بازدید 20829
افشاگری یک رسانه انگلیسی؛

تمایل محمد بن سلمان برای خاتمه جنگ یمن و تعامل میان آمریکا و ایران

پایگاه آمریکایی «میدل ایست آی» با افشای مکاتبه ایمیلی سفیر امارات در آمریکا با دو مقام آمریکایی نوشت؛ ولی‌عهد 31 ساله عربستان سعودی به مارتین ایندیک، سفیر اسبق آمریکا در اسرائیل و به استفن هدلی، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا گفته است با همکاری واشنگتن و دشمن اصلی عربستان سعودی یعنی ایران مشکلی ندارد و آماده است که از جنگ یمن نیز خارج شود.
کد خبر: ۷۲۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 14 August 2017
یک مقام آمریکایی گفته است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به او گفته است که می خواهد به جنگ یمن پایان دهد و همچنین او به واشنگتن اطمینان داده که با همکاری و تعامل آمریکا با دشمن اصلی اش یعنی ایران مشکلی ندارد.

به گزارش تابناک، پایگاه آمریکایی «میدل ایست آی» با افشای مکاتبه ایمیلی سفیر امارات در آمریکا با دو مقام آمریکایی نوشت؛  ولی‌عهد 31 ساله عربستان سعودی به مارتین ایندیک، سفیر اسبق آمریکا در اسرائیل و به استفن هدلی، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا گفته است با همکاری واشنگتن و دشمن اصلی عربستان سعودی یعنی ایران مشکلی ندارد و آماده است که از جنگ یمن نیز خارج شود.

براساس گزارش میدل ایست آی، از وقتی که محمد بن سلمان جنگ یمن را آغاز کرد بیش از هزار نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 40 هزار نفر مجروح شده‌اند. افزون بر این در حال حاضر شیوع بی‌سابقه وبا این کشور را فرا گرفته و بیش از 300 هزار نفر از مردم یمن به این بیماری گرفتار شده‌‌اند. 

میدل ایست آی ادامه داد، از آغاز جنگ تا کنون دو سوم جمعیت یمن که بیش از 18 میلیون نفر است، به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و بیش از 7 میلیون نفر از سو‌ء تغذیه رنج می‌برند. 

بر طبق گزارش میدل ایست آی، جزئیات جلسه میان محمد بن سلمان و مقام آمریکایی، در یک گفتگوی ایمیلی بین ایندیک و یوسف العتیبی، سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن به دست آمده است.

در ایمیل های فاش شده توسط این پایگاه انگلیسی، بر «عمل گرایی» محمد بن سلمان به عنوان یک ویژگی مثبت تاکید شده است.

تمایل محمد بن سلمان برای خاتمه جنگ یمن و تعامل میان آمریکا و ایران

 در همین زمینه، یوسف العتیبی سفیر امارات در واشنگتن روز 20 آوریل نوشته بود «فکر نمی‌کنم هرگز رهبری عمل گرایانه تراز محمد بن سلمان در آن کشور ببینیم. به همین دلیل است که همکاری با آن‌ها خیلی مهم است.»

وی تصریح کرده بود، بن سلمان بهترین گزینه در عربستان سعودی برای رسیدن به نتایج بیشتر است. 

سفیر اسبق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی هم در پاسخ نوشته بود که تمام تلاش خود را برای این امر انجام می‌دهند.

در ایمیل‌هایی دیگری با مایکل مورل معاون اسبق سیا، درباره تبادلات اطلاعاتی میان انور محمد قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات و باربارا لیف سفیر آمریکا در امارات صحبت شده بود. این دو طرف درباره یمن، حوثی‌ها و عبدالله صالح و ایجاد شکاف در حزب وی جلسه داشتند.

 تمایل محمد بن سلمان برای خاتمه جنگ یمن و تعامل میان آمریکا و ایران

در جلسه‌ای قرقاش به لیف گفته بود باید فاصله‌ای بین صالح و حوثی‌ها ایجاد شود.قرقاش بر اهمیت جدایی میان حوثی‌ها به عنوان تهدید استراتژیک یاد کرده و گفته بود اما خود صالح که «عنصری خرابکار» است، تهدید استراتژیک نیست.

لیف هم در این جلسه گفته بود صالح به شدت در تلاش بود با آمریکا مذاکره کند اما آمریکا به وی اعتماد ندارد. 


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل