بازدید 6808
گزارش یک رسانه آمریکایی از ادامه سیاست های ضد ایرانی امارات؛

کمک 20 میلیون دلاری امارات به اندیشکده آمریکایی برای تقویت جنگ روانی علیه ایران

چندی پیش بود که ایمیل‌های به دست آمده از هک حساب کاربری سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن از ارتباطات دولت این کشور با دو گروه لابی آمریکایی حامی تحریم ایران و نقش ابوظبی در تأمین مالی این گروه پرده برداشت. اقداماتی که به نظر می رسد قرار نیست متوقف شود و این کشور کوچک عربی قصد دارد به سیاست های مخرب منطقه ای خود ادامه دهد.
کد خبر: ۷۲۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 11 August 2017
چندی پیش بود که ایمیل‌های به دست آمده از هک حساب کاربری سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن از ارتباطات دولت این کشور با دو گروه لابی آمریکایی حامی تحریم ایران و نقش ابوظبی در تأمین مالی این گروه پرده برداشت. اقداماتی که به نظر می رسد قرار نیست متوقف شود و این کشور کوچک عربی قصد دارد به سیاست های مخرب منطقه ای خود ادامه دهد.
 
به گزارش تابناک، در همین راستا، پایگاه اینترنتی اینترسپت در گزارش جدیدی فاش کرد که امارات با کمک مالی 20 میلیون دلاری به اندیشکده آمریکایی درصدد تقویت جنگ روانی علیه ایران است.
 
این پایگاه آمریکایی در ادامه نوشت؛ امارات عربی متحده 20 میلیون دلار در سال های 2016 و 2017 به موسسه خاورمیانه که یکی از اندیشکده های برجسته آمریکایی در واشنگتن است، برای جنگ روانی علیه ایران کمک مالی کرده است.
 
بر اساس توافق امارات با این موسسه، کمک مالی مخفیانه امارات عربی متحده به این اندیشکده آمریکایی، به این موسسه اجازه داده است تا با استفاده از کارشناسان خاص، سیاست گذاری آمریکا را به شکلی گسترده تر پوشش دهد و جلساتی با حضور رهبران منطقه ای برای گفتگو پیرامون مسائل مهم برگزار کند.
 
اینترسپت نوشت: امارات از کمک مالی اش به این موسسه برای جهت دهی سیاست آمریکا در مسیر ستیزه جویانه تری در قبال دشمنان خود از جمله ایران، قطر، حوثی ها در یمن و دولت ائتلافی در لیبی استفاده کرده است.
 
لازم به ذکر است که «موسسه خاورمیانه»( MEI) در سال 1946 تأسیس شد و مدتهاست که نقش مهمی در محافل سیاست خارجی آمریکا ایفا می کند. این موسسه به عنوان یک مرکز برای بسیاری از شخصیت های تاثیرگذار ایالات متحده عمل می کند و به آنها اجازه می دهد تا به طور منظم بر روی اخبار، مقاله های شخصی و مسائل مختلف کار کنند.
 
چندی پیش بود که اسناد به دست آمده از ایمیل‌های «یوسف العتیبه»، سفیر امارات در آمریکا ارتباطات نزدیک دولت امارات با گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) و «پروژه مقابله با افراط‌گرایی» (CEP) دو گروه ضد ایرانی و از لابی‌گران حامی تحریم ایران را نشان داد.
 
 این دو گروه که در سال‌های گذشته نقشی فعال در فضاسازی علیه پرونده هسته‌ای ایران و ترغیب شرکت‌ها به امتناع از مبادله با تهران داشته‌اند، کادر نیروی انسانی مشابهی دارند.
 
ریاست گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» را «جوزف لیبرمن»، سناتور اسبق آمریکایی و «مارک والاس»،دیپلمات اسبق دولت «جورج دبلیو بوش»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به عهده دارند. «والاس»، رئیس گروه «پروژه مقابله با افراط‌گرایی» هم هست.
 
این ایمیل‌ها ارتباطات نزدیک میان «العتیبه»، لابی‌گران اماراتی، یک لابی‌گر سعودی و کارکنان این دو گروه را نشان می‌دهند، موضوعی که به خوبی با شهرت امارات به عنوان تأمین‌کننده مالی اندیشکده‌ها و به کارگیری لابی‌گران در واشنگتن را نشان می‌دهد.
 
کمک 20 میلیون دلاری امارات به اندیشکده آمریکایی برای تقویت جنگ روانی علیه ایران 
 
مطابق این گزارش، امارات سال گذشته اقدام به تأمین مالی اندیشکده‌هایی نظیر «مرکز پیشرفت آمریکایی» و «مرکز امنیت جدید آمریکا» کرده است. این دو اندیشکده در سال‌های گذشته گزارش‌هایی در راستای سیاست‌های امارات و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه ایران منتشر کرده‌اند.
 
هفته گذشته نیز واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به نقش مخرب امارات در چند بحران منطقه ای تأکید کرده که مسئولان پیشین آمریکا نسبت به جاه طلبی های ولیعهد این کشور در خاورمیانه نگران هستند.
 
بر اساس این گزارش، رویکرد ولیعهد ابوظبی با سیاست های آمریکا در منطقه در تعارض است و این کشور تلاش کرده بود در مسیر تلاش های آمریکایی برای حل بحران یمن که از سوی «جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا صورت گرفته بود، کارشکنی کند.
 
واشنگتن پست گزارش داد به پیام های دیپلماتیک شماری از مسئولان اماراتی دسترسی پیدا کرده که یکی از این پیام ها مربوط به گزارشی از دیدار ولیعهد ابوظبی با «خالد بحاح» نخست وزیر پیشین دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن و معاون دوم فعلی او است که در ماه می سال ۲۰۱۵ صورت گرفته بود.
 
بر اساس محتوای این پیام ها بن زاید در این دیدار بحاح را ترغیب می کند تا با پیشنهاد آتش بس با انصار الله مخالفت کرده و تلاش های آمریکایی برای رسیدن به راهکاری سیاسی در خصوص یمن را با چالش مواجه کند و به مسئولان یمنی گفته که باید بدون در نظر داشتن سخنان وزیر خارجه آمریکا موضع یمنی ها قاطع باشد و با تلاش ها برای آرام کردن اوضاع مخالفت کنند.
 
این روزنامه همچنین به نتایجی که سازمان سیا درباره نقش امارات در هک کردن خبرگزاری رسمی قطر و شعله ور ساختن بحران کشورهای عربی با دوحه به دست آورده اشاره کرده است و تأکید کرده که این مسأله میان همپیمانان آمریکا شکاف و دو دستگی ایجاد کرده و به منافع واشنگتن ضرر زده است.
 
روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود به نقش مخرب امارات در لیبی هم اشاره کرده و یادآور شده که این کشور نقش اساسی در اقدامات نظامی که به سرنگونی معمر قذافی منجر شد داشته است اما بعد از آن هم تلاش کرده تا روند صلح در لیبی را با مشکل مواجه کند و به صورت مالی و نظامی از خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی حمایت کرده و این اقدام نقض آشکار ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی به شمار می رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها