بازدید 1897

مذاکرات هند با بنگلادش و میانمار برای اخراج آوارگان روهینجایی

سخنگوی دولت هند اعلام کرد که کشورش با مقام‌های بنگلادش و میانمار برای اخراج 40 هزار مسلمان روهینجایی که به صورت غیرقانونی در هندوستان ساکن هستند، در حال رایزنی است.
کد خبر: ۷۲۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 12 August 2017
سخنگوی دولت هند اعلام کرد که کشورش با مقام‌های بنگلادش و میانمار برای اخراج 40 هزار مسلمان روهینجایی که به صورت غیرقانونی در هندوستان ساکن هستند، در حال رایزنی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ده‌ها هزار مسلمان روهینجایی از اوایل دهه 90 میلادی از ترس پیگرد توسط دولت میانمار و خشونت‌ها در این کشور به بنگلادش گریخته‌اند و برخی هم به هندوستان رفته‌اند.

دهلی گفته است که 14 هزار مسلمان روهینجایی در هندوستان زندگی می‌کنند که در آژانس آوارگان سازمان ملل ثبت نام شده‌اند و مابقی غیرقانونی هستند و باید اخراج شوند. هندوستان از امضا کنندگان کنوانسیون‌های سازمان ملل در امور آوارگان نیست و هیچ قانون ملی در این باره ندارد.

سخنگوی وزارت کشور هندوستان گفت: این مساله در سطح دیپلماتیک با مقام‌های بنگلادش و میانمار به بحث گذاشته شده است. باید در زمان مناسبی شفاف سازی بیشتری صورت گیرد.

عفو بین الملل گفته است که اخراج مسلمان‌های روهینجایی و به حاشیه کشاندن آنها ناراحت کننده است.

دفتر کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل در هندوستان گفته که تلاش می‌کند تا درباره برنامه‌های دهلی در اخراج مسلمانان روهینجا حقایق را بیابد.

مسلمانان روهینجا به صورت مکررا در هند مورد آزار قرار می‌گیرند چون 3 / 1 میلیارد ساکن این کشور خودشان برای دستیابی به منابع و فرصت‌های شغلی در کشمکش هستند. ملی گراها و ضد مسلمانان در هندوستان علیه مسلمانان روهینجا نفرت پراکنی می‌کنند. بیش از 75 هزار مسلمان روهینجا از نهم اکتبر 2017 و پس از حمله یک گروه شبه نظامی به نام "حرکت الیقین" به پست‌های پلیس مرزی میانمار و آغاز عملیات سرکوب در ایالت راخین این کشور، به بنگلادش گریخته‌اند.

یکی از مقام های ارشد دولت بنگلادش که خود از پذیرش آوارگان روهینجایی با مشکلاتی روبه رو شده، گفت که دهلی نو برای حل این بحران کمک می‌کند.

روهینجایی‌های ساکن هندوستان اکثرا در جامو، اوتار پرداش، هاریانا و دهلی در شمال و حیدرآباد در جنوب و همچنین در راجستان در غرب ساکن شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها