بازدید 5061
۲ کشته و ۲ مفقودی/ورود سپاه و ارتش در عملیات امدارسانی

خسارت ۵۰ میلیارد تومانی سیل در گلستان

سیل ۲ روز گذشته در استان گلستان سبب وارد شدن خسارت های فراوان در بخش های مختلف استان شده که برآوردهای اولیه نشان از خسارت بیش از ۵۰ میلیارد تومانی سیل و طوفان در گلستان دارد.
کد خبر: ۷۲۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷ 12 August 2017
سیل ۲ روز گذشته در استان گلستان سبب وارد شدن خسارت های فراوان در بخش های مختلف استان شده که برآوردهای اولیه نشان از خسارت بیش از ۵۰ میلیارد تومانی سیل و طوفان در گلستان دارد.

به گزارش تسنیم، هواشناسی استان گلستان از هفته گذشته پیش بینی وقوع سیل در مناطق شرقی استان را کرد و اطلاعیه‌های را هم صادر کرده بود و از مردم خواسته بود از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مناطق  سیل‌خیز جلوگیری کنند.

بارش شدید باران عصر روز پنج شنبه و جمعه سبب جاری شدن سیلاب در استان گلستان و به خصوص شهرستان‌های شرق استان شد و بر اثر آن تاکنون 2 نفر جان خود را از دست داده اند و 2 نفر دیگر همچنان مفقود هستند.

تلاش‌های فراوان برای یافتن مفقودان همچنان ادامه دارد و نیروهای امدادی نیز در حال کمک‌رسانی به سیل‌زدگان و بازرگشایی محورها و وصل کردن برق در برخی مناطق هستند.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان در این زمینه به خبرنگار تسنیم اظهار داشت: برآوردهای اولیه از خسارت‌ها  نشان می‌دهد که بیش 50 میلیارد تومان در 2 روز گذشته بر اثر سیل و طوفان به استان گلستان خسارت واد شده است.

صادقعلی مقدم تصریح کرد: سیلی که از روز پنج‌شنبه در استان گلستان آغاز شده بود به بسیاری از زمین‌ها، محصولات و ادوات کشاورزی، راه‌ها، سازه‌ها و تاسیسات آب و برق، واحدهای مسکونی و برخی خودروها در استان گلستان خسارت وارد کرد.

جان باختن 2 نفر و 2 مفقود در سیل اخیر در گلستان

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: بر اثر سیل 2 روز گذشته در استان گلستان، یک جوان 21 ساله در روستای قره ماخر بخش داشلی برون گنبدکاووس که در حال تعمیر انباری خود بود جان خود را از دست داد و همچنین خانواده 3 نفره هم در دهنه زرین گل علی‌آبادکتول مفقود شدند که از همان ساعات اولیه نیروهای امداد به کمک ستاد بحران استان آمدند تا بتوانند مفقودان را پیدا کنند.

مقدم افزود: جسد مادر خانواده با کمک نیروهای امدادی و مردم در 5 کیلومتری لاشه ماشین آنها پیدا شد اما خبری از پدر و فرزند سه ساله خانواده نیست.

وی اظهار کرد: جستجوی 50 نفره جمعیت هلال احمر برای یافتن مفقودان ادامه دارد و با وجود این تلاش‌ها  وجود سیلاب‌های فراوان و گل‌ولای و درختان بزرگی که بر اثر این سیل در مسیر دهنه زرین گل ایجاد شده کار جستجو را طولانی‌تر کرده و با گذشت 2 روز همچنان نیروهای امدادی در تلاش برای یافتن مفقودان هستند.

ورود نیروهای سپاه و ارتش برای یافتن مفقودان

مدیر کل مدیریت بحران گلستان با اشاره به افزایش نیروها برای یافتن مفقودان سیل افزود: نیروهای سپاه و ارتش نیز از صبح امروز برای کمک به نیروهای امدادی وارد منطقه سیل‌زده دهنه زرین‌گل شدند.

وی اظهار کرد: جستجو برای یافتن 2 مفقود دیگر این حادثه با بیش از 500 نفر از نیروهای امدادی، سپاه، ارتش و مردمی و سگ‌های زنده‌یاب ادامه دارد.

مقدم گفت: وجود پرورش ماهی در بالادست مسیر سیلاب و بوی لاشه ماهی‌ها، کار را برای سگ‌ها قدری مشکل کرده اما  تلاش برای یافتن 2 مفقود همچنان ادامه دارد و تا اطلاع از این 2 مفقود کار جستجو با کمک نیروهای تازه‌نفس ارتش و سپاه که از صبح امروز به نیروهای امدادی اضافه شدند، ادامه دارد.

حسین احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان هم در این زمینه تصریح کرد: در این 2 روز 42 تیم عملیاتی با 167 نفر نیروی امدادی به 845 حادثه دیده در سیل در مناطق مختلف استان امدادرسانی کردند و در این مدت 43 دستگاه خودروی امدادی هلال احمر نیز برای امدادرسانی بکار گرفته شدند.

همه راه‌های اصلی استان گلستان باز است

مدیر کل راهداری  وحمل ونقل جاده‌ای استان گلستان تصریح کرد: سیل 2 روز گذشته 10 میلیارد تومان خسارت به جاده‌ها و ابنیه‌های فنی گلستان خسارت وارد کرد و بر  اثر ریزش کوه و آمدن سنگ همراه با سیلاب، حدود 15 کیلومتر از جاده‌های گلستان تخریب شد.

مهدی میقانی تاکید کرد: بر اثر سیل، راه 20 روستا در شهرستان‌های علی آبادکتول، رامیان، مینودشت و آزادشهر بسته شده بود  که تاکنون تنها راه 3 روستا در علی‌آبادکتول و رامیان بازگشایی نشده است.

وی گفت: ماموران راهداری تا بازگشایی کامل راه‌های استان به کار خود ادامه می‌دهند و در این مناطق مستقر خواهند بود.

تاکید معاون اول رئیس جمهور بر کمک به مناطق سیل زده در گلستان

استاندار گلستان با تاکید بر ادامه امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان گفت: همه راه‌های اصلی خسارت دیده از سیل در استان گلستان با کمک دستگاه‌های امدادرسان استان بازگشایی شده است.

حسن صادقلو تاکید کرد: کار امدادرسانی همچنان ادامه دارد و همچنان رئیس جمهور و معاون اول وی نگران وضع آسیب دیدگان سیل اخیر در استان هستند ماهم نگران بوده و پیگیر کار امدادرسانی هستیم.

استاندار افزود: معاون اول رییس جمهور آقای جهانگیری در تماس تلفنی علاوه بر آگاهی از وضعیت مناطق سیل زده استان خواستار رسیدگی به مردم ومناطق آسیب دیده  با کمک بسیج همه امکانات شد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر