بازدید 4014
۴

برخورد جدی با ایرلاین‌ها در صورت تکرار تاخیر

کد خبر: ۷۲۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲ 13 August 2017
مجموعه تاخیرهای پروازی برخی شرکت های هواپیمایی انگار نمی خواهد به قسمت پایانی برسد، در این میان سهم فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد که بعد از مهرآباد، پرترددترین فرودگاه کشور است از این تاخیرها کم نیست. به طوری که طی 24 ساعت  پنج شنبه تا جمعه فقط شرکت هواپیمایی زاگرس سه پروازش با تاخیر روبه رو شده است.
 
به گزارش روزنامه خراسان، بازپرس ویژه جرایم فرودگاه مشهد در این باره گفت: با توجه به تاخیر سه پرواز شرکت هواپیمایی زاگرس طی 24 ساعت، مدیران این شرکت هواپیمایی بار دیگر به دادسرا احضار شدند.
 
قاضی محمدحسن اصولی صفار در پاسخ به این مطلب که چرا این احضارها تا کنون تاثیری در تاخیرها نداشته و مانع تکرار آن نشده است، تاکید کرد: بنا داریم با شرکت های هواپیمایی که با وجود تذکرهای متعدد تکرار تاخیر دارند، برخوردهای جدی تری داشته باشیم .وی ادامه داد: سه پرواز هواپیمایی زاگرس طی 24 ساعت روز پنج شنبه تا جمعه با تاخیر بیش از پنج ساعت انجام شده است که بر اساس گزارش های ارسالی، پرواز مشهد- کرمانشاه این هواپیمایی مربوط به ساعت 7 صبح پنج شنبه، ساعت 8 صبح روز بعد، پرواز مشهد- نجف 6 صبح جمعه در ساعت 13 همان روز و پرواز مشهد- تهران ساعت 20 روز جمعه در ساعت 3صبح روز شنبه انجام شده است.
 
بازپرس ویژه جرایم فرودگاه مشهد تصریح کرد: براساس منشور حقوق مسافر، هر ایرلاینی که پروازش به هردلیلی بیش از چهار ساعت تأخیر داشته باشد، باید مسافرانش را تا آماده شدن پرواز، در هتل اسکان دهد.
 
محمدحسن اصولی صفار، اضافه کرد :بر این اساس طی توافقی که با مدیریت فرودگاه مشهد داشتیم قرار شد در پروازهای بیش از چهار ساعت تأخیر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد همه مسافران پرواز به هتل اعزام شوند .وی تاکید کرد: شرکت مربوط موظف است هزینه هتل، رفت و آمد و اسکان مسافران را پرداخت کند وهر گونه تبعات امنیتی وانتظامی ناشی از اجرا نشدن این بند از منشور حقوق مسافر بر عهده شرکت هوایی متخلف است و دستگاه قضایی با جدیت با موضوع برخورد خواهد کرد.گفتنی است موضوع تاخیر پروازهای یاد شده شرکت هواپیمایی زاگرس، طی دو روز گذشته از طریق ارسال تصویر و ویدئو توسط مسافران، در بسیاری از شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته بود. 
 
مسافران به هتل منتقل نشدند!
 
بااین حال رئیس شرکت هواپیمایی زاگرس در فرودگاه مشهد، علت تاخیر هفت ساعته پرواز مشهد - تهران این شرکت را نقص فنی هواپیما اعلام کرد.جواد علیپور در گفت و گو با ایرنا افزود: این پرواز قرار بود ساعت 20:30 جمعه شب انجام شود اما به دلیل وجود نقص فنی در چند مرحله، اعلام تاخیر شد. سرانجام این پرواز با هواپیمای جایگزین ساعت 3:45 بامداد دیروز انجام شد.وی ادامه داد: ابتدا مدت تاخیر پرواز از سوی تیم فنی یک و نیم ساعت اعلام شد.
 
 از این رو تمهیداتی برای اسکان مسافران در نظر گرفته نشد ولی پس از آن و تاخیر دوباره، از مسافران پذیرایی شد.
 
جعفری مسئول روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد درباره این که آیا با وجود تاخیر هفت ساعته این پرواز مسافران بر اساس منشور حقوق مسافر به هتل منتقل شده اند یانه؟ گفت: ظاهرا به خاطر این که احتمال رفع نقص فنی این پرواز وجود داشته  مسافران به هتل منتقل نشده اند اما سرانجام این نقص تا هفت ساعت بعد از زمان پرواز برطرف نشده بود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
برخورد؟! کمی دیر اقدام نکردید؟!
کدام برخورد ؟ اینها همه اشون با هم دوست هستند . یک تلفن هکه چیز حل میکنه.به راحتی پرواز کنسل میکنند تاخیر پیشکش
اگر ایرلاینهای بتوانند هواپیمای جدید بخرند و نه هواپیماهای مستهلک و نیز قادر باشند از خدمات شرکتهای بین المللی تخصصی تعمیرات و نگهداری و برنامه ریزی پرواز استفاده کنند تاخیری بوجود نمیاد .
مشکل اصلی کهنه بودن ناوگان حمل و نقل هواییه ، اگرچه مدیریت نامناسب باعث تشدید تاخیرات میشود ولی تا کهنه بودن ناوگان و تجهیزات فرودگاهی حل نشه همین آش است و همین کاسه
جناب بازپرس مگر مردم آمده اند که به هتل بروند و یا برای پذیرایی و چای و بیسکویت.؟ مسئولی که نتواند برای یک پرواز برنامه ریزی کند باید برکنار شود. اکثر تاخیرها در اثر بیفکری و کم کاری و نداشتن برنامه صورت میگیرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر