بازدید 1991

ترکیه مخالف تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه است

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، تحریم‌های تحمیل شده اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل الحاق کریمه به این کشور را نمی‌پذیرد و از دو طرف خواست مشکلاتشان را از طریق مذاکره و روش‌های سیاسی حل کنند.
کد خبر: ۷۲۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 12 August 2017
وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، تحریم‌های تحمیل شده اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل الحاق کریمه به این کشور را نمی‌پذیرد و از دو طرف خواست مشکلاتشان را از طریق مذاکره و روش‌های سیاسی حل کنند.

به گزارش ایسنا، مولود چاووش اوغلو، وزیر امر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با روزنامه "ترکیه" گفت: ترکیه از تحریم‌ها در گذشته رنج برده است. تحریم‌ها علیه همسایه و شریک ما، خطر جدی‌ای برای اقتصاد ترکیه است، به همین دلیل ما از تحریم استقبال نمی‌کنیم. ما به دنبال حل مشکلات از راه های دیگر هستیم.

به گزارش روزنامه حریت ترکیه، در پی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و نقض تمامیت ارضی اوکراین، تحریم های اتحادیه اروپا  علیه روسیه اعمال شد. تحریم‌ها در سپتامبر ۲۰۱۴ با هدف گرفتن اقتصاد، انرژی و بخش‌های دفاعی و همچنین کالاهایی با مصارف دوگانه، تشدید شد.

اتحادیه اروپا اخیرا تحریم‌های اقصادی را تا ژانویه ۲۰۱۸ تمدید کرده است.

روسیه همچنین هدف مجموعه‌ای از تحریم ها توسط آمریکا قرار گرفته است که احتمالا به پروژه‌های بین‌المللی انرژی و احداث خطوط لوله برای تامین گاز طبیعی در بازارهای جهانی، آسیب خواهد رساند.

وزیر امور خارجه ترکیه به تحریم‌های آمریکا اشاره‌ای نکرده است. این تحریم‌ها همچنین بر پروژه گاز طبیعی در حال اجرای "ترکیش استریم" تاثیر خواهد گذاشت. این تحریم‌ها علیه اشخاصی که با ارتش روسیه یا آژانس‌های اطلاعاتی تجارت می‌کنند و شرکت‌هایی که در پروژه نفت دریایی روسیه دست دارند و همچنین آنهایی که در احداث خطوط لوله انتقال گاز در روسیه شرکت کرده‌اند، اعمال می‌شود.

ترکیه و روسیه در حال بررسی این هستند که چگونه تحریم‌های آمریکا علیه پروژه‌های انرژی بر پروژه "ترکیش استریم"  تاثیر خواهد گذاشت. این پروژه که درحال حاضر آغاز شده است، گاز طبیعی ترکیه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تامین خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار