بازدید 20632
۷

طرحی که ثابت می‌کند در هزینه اروپایی هستیم و در کار، جهان سومی!

بخش هایی شامل رک های هوشمند دوچرخه و سامانه متصل به آن که به رغم هزینه های فراوان صورت گرفته برای تهیه و نصب آن در معابر شهری، چیزی جز مزاحمت برای شهروندان به همراه نداشته است؛ آنقدر که برخی به دلیل ناآگاهی از کاربرد این علمک های ویژه، آسیب هایی به آنها وارد آورده اند تا طرحی که قرار بود به ترویج دوچرخه سواری منجر شود، غوره نشده مویز شود!
کد خبر: ۷۲۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 11 August 2017
برای مقابله با آلودگی هوا چه باید کرد؟ شاید پاسخ به این پرسش در اروپا به راهکارهایی مثل استفاده از دوچرخه برسد اما رسیدن به چنین جوابی در کشورمان، بی توجه به انواع و اقسام مشکلاتی که در سر راه قرار دارد، اتفاقی عجیب است.
 
به گزارش «تابناک»؛ اگر تا دو سه دهه پیشتر در شهرهایی مانند اصفهان، بخش بزرگی از بار رفت و آمد عمومی بر دوش دوچرخه قرار داشت و شهروندان در کنار رفت و آمد پاک، با دوچرخه سواری به سلامت جسم خود نیز اهمیت می‌دادند، حالا کار به جایی رسیده که برای تشویق مردم به دوچرخه سواری به سراغ کپی کاری از طرح های دیگر کشورها رفته‌ایم.

امثال طرح راه اندازی ایستگاه های دوچرخه در برخی نقاط تهران که چندان مورد استقبال قرار نگرفت و به رواج دوچرخه سواری در پایتخت هیچ کمکی نکرد اما به رغم آن، برخی مسئولان در صدد توسعه اش برآمده و «سامانه هوشمند خدمات دوچرخه» را دایر کردند.

سامانه ای که قرار بود در آن به کمک کارت های هوشمند ویژه، تحویل دوچرخه به شهروندان صورت گیرد و به این منظور، ایستگاه های فراوانی در زیرمجموعه آن در شهر به اجرا درآمد، ولی هرگز عملیاتی نشد؛ آن هم در حالی که به نظر می‌رسد جز خرید دوچرخه های ویژه این ایستگاه ها، همه بخش های آن به اجرا درآمده است.
 
طرحی که ثابت می‌کند در هزینه اروپایی هستیم و در کار، جهان سومی! بخش هایی شامل رک های هوشمند دوچرخه و سامانه متصل به آن که به رغم هزینه های فراوان صورت گرفته برای تهیه و نصب آن در معابر شهری، چیزی جز مزاحمت برای شهروندان به همراه نداشته است؛ آنقدر که برخی به دلیل ناآگاهی از کاربرد این علمک های ویژه، آسیب هایی به آنها وارد آورده اند تا طرحی که قرار بود به ترویج دوچرخه سواری منجر شود، غوره نشده مویز شود!

آن هم در حالی که ساز و کار صدور کارت های ویژه این امر نیز تدارک دیده شده، بانک عامل آن مشخص شده،  تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای این کار تدارک دیده شده و حتی عملیات جانمایی و نصب رک های ویژه نیز کاملا به اجرا درآمده است.

از این عجیب تر زمانی است که بدانیم برخی مراحل مرتبط با این طرح نیز در دست اجراست. مثل اجرای راه ویژه دوچرخه در برخی معابر شهری که البته جزیره ای در حال اجراست و هیچ شباهتی به خطوط به هم پیوسته دوچرخه سواری ندارد، ولی اجرای آن در همین ابعاد نیز بی راه اندازی سامانه تحویل دوچرخه، بیهوده جلوه می‌کند.

سامانه ای گران قیمت و شبیه به سامانه های روز جهان که با صرف هزینه های فراوان دو سال پیش به اجرا درآمده اما در عمل اسیر اشکالات جهان سومی شده و مسیر فرسودگی را طی می‌کند تا این پرسش به وجود آید که چه کسی تصمیم به اجرای طرح های مدرن جهانی می‌گیرد، در حالی که حداقل های اجرای چنین طرح هایی را نمی‌سنجد و ارزیابی نمی‌کند؟ آیا هزینه کردن از جیب مردم برای چنین طرح هایی قابل قبول است؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۷
واقعا باعث تأسفه که این طرح در سازمانی مثل صدا و سیما نیز اجرا شد و با وجود استقبال فراوان از آن با ثبت نام کارت مربوطه ولی در عمل خبری از اجرا و تحویل کارت نیست و فرسوده شدن دوچرخه ها و ایستگاه های آن در مقابل چشم همگان مثل نمک روی زخم آزار دهنده شده طوری که باید بگیم:
آقا اگه بالاخره به شکلی ممکنه آن را اجرا کنید یا اگه به هیچ وجه ممکن نیست جمعش کنید!!!
در شهر ارومیه چندین سال است که شهردار محترم زحمت کشیده اند و این سیستم برقرار است ولی
1-جایی برای دوچرخه سواری مشخص نشده
2-برای خانمها که یک دوم جمعیت شهر هستند منع مصرف دارد طوری که کارت به نام خانم صادر نمیشود.

حالا این معادله چند مجهولی را حل کنید که این هزینه گذاری به چه درد میخورد؟!!!
هدف تعریف پروژه و دریافت پول و ...
بوده که بحمد الله به اهداف رسیدن
فرهنگ احترام به دوچرخه سوار میان رانندگان محترم وجود ندارد، معابر اصلی شهر فاقد لاین های مخصوص دوچرخه سواری هستند. وقتی نمی توان دوچرخه سواری کرد مشخصاً حروم کردن بودجه و بیت المال که پولش به جیب پیمانکار مزبور رفته دلیلی غیر از طمع یک سری افراد خودی ندارد.
به نظر می رسد که این همه تبلیغ در مورد روز بدون خودرو در اصفهان و تاکید روی استفاده از دوچرخه فقط کار تبلیغاتی است. در بعضی از خیابانهای اصفهان مسیرهای ویژه دوچرخه وجود دارد که توسط برخی فروشگاهها بدون مزاحمت شهرداری اشغال شده است. مخابرات وسط این مسیرها تلفن عمومی نصب کرده. خود شهرداری برای ترمیم پیاده رو مصالح ساختمانی مورد نیاز را در این مسیرها تخلیه میکند. تابلوهای تبلیغاتی این مسیرها را مسدود میکنند. پلیس هیچ برخوردی با خودروهای پارک شده در این مسیرها نمیکند و ....... . تنها شعار کافی نیست. در عمل باید کاری کرد که مردم تشویق شوند که از دوچرخه استفاده کنند.
2
- جیب خالی و پوز عالی. ایران کجا و اروپا کجا؟ ما تاچند سال پیش باید خودمان را با برادان افعاغنه و اکنون خود را با مغولستان مقایسه کنیم.
- من هشت تا کارت ملی دارم. هفت تا دوچرخه مال خودمه پس.!!!!
همه این زحمتها شهراد محترم و تیم همراه برای ....
معنی ایجاد مسیر ویژه توچرخه در مرکزشهر(کرمیخان) انهم یک هفته بعد از اینکه خود شهردار از کارگزینی درخواست صدور حکم پایان خدمت کرده و همزمان مراحل انتخاب شهردار جدید درجریان است چه معنی میدهد جز دریافت هزینه خدمت صادقانه و هیچ . البته تو اروپا کی جرم هیچ انجام بده به لباس راه راه تنتش میکنند میره اب خونک بخوره دزد جرمه اخه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر