بازدید 17136
۱
آخرین و مهم ترین تحولات خاورمیانه؛

ورود یک هیأت نظامی ـ مستشاری آمریکایی به غرب عراق/ پیام های مسعود بارزانی برای شش کشور منطقه‌/محاصره کامل تلعفر در شمال عراق/آمریکا مانع فروش هواپیماهای روسی به ایران

محاصره کامل تلعفر در شمال عراق، پیام های مسعود بارزانی برای شش کشور منطقه‌، آمریکا مانع فروش هواپیماهای روسی به ایران و هدف قرار دادن محل تجمع مزدوران سعودی با موشک زلزال، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ورود یک هیأت نظامی آمریکایی متشکل از 70 مستشار نظامی به غرب عراق نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۲۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 11 August 2017
محاصره کامل تلعفر در شمال عراق، پیام های مسعود بارزانی برای شش کشور منطقه‌، آمریکا مانع فروش هواپیماهای روسی به ایران و هدف قرار دادن محل تجمع مزدوران سعودی با موشک زلزال، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ورود یک هیأت نظامی آمریکایی متشکل از هفتاد مستشار نظامی به غرب عراق نیز اشاره کرد.
 
به گزارش «تابناک»؛ شبکه خبری المیادین در خبری فوری اعلام کرد: هفتاد مستشار نظامی آمریکایی وارد پایگاه «کهریز» در محور «الکسک» در استان نینوا در غرب عراق شده اند.
 
ورود یک هیات نظامی-مستشاری آمریکایی به غرب عراق/ پیام های مسعود بارزانی برای ۶ کشور منطقه‌/محاصره کامل تلعفر در شمال عراق/آمریکا مانع فروش هواپیماهای روسی به ایران

 این شبکه خبری به جزئیات بیشتر این خبر اشاره ای نکرده است.
 
 محاصره کامل تلعفر در شمال عراق
 
ارتش و بسیج مردمی عراق شهر تلعفر را از همه طرف محاصره کرده اند و آمادۀ آغاز عملیات آزادسازی آن هستند.

به گزارش پایگاه اسکای نیوز عربی، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق دیروز چهارشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش و بسیج مردمی شهر تلعفر را در غرب شهر موصل از همه طرف محاصره کرده اند تا عملیات آزادسازی این شهر از تروریست های داعشی را آغاز کنند.

رسول اعلام کرد: داعشی ها پس از مسدود شدن مسیرهای پشتیبانی آنها ـ که از خاک سوریه به خاک عراق کشیده شده بود ـ در شهر تلعفر محاصره شدند.
 
ورود یک هیات نظامی-مستشاری آمریکایی به غرب عراق/ پیام های مسعود بارزانی برای ۶ کشور منطقه‌/محاصره کامل تلعفر در شمال عراق/آمریکا مانع فروش هواپیماهای روسی به ایران

رسول افزود: با آزادسازی مناطق المحلبیه و العیاضیه در شهر تلعفر می توان گفت که استان نینوا کاملاً آزاد شده است.  

پیش بینی ها نشان می دهد که عملیات آزادسازی تلعفر چند هفته به درازا خواهد کشید زیرا طول محدودۀ این عملیات 60 کیلومتر و عرض آن 40 کیلومتر است و مساحت محدودۀ عملیات مذکور اندکی کمتر از مساحت محدودۀ عملیات آزادسازی موصل است.

انتظار می رود که عملیات آزادسازی تلعفر، عملیاتی سنگین و دشوار باشد، زیرا اولاً داعش یک هزار تروریست انتحاری خود را برای مقابله با این عملیات آماده کرده است، ثانیاً عملیات موصل هشت ماه به درازا کشید و سنگینی و دشواری عملیات تلعفر کمتر از عملیات موصل نخواهد بود.
 
پیام های مسعود بارزانی برای شش کشور منطقه‌
 
رئیس اقلیم کردستان عراق پیام هایی به شش پایتخت منطقه ای داد و در پیام به تهران از کمک های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

 مسعود بارزانی در گفت وگو با روزنامه الاهرام مصر درباره موضع ترکیه درباره همه پرسی اقلیم کردستان گفت: اظهارنظرهایی که در رسانه ها در این باره مطرح شده، ضد و نقیض است؛ اما به طور اجمالی ترکیه ضد اصل حقوق کردها نیست.

وی افزود: روابط کردستان و همسایه اش ترکیه بسیار خوب است و ما روابط بازرگانی و اقتصادی محکمی داریم. دوستان ترک ما اهمیت اقلیم کردستان برای آنها را درک می کنند و از همین روی، دائما با ما هستند و سرمایه گذاری کرده اند و همچنان به سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در کردستان ادامه می دهند. آنها شرکای خوبی در بیشتر پروژه های ما هستند. روابط ما با اردوغان رئیس جمهور ترکیه بسیار خوب و قدیمی است.

بارزانی گفت: همه پرسی بر اساس منبع قانونگذاری یعنی ملت است و نیازی به اجازه گرفتن از احدی نیست. این اقدامی دموکراتیک و طبیعی است. در کشورهای دموکرات و پیشرفته همه پرسی درباره همه امور برگزار می شود زیرا می دانند که حرف اول و آخر را ملت می زنند.

وی خطاب به شش کشور پیام فرستاد و خطاب به دولت مرکزی عراق گفت: ما در این که شرکای خوبی باشیم، شکست خوردیم و خواهان این هستیم که همسایگان هم پیمان باشیم.

 ورود یک هیات نظامی-مستشاری آمریکایی به غرب عراق/ پیام های مسعود بارزانی برای ۶ کشور منطقه‌/محاصره کامل تلعفر در شمال عراق/آمریکا مانع فروش هواپیماهای روسی به ایران
 

بارزانی خطاب به آنکارا اعلام کرد: کردستان عقبه آسایش و امنیتی شماست.

وی خطاب به دمشق بیان کرد: گزینه های ملت سوریه را ارج می نهیم و اختلافی میان ما نیست.

رئیس اقلیم کردستان عراق خطاب به عربستان تأکید کرد: ملت، دولت و پادشاه دوست هستند و روابط استواری داریم.

وی خطاب به تهران اعلام کرد: ما مواضع آنها در ایام یورش داعش به کردستان فراموش نمی کنیم. آنها اولین کسانی بودند که به یاری ما شتافتند و در کنار ما قرار گرفتند.

خطاب به قاهره نیز گفت: روابط ما با مصر تاریخی است.

 آمریکا مانع فروش هواپیماهای روسی به ایران
 
خبرگزاری اسپوتنیک نوشته است، تعلل وزارت خزانه‌داری آمریکا در صدور مجوز فروش هواپیماهای روس به ایران، امضای قرارداد میان تهران و مسکو را با مانع مواجه کرده است.

 بخش فارسی خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، روز پنج‌شنبه آمریکا را به مانع‌تراشی در مسیر فروش هواپیماهای مسافربری روسی به ایران متهم کرده است.

این خبرگزاری بدون اشاره به منبع مشخصی نوشته است: «قرارداد چندین میلیاردی روسیه برای صادرات هواپیماهای مسافربری "سوخو سوپرجت ۱۰۰" به ایران به دلیل طولانی شدن تشریفات حقوقی مربوطه در وزارت خزانه داری آمریکا دارد برهم می‌خورد.»

اسپوتنیک با اشاره به قراردادهای چند ده میلیارد دلاری دو شرکت «بوئینگ» آمریکا و «ایرباس» فرانسه برای فروش هواپیمای مسافربری به ایران، نوشته است: «ضرورت حصول توافق بین سوخو و OFAC (یکی از بخش‌های وزارت خزانه‌داری امریکا) در رابطه با استفاده از قطعات ساخت ایالات متحده در سوخو سوپرجت ۱۰۰ یکی از موانع برای امضای قراردادها با ایران است.»
 
ورود یک هیات نظامی-مستشاری آمریکایی به غرب عراق/ پیام های مسعود بارزانی برای ۶ کشور منطقه‌/محاصره کامل تلعفر در شمال عراق/آمریکا مانع فروش هواپیماهای روسی به ایران

این گزارش می‌افزاید: «مثلا شرکت های آمریکایی Hamilton Sundstrand ،Goodrich Corporation، پارکر و Honeywell را می‌توان ذکر کرد که تأمین کننده قطعات گوناگون برای هواپیماهای مسافربری سوخو سوپرجت ۱۰۰ هستند.»

به نوشته این خبرگزاری روس، «از لحاظ تئوریک سوخو می‌توانست خودش این قطعات را تولید کند، اما در این صورت وقت زیادی نیاز است و ایران قصد ندارد منتظر بماند.»

«ولادیسلاو ماسالوف»، معاون شرکت متحده هواپیماسازی روسیه فوریه پارسال ایران را «بازاری خوب» توصیف کرد و از احتمال فروش ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری به تهران خبر داد.
 
 هدف قرار دادن محل تجمع مزدوران سعودی با موشک زلزال
 
 نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن یک موشک زلزال ۱ به سوی محل تجمع مزدوران یمنی وابسته به آل سعود در شمال صحرای میدی در استان حجه یمن شلیک کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، یک موشک از نوع زلزال ۱ به سوی محل تجمع مزدوران یمنی وابسته به آل سعود در شمال صحرای میدی در استان حجه یمن شلیک کردند.

همچنین این نیروها تجمعات مزدوران سعودی در مرکز فرماندهی صله و ورودی های آن در منطقه نجران و پایگاه نظامی عباسه در این منطقه عربستان را هدف حملات توپخانه ای قرار دادند.

تک تیر اندازهای یمنی نیز دو مزدور سعودی را در نزدیکی گذرگاه الخضراء در نجران عربستان به هلاکت رساندند.

جنگنده های سعودی آمریکایی ده بار دو شهرک حرض و میدی در استان حجه یمن را بمباران کردند.

جنگنده های سعودی همچنین پایگاه الشرفه در نجران عربستان را که در تصرف نیروهای یمنی است، هدف قرار دادند.

شهرک اللحیه در استان حدیده یمن نیز هدف حملات هوایی جنگنده های سعودی قرار گرفت.

همچنین شماری از مزدوران یمنی وابسته به عربستان سعودی بر اثر انفجار یک بمب دست ساز در منطقه جبل الاحمر در شهرک المتون استان جوف یمن کشته یا مجروح شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱
و روس ها هم از ای کل الود ماهی میگیرن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر