بازدید 2078

سودان برای شرکت در رزمایش مشترک با مصر و آمریکا دعوت شد

پس از نشست فرمانده ارتش سودان با یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا، وزارت دفاع سودان اعلام کرد، از این کشور دعوت شده تا در رزمایش نظامی مشترک میان مصر و آمریکا شرکت کند.
کد خبر: ۷۲۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 12 August 2017
پس از نشست فرمانده ارتش سودان با یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا، وزارت دفاع سودان اعلام کرد، از این کشور دعوت شده تا در رزمایش نظامی مشترک میان مصر و آمریکا شرکت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع سودان اعلام کرد، این کشور به شرکت در مانورهای آموزشی نظامی مشترک میان مصر و آمریکا که قرار است در ماه اکتبر برگزار شود، دعوت شده است.

رزمایش "ستاره درخشان" مصر و آمریکا بزرگترین رزمایش در نوع خود در منطقه است و در سه دهه اخیر این نخستین بار است که سودان به چنین رزمایشی دعوت می‌شود.

عماد الدین مصطفی عدوی، فرمانده ارتش سودان در این باره اعلام کرد، از سودان دعوت شده است تا در رزمایش ستاره درخشان مشترک میان مصر و آمریکا شرکت کند که قرار است در مصر برگزار شود.

دعوت از سودان برای شرکت در این رزمایش در پی دیدار اخیر مصطفی عدوی با یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا صورت گرفت.

پس از این دیدار فرمانده ارتش سودان تصریح کرد، این دیدار فضا را برای گفت‌وگوی بیشتری درباره مسائل مشترک فراهم کرد تا بتوانیم مسیر درست را در زمینه‌ همکاری نظامی با آمریکا در پیش بگیریم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به خاطر کارنامه سودان در زمینه حقوق بشر و برخی مسائل دیگر اخیراً تصمیمی را مبنی تعلیق سه ماهه لغو دائمی تحریم‌ها علیه سودان اتخاذ کرد.

پیشتر در برخی از گزارش‌های آمریکایی اعلام شد که همکاری نظامی میان سودان و کره شمالی عامل اصلی در تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای تعلیق سه ماهه لغو دائمی تحریم‌ها علیه سودان بوده است اما خارطوم اعلام کرد که هیچ ارتباطی میان دولت سودان با کره شمالی وجود ندارد.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا تحریم‌های ۲۰ ساله سودان را به طور موقت به مدت شش ماه برداشت. وی تحریم‌های مالی، تجاری و درآمدهای بلوکه شده سودان را لغو کرد.

در این راستا، واشنگتن اعلام کرد، پیش از لغو تمامی تحریم‌ها سودان باید برخی مسائل از جمله درگیری‌های داخلی را حل کند و از طرفی نیز لغو تحریم‌ها به این معنی نیست که که آمریکا دیگر سودان را حامی تروریسم نمی‌داند.

اوضاع اقتصادی سودان از سال ۲۰۱۱ که سودان جنوبی از آن جدا شده نابسامان شد و خارطوم از سه چهارم تولید نفت کشور که منبع اصلی ارز و درآمد دولتی است، محروم شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار