شمالی صورت گرفته است.

ترامپ اخیراً اعلام کرده است که ارتش آمریکا برای حمله به پیونگ یانگ آماده و مسلح شده است و پیونگ یانگ نیز تهدید کرد که با 4 موشک منطقه گوآم که قلمرو آمریکا محسوب می‌شود را هدف قرار خواهد داد.

تحریم‌های اخیر سازمان ملل علیه کره شمالی با هدف محدود کردن صادرات کره شمالی انجام می‌شود. سال گذشته میلادی کره شمالی 3 میلیارد دلار صادرات داشته است که در صورت اعمال تحریم‌های اخیر سازمان ملل، یک میلیارد دلار از کل صادرات کره شمالی کاهش خواهد یافت.

چین از ماه فوریه واردات زغال‌سنگ از کره شمالی را متوقف کرده است اما واردات کلی چین از کره شمالی افزایش داشته است. کره شمالی همچنین پوشاک، لباس زمستانی و پوشیه بارانی به چین صادر می‌کند که این کالاها در فهرست تحریم‌های سازمان ملل وجود ندارد.

مقامات چینی اعلام کردند با توجه به احتمال بروز گرسنگی در میان مردم کره شمالی، از اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه واردات از این کشور خودداری خواهند کرد.

در شش ماهه نخست سال جاری میلادی واردات روغن و کالاهای مصرفی کره شمالی به چین 36.7 درصد افزایش داشته است و این درحالی است که صادرات این کشور به پکن در این مدت 7.6 درصد کاهش داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر