بازدید 2457

توسعه اقتصادی در گرو توجه به صنایع کوچک

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: صنایع کوچک سهم 95 درصدی در صنعت دارند و از این رو توسعه اقتصادی در گرو توجه به این بخش است.
کد خبر: ۷۲۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 11 August 2017
وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: صنایع کوچک سهم 95 درصدی در صنعت دارند و از این رو توسعه اقتصادی در گرو توجه به این بخش است.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت  در حاشیه روز حمایت از صنایع کوچک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش صنایع کوچک در اقتصاد ایران گفت: بیش از 95 درصد بخش صنعت از صنایع کوچک و متوسط یعنی بنگاه هایی که زیر 100 نفر شاغل دارند، شکل گرفته است.

وی افزود:  این صنایع در بخش های مختلف از جمله صنایع دانش بنیان که جز اولویت ها ماست فعال هستند و در واقع رابط بین جامعه و صنایع بزرگ به شمار می روند.بطور مثال در صنعت خودروسازی تامین برخی قطعات توسط واحدهای تولیدی کوچک و متوسط انجام می شود.

به گفته وزیر صنعت معدن و تجارت، صنایع کوچک نقش مهمی در توسعه و رشد اقتصادی دارند و در ایران ظرفیت این بخش بسیار مناسب بوده، بطوریکه فقط در صنعت پتروشیمی بیش از 10 هزار واحد کوچک و متوسط وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها برای تامین نیازهای داخل استفاده کرد.

نعمت زاده با بیان به اینکه صنایع کوچک در بسیاری از کشورهای صنعتی پیشران اقتصاد است، گفت: در ایران نیز با توجه به ظرفیت های موجود این بخش می تواند کمک شایانی به تولید ناخالص داخلی  و توسعه اقتصادی بکند.

وی در پایان تاکید کرد:صنایع کوچک و متوسط نقش مهمی در اشتغالزایی دارند و با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری برای بکارگیری و حمایت از تولید و توان داخلی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، نگاه ویژه به این حوزه در دستور کار قرار گرفته است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار