بازدید 1839

ترکیه تدابیر امنیتی در طول مرزهایش با ادلب سوریه را افزایش می‌دهد

ترکیه اعلام کرد که به دلیل تحولات اخیر در شهر ادلب، در طول 150 کیلومتر از مرزهایش با سوریه تدابیر امنیتی بیشتری اتخاذ می‌کند.
کد خبر: ۷۲۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 12 August 2017
ترکیه اعلام کرد که به دلیل تحولات اخیر در شهر ادلب، در طول 150 کیلومتر از مرزهایش با سوریه تدابیر امنیتی بیشتری اتخاذ می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، بنعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به تحولات اخیر در منطقه به خصوص در شهر ادلب سوریه ما تدابیر بیشتری در 150 کیلومتر مرز هاتای با سوریه اتخاذ می‌کنیم. همانگونه که می‌دانید گروه‌های رادیکال کنترل این منطقه را در دست گرفته‌اند و ما برای جلوگیری از فجایع انسانی و تهدیدهای امنیتی علیه کشورمان این تدابیر را اتخاذ خواهیم کرد.

چند روز پیش آنکارا وضعیت ادلب و بخش‌های دیگری از شمال سوریه را در یک نشست امنیتی با حضور بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه و مقامات نظامی این کشور مورد بررسی و بازنگری قرار داد.

ییلدیریم اضافه کرد: ترکیه آماده است که هرگونه اقدامی را در داخل و خارج از مرزهایش در صورت تهدید امنیتش انجام دهد.

استان ادلب تنها استان در سوریه است که به طور کامل در کنترل شورشیان سوری بوده که تحرکات اخیر "هیات تحریر الشام" (النصره سابق)  باعث افزایش کنترل این گروه که شاخه القاعده در سوریه محسوب می‌شود، بر استان ادلب شده است.

وی در اشاره به تلاش کردها برای ایجاد مناطق خودگردان در شمال سوریه و همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق نیز گفت: ما اجازه نمی‌دهیم که دولت‌های جعلی جدید در عراق و سوریه شکل بگیرد. ما مذاکرات لازم را در این باره انجام خواهیم داد. شرایط به هرگونه که باشد ما هرگز اجازه نخواهیم داد که منافع ملی، امنیت و تمامیت ارضی کشورمان زیر سوال برود.

همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره وضعیت اخیر ادلب و تصمیم ترکیه مبنی بر بستن گذرگاه مرزی "جیلوه گزو" گفت: مذاکرات ما درباره وضعیت ادلب ادامه دارد به خصوص سازمان اطلاعات ملی کشورمان مذاکراتی را با روسیه و ایران انجام می‌دهند. مذاکرات با مسکو درباره ادلب مثبت بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که وضعیت ادلب به سرعت از طریق روند آستانه حل شود.

اردوغان درباره تصمیم ترکیه مبنی بر بستن گذرگاه مرزی‌اش با سوریه گفت: ترکیه این گذرگاه را برای اهداف بشردوستانه باز نگه خواهد داشت اما به هیچگونه انتقال سلاح اجازه داده نخواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار