بازدید 3437

انتقاد مسکو از لفاظی های ستیزه جویانه واشنگتن علیه پیونگ یانگ

وزیر خارجه روسیه گفت مخاطرات ناشی از تعارض نظامی بر سر برنامه هسته ای کره شمالی بسیار بالاست و مسکو عمیقاً نگران تهدیدات متقاب این دو کشور است.
کد خبر: ۷۲۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۳ 12 August 2017
وزیر خارجه روسیه گفت مخاطرات ناشی از تعارض نظامی بر سر برنامه هسته ای کره شمالی بسیار بالاست و مسکو عمیقاً نگران تهدیدات متقاب این دو کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «سرگئی لاوروف» روز جمعه اظهار داشت که «مخاطرات ناشی از بروز یک تعارض نظامی بر سر برنامه هسته ای کره شمالی بسیار بالاست و مسکو عمیقاً نگران تهدیدات متقابلی است که میان واشنگتن و پیونگ یانگ رد و بدل می شود».

وی در این باره گفت: «متأسفانه لفاظی های [مقامات] واشنگتن و پیونگ یانگ بیش از حد است، ما هنوز امیدواریم و باور داریم که عقل سلیم در نهایت مستولی خواهد شد».

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به پرسشی در خصوص مخاطرات ناشی از تشدید تعارض مسلحانه گفت: «خطرات بسیار بالا هستند، به ویژه با توجه به لفاظی های دو طرف».

وی در ادامه افزود: «تهدیداتی مستقیم در خصوص توسل به نیروی نظامی به گوش می رسد... طرف آمریکایی از لزوم یک حمله پیشگیرانه علیه کره شمالی صحبت می کند و در مقابل، پیونگ یانگ به حمله موشکی به پایگاه آمریکا در گوام تهدید می کند. این (تهدیدات) بی وقفه ادامه دارد و این موضوع ما را بسیار نگران می کند».

وزیر امور خارجه روسیه همچنین مقامات پیونگ یانگ و واشنگتن را به امضای طرح مشترک چین- روسیه تشویق کرد. براساس این طرح، «کره شمالی باید آزمایشهای موشکی خود را متوقف کرده و آمریکا و کره شمالی نیز رزمایشهای بزرگ نظامی خود را به حالت تعلیق درآورند».

لاوروف در پایان گفت: «چنانچه در نهایت این اقدامات مشترک انجام شود؛ ما می توانیم بنشینیم و از ابتدا شروع کنیم. طرحی را امضاء کنیم که بر احترام به حاکمیت تمامی طرفهای درگیر، از جمله کره شمالی تأکید خواهد کرد».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار