بازدید 3426

قیمت طلا ۸ دلار کاهش یافت

قیمت طلا با افزایش اندک ارزش دلار کاهش یافت اما در نزدیکی بالاترین قیمت 2 ماه گذشته باقی مانده است زیرا سرمایه‌گذاران با دقت در حال رصد هر گونه تحولات در تنش‌های در ارتباط با کره شمالی هستند.
کد خبر: ۷۲۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 14 August 2017
قیمت طلا با افزایش اندک ارزش دلار کاهش یافت اما در نزدیکی بالاترین قیمت 2 ماه گذشته باقی مانده است زیرا سرمایه‌گذاران با دقت در حال رصد هر گونه تحولات در تنش‌های در ارتباط با کره شمالی هستند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا روز دوشنبه با افزایش اندک ارزش دلار کاهش یافت اما در نزدیکی بالاترین قیمت 2 ماه گذشته باقی ماند چراکه سرمایه‌گذاران با دقت در حال رصد هر گونه تحولات در تنش‌های در ارتباط با کره شمالی هستند.

هر اونس طلا با 7.91 دلار کاهش 1281.40 دلار فروخته شد. طلا روز جمعه به بالاترین رقم از 7 ژوئن برابر با 1291 دلار در هر اونس رسیده بود.

ریچارد شو، مدیر سرمایه‌گذاری، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری چین با پشتوانه طلا گفت: «ممکن است تنش‌های ژئوپلتیکی کاهش یابد از اینرو افت اندک قیمت برای طلا طبیعی است... اما این امر بسیار غیرقابل پیش بینی است چراکه قیمت‌ها می‌تواند به علت برخی تغییرات، یک رقم بالای دیگر ثبت کند.»

شو ادامه داد: «پس از فروش‌های شدید دلار در آخر هفته، هیچ اتفاقی نیفتاد از اینرو من حدس می‌زنم که تهدید از سوی شبه جزیره کره کم است اما فکر می کنم که عوامل بنیادی بازار طلا قوی است.»

ارزش دلار در برابر ین امروز بالا رفت و بالاتر از کمترین قیمت 4 ماه گذشته در هفته گذشته معامله شد. شاخص دلار که ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی را می‌سنجد تا حد زیادی تغییر نکرد.


ریسک‌های ژئوپلتیکی می تواند تقاضا دارایی‌هایی که دارایی امن سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می شدند را افزایش می‌دهد.

جان دیویس، استراتژیست موسسه بیزینس مانیتور در یادداشتی نوشت: «هرچند که لفاظی‌های تهاجمی میان مقامات آمریکا و کره شمالی برای موقت قیمت طلا را بالا برد اما احتمال اقدام نظامی آشکارا بعید است و فشار افزایشی بر طلا محدود است.»

در عین حال، افزایش کمتر از انتظار قیمت‌های مصرفی در آمریکا در ماه جولای، نشان می دهد که تورم ملایم می تواند فدرال رزرو را برای تاخیر در افزایش نرخ بهره تا ماه دسامبر ترغیب کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار