بازدید 15257

منشأ دردهای گوش چیست؟

کد خبر: ۷۲۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 13 August 2017
عضو هیأت مدیره انجمن گوش، گلو و بینی، گفت: 50 درصد افرادی که با درد گوش مراجعه می‌کنند منشأ اصلی آنها فک و دندان است زیرا گوش با حلق، حنجره و فک دارای عصب حسی مشترک هستند.

به گزارش فارس، علیرضا جعفری عضو هیأت مدیره انجمن گوش، گلو و بینی گفت: ممکن است فردی با درد در قسمت گوش به متخصص مراجعه کند که منشأ آن در فک، دندان‌های عقل بالا و پایین باشد زیرا گوش با حلق، حنجره و فک دارای عصب حسی مشترک هستند. 

وی افزود: همچنین ممکن است فردی مبتلا به سرطان حنجره شده باشد اما این موضوع خود را با درد گوش نشان دهد و درد در قسمت داخل گوش را حس کند اما دردهای پس‌سر معمولاً با گوش ارتباطی ندارند و در موارد بسیار نادری ممکن است عفونت شدید پشت گوش به صورت احساس سنگینی و فشار در پشت گوش خود را در دردهای گردن هم کشیده شود. 

عضو هیأت مدیره انجمن گوش، گلو و بینی ادامه داد: اما دردهای پس‌سر معمولاً ریشه عصبی دارد و بیشتر در افراد عصبی و کسانی که مشکلات اعصاب دارند خود را نشان می‌دهند. 

جعفری گفت: مشکلات گوش را می‌توان با معاینه معمولی در مطب تشخیص داد اما جالب است بدانید 50 درصد افرادی که با درد گوش مراجعه می‌کنند منشأ اصلی آنها فک و دندان است. 

وی گفت: معمولاً عفونت گوش به دو دسته عفونت گوش خارجی و میانی تقسیم‌بندی می‌شود که علت عفونت گوش خارجی دستکاری گوش، شنا کردن در آب‌های آلوده است اما علت عفونت گوش میانی بیشتر مربوط به حلق است و کسانی که سرما می‌خورند عفونت از گلو به گوششان می‌رسد که طبیعتاً درمان آن را گوش را درمان می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس