بازدید 4138
رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست:

بحران آب در کشور بسیار جدی است

رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست بحران آب در کشور را بسیار جدی عنوان کرد.
کد خبر: ۷۲۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ 14 August 2017
رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست بحران آب در کشور را بسیار جدی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی کلانتری در مراسم معارفه خود به عنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست دولت دوازدهم ضمن تشکر از معصومه ابتکار و اسحاق جهانگیری گفت: سال 90 که پس از تحصیل به ایران باز گشتم مدت کوتاهی در جهاد سازندگی مشغول شدم و مشاهده کردم همه چیز خارج از اصول علمی صورت می گیرد. آن زمان احساسات در تمام تصمیم گیری ها قالب بود و نتایج را امروز شاهد هستیم.

او ادامه داد: به خاطر چند تن گندم اضافه با سیاست های احساساتی ذخیره زیست محیطی کشور را نابود کردیم در آن زمان همه شور و شوق انقلابی برای تولید بیشتر و استقلال داشتند و نگاه شان به مسایل دراز مدت نبود.

رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست مهمترین مساله کشور را بحران آب دانست و افزود: در حال حاضر مساله آلودگی هوا با یک سری سیاست به راحتی قابل حل است، اما گرفتاری اصلی محیط زیست و فاجعه ای که با آن روبرو هستیم، مساله آب است.

کلانتری با اشاره به فرسایش شدید خاک در کشور ادامه داد: در دهه 60 ،‌70میلیون واحد دامی در کشور وجود داشت که امروز این تعداد به 120 میلیون واحد دامی رسیده است پیامد افزایش واحد دامی به بهای تولید بیشتر گوشت فرسایش شدید خاک بود در واقع ما برای تولید 120 هزار تن گوشت یک میلیارد تن خاک را نابود کردیم و برای برگرداندن این میزان خاک باید به اندازه دو میلیون تن گوشت هزینه کنیم.

او با تاکید بر اینکه بحران های زیست محیطی امروز در ایران ناشی از عملکرد دولت های پس از انقلاب است ادامه داد: نمی‌توانیم مسوولیت بحران های زیست محیطی را امروز بر گردن دولت های پیش از انقلاب بگذاریم چرا که گاهی عادت داریم بگوییم هر اتفاقی رخ داده مربوط به زمان قبل از انقلاب است البته با هدف و نیت خیر به این مسایل دامن زده می‌شود.اگر دولت امروز عزم خود را جزم کند فقط می تواند بخشی از آسیب ها را جبران کند.

کلانتری با تاکید بر اینکه بحران آب بسیار جدی است، افزود: امروز در فصل تابستان به غیر از دو رودخانه کارون وسفید رود بقیه رودخانه های کشور خشک هستند و تالاب ها تنها به خاطر سیلاب ها که تا حدودی زنده باقی مانده اند. محیط زیست را یک نفر نمی تواند درست کند و اگر دولت و مردم به داد سازمان حفاظ از محیط زیست نرسند به تنهایی نمی توان کاری از پیش برد. در حال حاضر تعداد پرسنل سازمان حفاظ از محیط زیست با حجم کاری آن هیچ گونه هماهنگی ندارد در عمل برای هر 400 هزار هکتار، سازمان حفاظت محیط زیست فقط یک پرسنل دارد.

او در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه سازمان محیط زیست نیز باید ارتباط دوطرفه با بقیه نهادها داشته باشد افزود: واضح است که سازمان نمی تواند نسبت به 4 الی 5 میلیون فارغ التحصیل بیکار در کشور بی تفاوت باشد اگر سایر نهادها و ارگان ها دست ما را بگیرند ما نیز با آنها همکاری خواهیم داشت.

او در انتها ابتکار را سمبل محیط زیست ایران در کشور دانست و از زحمات او در این حوزه تشکر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل