بازدید 2091

گرانی‌گوشت به بهانه کیفیت نیازمند نظارت سازمان استاندارد

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: اختلاف نرخ گوشت در مناطق مختلف نشان از ضعف وزارت کشاورزی در تنظیم بازار دارد و همچنین حضور واسطه ها در بازار گوشت نیز به این موضوع دامن می زند.
کد خبر: ۷۲۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 12 August 2017
جلال محمود زاده درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه  ملت درباره وضعیت بازارگوشت،گفت: عدم ثبات بازارگوشت نتیجه عدم ایجاد دام‌های جایگزین برای دام هایی است که بر اثر تب برفکی  در سالهای گذشته از بین رفته اند و این‌درحالی است که وزارت کشاورزی  برای جبران این خلاء باید تسهیلات و امکانات  لازم را دراختیار دامداران قرار بدهد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسری گوشت در بازار نتیجه کمبود دام در صنعت دامداری است،تصریح کرد: زمانی که در  تولید گوشت در کشور با مشکل  روبرو هستیم و نمی توانیم به اندازه نیاز جامعه گوشت را روانه بازار مصرفی کرد بنابراین گوشت با نرخ گران بدست مصرف کننده می رسد.

محمودزاده افزود: اختلاف نرخ گوشت میان مغازه‌ها و تفاوت نرخ این کالا غذایی درجه یک در  شهرهای مختلف نتیجه عدم توزیع مناسب گوشت در بازار مصرفی  است و به نظر من اگر وزارت کشاورزی توسط  تعاونی روستایی،میادین میوه و تره‌بار عرضه مستقیم گوشت  را دستور کار قرار  دهد ؛علاوه  برحذف واسطه ها  می توان نرخ گوشت را نیز در بازار به تعادل رساند و از  همین رو متاسفانه ،حضور واسطه ها در بازار گوشت نیز به این  موضوع دامن می‌زند.

وی ادامه داد: سازمان استاندارد  باید با ورود قاطع نرخ  گوشت در بازار را رصد کند و با افرادی که بنام کیفیت،گوشت را با نرخ چند برابری  به‌فروش  می رسانند، برخورد قاطع کنند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با  بیان  اینکه وزارت کشاورزی در تنظیم بازار گوشت عملکرد مناسبی نداشته است، یادآورشد: سازمان تعزیرات حکومتی نیز  باید با گران فروشان گوشت خورد جدی کنند اما متاسفانه در بازارگوشت دو معضل تولید و نظارت به نحو اصولی اجرایی نمی‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار