بازدید 4736

واردات برنج تجارت عمده ایران با اروگوئه

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر تجارت عمده ایران با اروگوئه در بحث واردات برنج است.
کد خبر: ۷۲۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶ 11 August 2017
مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر تجارت عمده ایران با اروگوئه در بحث واردات برنج است.

هومن فتحی در گفتگو با رادیو اقتصاد، ضمن اشاره به اینکه هم اکنون ایران روابط تجاری عمده ای با اروگوئه ندارد بر ضرورت تعادل و توازن بخشی تراز تجاری بین دو کشور تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه صادرات ایران به کشور اروگوئه از حیث حجم و ارزش اقتصادی قابل توجه نیست، اظهارداشت: جمهوری اسلامی قابلیت های صادراتی فراوانی در تمامی بخش ها به ویژه کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته دارد.

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی روابط سیاسی بین ایران و اروگوئه را مثبت ارزیابی و بر لزوم گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور نیز تاکید کرد.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اعلام اینکه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و اروگوئه است، افزود: هدف گذاری های بسیار خوبی در زمینه تعمیق و توسعه روابط تجاری بین دو کشور منجمله ۹ موافقت نامه و یادداشت تفاهم (قرنطینه دامی، گیاهی، تسهیل سرمایه گذاری و بانکی) صورت گرفته است.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به نکته که وزارت جهاد کشاورزی به دنبال کشت فراسرزمینی در اروگوئه است، گفت: این کشور به لحاظ جمعیت کشور بزرگی نیست ولی در برابر از توان کشاورزی مطلوبی برخوردار است.

وی با اعلام اینکه اروگوئه از تولیدکنندگان عمده برنج در جهان است، افزود: ایران از جمله واردکنندگان این محصول از کشور نامبرده است.

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی یادآورشد: طبق توافق صورت گرفته بین ایران و اروگوئه مقررشده وزارت جهاد کشاورزی شرکت ها و فعالان کشت فراسرزمینی کشور را تجهیز و ساماندهی و طرف اروگوئه تسهیلات لازم را برای استقرار و حضور شرکت های ایرانی درکشور خود فراهم کند که این مهم می تواند قدم بزرگی برای تامین امنیت پایدار و دراز مدت کشور به تولیدات کشاورزی بویژه محصول برنج باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار