بازدید 12180

یک مدیر غیرمتخصص دیگر برای سازمان تخصصی میراث فرهنگی

البته نباید با تکیه بر سوابق رئیس تازه سازمان میراث فرهنگی پیش داوری کرد، چون برخی مدیران پیشین این سازمان با برخوردار نبودن از سوابق مرتبط توانسته‌اند دستاوردهایی ـ هرچند محدود ـ در این حوزه داشته باشند؛ اما در عین حال باید صبر کرد و دید، مونسان در این سمت باقی می‌ماند... متوسط عمر مدیریت در این سازمان از زمان تشکیل تاکنون، حدود یک سال بوده است.
کد خبر: ۷۲۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹ 13 August 2017
یک مدیر غیرمتخصص دیگر برای سازمان تخصص میراث فرهنگی
در شرایطی رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی رسماً منصوب شد که در سوابق این مدیر، میراثی همچون مدیران پیشین این سازمان سوابق تخصصی درباره این حوزه تخصصی مشاهده نمی‌شود و ظاهراً هنوز این ضرورت حس نشده که برای این سازمان، مدیری با تخصص مرتبط با وظایف این مجموعه منصوب شود.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر حسن روحانی، رئیس‌ جمهور در حکمی، علی‌اصغر مونسان را به «معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» منصوب کرد، تا بدین ترتیب، دوره مدیریت زهرا احمدیان در این سازمان به یک سال نرسد و رئیس پیشین که عملکرد آنچنان درخشانی نیز نداشت، جای خود را به یک مهندس بدهد.

در متن حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی برای مونسان آمده است: «به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات جناب‌عالی به موجب این حکم به عنوان «معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» منصوب می‌شوید. توفیق شما را در خدمت به کشور و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.»
 
مونسان دانشجوی دکترای رشته عمران در دانشگاه صنعتی شریف، دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت ساخت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از سازمان مدیریت صنعتی و کارشناسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف است. او در دولت یازدهم ریاست هیأت مدیره و مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش را به عهده داشت و پیش از این نیز عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بوده است.
 
یک مدیر غیرمتخصص دیگر برای سازمان تخصص میراث فرهنگی 
در سوابق او عضویت در هیأت مدیره و مدیرعاملی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، عضویت در هیأت مدیره و مدیرعاملی شرکت آتی ساز (بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی)، عضویت در هیأت مدیره و معاونت اجرایی شرکت هریس (ستاد اجرایی فرمان امام ره)، عضویت هیأت مدیره و معاونت اجرایی شرکت دی (بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی) و مدیر نمونه شهرداری تهران در سال ۱۳۹۱ دیده می‌شود.

نیم نگاهی به سوابق مونسان این واقعیت را یادآور می‌شود که مدیری برای سازمان میراث فرهنگی انتخاب شده که هیچ گاه در این حوزه فعالیت جدی نداشته و سوابق تحصیلی مرتبطی نیز ندارد؛ اتفاقی که دور از انتظار نبود و بعید به نظر می‌رسید، رئیسی متخصص برای سازمان انتخاب و سنت انتخاب غیرمتخصص‌ها برای این سازمان پس از چند دولت برچیده شود.
 
البته نباید با تکیه بر سوابق رئیس تازه سازمان میراث فرهنگی پیش داوری کرد، چون برخی مدیران پیشین این سازمان با برخوردار نبودن از سوابق مرتبط توانسته‌اند دستاوردهایی ـ هرچند محدود ـ در این حوزه داشته باشند؛ اما در عین حال باید صبر کرد و دید، مونسان در این سمت باقی می‌ماند...  متوسط عمر مدیریت در این سازمان از زمان تشکیل تاکنون، حدود یک سال بوده است.
 
پس از تشکیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ساختار کنونی، سیدمحمد بهشتی شیرازی، اولین رئیس آن در سال 1376 بود. سپس نوبت به حسین مرعشی رسید که در دولت دوم اصلاحات این مسئولیت را بر عهده بگیرد. در دولت احمدی نژاد نیز اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی، روح الله احمدزاده، سید حسن موسوی و شریف ملک زاده پنج متصدی این سازمان بودند. محمدعلی نجفی، مسعود سلطانی فر و زهرا احمدی پور نیز در دولت اول روحانی در راس این سازمان قرار گرفتند و اکنون در دولت یازدهم این سازمان به مدیری تازه سپرده شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۵
خدا بداد برسه میگویند اصلا سابقه خوبی نداره مخصوصا وقتی مدیرعامل کیش بوده بیچاره سازمان میراث فرهنگی
چندتا شغل چندتا حقوق؟ ای خدا ؟
عملكردش در كيش عالي بوده است ، نمي دانم شما چرا فقط از اعتداليون و اصلاح طلبها ي اين كابينه و كابينه قبل فقط انتقاد مَي كنيد ، هرگز نديدم كه از رحماني فضلي و يا چيت چيان انتقاد كنيد
تخصص که مهم نیست. ژن مهمه
کلا در کشور های جهان سوم و حتی خود آمریکا هم شرایط همینجور هست.
وی مدیری موفق و از سرمایه های نظام است
نه اینکه بقیه جاها خیلی تخصصی وحرفه ای هست
این اقا اصلا این کاره نیست
وااااااای به روزمون با این انتخاب های اقای روحانی
كيش را أباد كرد اومد ايران را أباد كنه
شما دوست عزیز بکیت کی توی این مملکت تخصص دارد
آقاي مونسان در اين ٤ سال آينده باقي ميمونند
چرا روسای این سازمان عمر محدود ریاست دارندـ?مدیریت بر این سازمان بسیار مشکل است? ویاا ین سازمان بیش ازحدسیاسی شده است?
چنانچه اشاره شد متاسفانه رؤسائی که تاکنون برای این سازمان تعیین شدند غالباً با تخصص های غیرمرتبط و ناآشنا به امورتخصصی، منابع انسانی و حقوقی هستند و بیشترین اقدامات خود را بر سخنرانی ها و شعارهای تکراری ، بازدیدهای بی ثمرو ارائه آمار و ارقام های کاذب می گذارند.
از قبلی که بهتره چرا اون موقع هیچی نگفتین.
ما هر چه در این سازمان می کشیم از همون انتخاب بیجای آقای مرعشی، می کشیم. نمی دونم کسی که این انتخاب رو کرد بابت این همه ضربه ای که این سازمان خورد و به تبع هزینه فرهنگی که بر دوش ملت ایران تحمیل شد خود را می بخشد یا خیر؟
درسته كه ايشون تخصص كار جديد را ندارند اما....
ضمن تائید مطلب تابناک ( همچون مدیران پیشین این سازمان سوابق تخصصی درباره این حوزه تخصصی مشاهده نمی‌شود ) متاسفانه سالهاست شاهد این موضوع هستیم و جالب اینکه گروه اصاح طلبان بیشترین ادعای شایسته سالاری را سر می دهند ولیکن در عمل اینگونه نیست .
سوابق ایشان که نشان از ژن خوب دارد.
کی به کیه؟
خدا پدرت را بیامرزد ...
مثلا کجای مملکت ما مدیر بر پایه تخصص و صلاحیت واقعی منصوب میشه که سازمان میراث فرهنگی داشته باشه؟!
کو تخصص وتجربه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
او را نميشناسم ولي سوابق مديريتي بسيار خوبي دارد چرا شما زود و بدون دليل قضاوت ميكنيد ؟ بسيار نا اميد شدم از شما تابناكي ها
تازمانی که این سازمان از حالت معاونت به وزارتخانه تغییر ماهیت پیدا نکند
عنوان حیاط خلوت سیاسی دولت ها با مدیران ناکارامد غیرمتخصص را یدک خواهد کشید.
بعد نظارتی مجلس دراین زمینه میتواند به بخش مهم توریسم ؛ گردشگری و پویایی این نهاد کمک شایانی کند.
بهتر بود اول اطلاعات کامل میگرفتین بعد مطلب مینوشتین .
چرا نظر من را حذف كرديد؟ چرا وقتي نقدي بر موضوعي با ادله مشخص وارد است سانسور مي‌كنيد. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پس ننويسد نظر شما............بنويسيد نظر ما
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی